Studietopic

@Mila Het is voor één vak. Ik durf het echt niet aan om een paper gewoon niet in te leveren, want dan heb ik dus 0 kans op feedback.
En de herkansing zou anders plaatsvinden tijdens het volgende blok, maar je hebt gewoon geen tijd om zoiets er dan nog naast te doen, dat zou me veel te veel stress geven. Dus dat is voor mij eigenlijk geen optie.

Ik zocht eigenlijk meer tips om een paper te schrijven over iets wat je lastig en niet zo boeiend vindt.

Wij hadden vorig jaar altijd op een dinsdag de laatste werkgroep en het laatste college en dan op die donderdagavond het tentamen, dus ik begon heel vaak die dinsdag pas met leren (dan had ik wel alles al samengevat en gelezen). Ik leerde dus gewoon door tot 3 uur voor het tentamen.

1 like

Ik leer nagenoeg alles in de laatste paar dagen, mijn brein heeft blijkbaar die extreme tijdsdruk nodig :no_mouth:

2 likes

Hoe gaat het? Heb je al iets op papier kunnen zetten?

Daar gaan we weer! Zet ‘m op iedereen :+1:t4::+1:t4::+1:t4:

5 likes

Hahaha love die pastelkleurige markers. Ik zie ze nu veel in de UB en denk bij iedereen: ben jij een massa volger of een FF’er?

1 like

Geef me kracht!

download%20(2)
Sterkte en groetjes van Jomanda

4 likes

Vandaag is niet de dag dat ik eraan werk, want heb de hele dag werkgroep en college. Woensdag moet ik aan de slag.
Maar lief dat je het vraagt :slight_smile:

1 like

Ik word altijd zo labiel van de tentamenweek. Het ene moment denk ik ´wow ik ben goed bezig ik kan dit dit gaat echt goed´ en het volgende moment ben ik ervan overtuigd dat ik niks kan en alles te moeilijk voor me is :thumbsup::thumbsup::thumbsup: Officieel heb ik trouwens niet eens tentamenweek want ik moet alleen maar essays schrijven. Dat vind ik echt een groot voordeel van mijn master in vergelijking met mijn bachelor. Bij tentamens kan je in principe voor eeuwig doorleren en was ik voor mijn gevoel nooit ´klaar´. Bij essays kan je gewoon een planning maken en zie je vorderingen en een essay is op een gegeven moment gewoon af. Ok geen idee waar ik heen wil met dit verhaal, succes met studeren iedereen!

8 likes

Oh man ik vind dat juist zó kut aan deze master. Ze hebben alle tentamens geschrapt (op eentje na) en in plaats daarvan moet ik alleen maar papers schrijven. De helft in het Engels. Echt janken met de pet op dit :cry:

Grappig dat dat voor iedereen zo verschilt.

1 like

Aah balen! Haha ik schrijf dan weer juist liever in het Engels :see_no_evil:

Ik heb geen motivatie :weary: Ik vind dit zo saai en ingewikkeld en stom.

Oke, ik ga nu tot 6 uur van het forum en daarna ben ik hopelijk op de helft.

2 likes

Studeert iemand hier aan de HvA die mij een fijne (en rustige) stilteruimte kan aanraden? Ik studeerde voorheen in de stilteruimte in het gebouw met de rode stenen, maar daar werd het te druk en vond ik bij toeval een andere stilte ruimte in het gebouw er tegenover, maar daar is het nu ook echt super druk. Weet iemand toevallig of er ook stilte/studeerruimtes zijn in de andere HvA gebouwen?

1 like

Stileruimte van het KSH? Of bedoel je die al? Ik weet niet welke je bedoelt met gebouw met rode stenen. Maar op de tweede verdieping bij in die computerzaal kun je meestal wel fijn zitten.

Ik ken alle namen van de gebouwen niet, maar heb het even opgezocht haha. Het rode gebouw is het wibauthuis en ik zit momenteel in het konstamhuis (volgens mij bedoel je die) maar er zijn hier nog een paar andere hvagebouwen in de buurt en vroeg me af of zij ook een stilteruimte hebben, want het is hier te druk atm :frowning:

Ja ik bedoel het Kohnstamhuis. Wat irritant, volgens mij is het overal tentamenweek. :neutral_face: Heb je wel al in die stilteruimte gekeken? En anders misschien in de bibliotheek van die locatie? En anders kun je doorlopen naar het Theo Thijssenhuis. Dat is dat gebouw achter het gebouw waar je nu in zit. Ik weet alleen niet zeker of ze daar een stilteruimte hebben maar toen ik nog regelmatig in dat gebouw kwam was het er altijd heel rustig. Maar dat is inmiddels wel al 4 jaar geleden. Succes!

Oh super, thanks! Ga morgen dat gebouw wel even verkennen. Ik had gehoopt dat t op de HvA rustig zou zijn omdat de HvA vakantie heeft, maar waarschijnlijk zijn al de studenten om mijn heen UvA/vu studenten die net zoals ik ook tentamens hebben haha

je was er eventjes… hup hup door!

Wat heb je het liefst?

• Tentamen in het Nederlands
  • Tentamen in het Engels
  • Paper in het Nederlands
  • Paper in het Engels
  • Presentatie in het Nederlands
  • Presentatie in het Engels

0 stemmers

En wat vind je het ergst?

• Tentamen in het Nederlands
  • Tentamen in het Engels