Ik had precies hetzelfde toen ik mijn minor ging doen! Ik studeerde iets met biomedische wetenschappen en ging een psychologie minor doen. Bij een vak was ik de eerste werkgroep zo ontzettend verbaasd over hoe een groepje mensen twee uur lang in volle enthousiasme door kon razen over alle verschillende betekenissen van het concept ‘the self’. Uiteindelijk groei je er vanzelf in, het is gewoon even een andere ‘state of mind’ waar je in moet komen ofzo. Uiteindelijk een 8,5 gehaald voor het vak, dus het is goed gekomen! Wel echt hilarisch achteraf hahaha
Ja, dat is het inderdaad! Ik heb maandag mijn eerste seminar gehad en vooraf had de TA gezegd dat iedereen moest deelnemen aan de discussie, maar het ging zo snel en zo overtuigd dat ik helemaal geen woord heb kunnen zeggen. Een aantal hoofdstukken uit de Leviathan werden besproken, de historische context en de huidige relevantie. De vakken zijn ook in het Engels, dus dat is nog een extra moeilijkheid . Ik was echt een beetje overdonderd daarna. Het is zo’n andere wereld dan de werkcolleges die ik vroeger had, waarin je bv. wiskundige vergelijkingen oplost of programma’s schrijft. Het is juist of het is dat niet en je programma werkt of het doet dat niet, zo simpel is het, haha. Maar je geeft me hoop!
Hey iedereen, ik ben dan al afgestudeerd, maar een vriendin van mij niet. Zouden jullie misschien een korte enquête willen invullen? Het gaat over het wel/niet dragen van een beha, waar het forum wel een ideale doelgroep voor is!
Leuk, ingevuld! Waar doet ze precies onderzoek naar? (behalve dan het wel/niet dragen van bh’s, maar benieuwd wat haar onderzoeksvraag is)
Hahaha, dat zal ik haar dan zelf ook even moeten vragen. Kreeg hem doorgestuurd met de vraag hem in te vullen, en of ik het aan meer mensen kon doorsturen. Volgens mij was het doel vooral om te kijken waarom en wanneer mensen een bh dragen, en hoe mensen kijken naar het wel of niet dragen van een beha.
Precies dit. Ik voel me zo dom dan. Maar goed, uiteindelijk haal ik wel mijn papers en tentamens dus ergens zal het wel goed gaan.
Donderdag de deadline voor het inleveren van mijn portfolio om m’n HBO-opleiding na honderd jaar vertraging af te ronden.
Ik heb nog zo weinig op papier en kijk alleen maar stomme YouTubefilmpjes en lees hele dagen FF.
HOE motiveren jullie jezelf om echt iets te doen op een dag?
Ik heb dit ook altijd en voel me altijd zo dom. Vooral als er tijdens een lecture vragen gesteld worden en als ik aan de beurt ben heb ik geen idee.
Ik vraag me dan af hoe sommige mensen die kennis dan in godsnaam vergaren zo uit het niets? Nu kwam ik er wel achter toen ik een keer het boek van tevoren las dat daar veel in staat Maar vaak genoeg gaat het ook over dingen waar ik gewoon nog nooit van gehoord heb.
Gelukkig waren de cijfers van de afgelopen midterms in te zien en hadden de meeste mensen gewoon een gemiddeld cijfer zoals ik, dus ik denk niet dat mensen die altijd het hardste/meeste willen roepen nu ook per se het slimst zijn. Zolang je prima cijfers haalt komt het goed
Dat herken ik ook ja. Ik doe nu een master aan de uni, maar dat is ZO anders dan het HBO!
Goed van je dat je begonnen bent met inhalen! Mag je trots op zijn
Ik heb volgende week tentamens en ben nu aan het leren. Ik doe hbo deeltijd dus naast mijn werk. Maar ik vroeg mij af hoelang jullie per dag besteden aan studeren?
Zoals vandaag heb ik een studeerdag ingepland. Vanmorgen 2 uur achter elkaar gestudeerd, en na de lunch weer 2,5 uur. Maar merk dat ik nu echt vol zit? Of studeren jullie echt 8 uur achter elkaar? ( met tussenpozen van 10 min ofzo?)
Ik deel mijn werk op in blokjes en studeer gewoon hoe lang ik nodig heb. Soms doe ik 4 uur over een hoofdstuk en soms 2. Maar ik plan nooit dagen in waarvan ik van 8 tot 8 in de bieb zit ofzo.
YESS mijn samenvatting is eindelijk af. We moeten voor 1 vak 2 hele boeken leren en mijn samenvatting heeft 70 kantjes. Bring that stuvia money
@Softijs Het lukt mij vaak wel makkelijk om een uur of 4 achter elkaar te studeren, met dan af en toe een 10 mins break. Dan ga ik daarnaast wat anders doen, sporten of even naar buiten. Dagen van 8 uur lukt me ook wel, maar ik vind dat hele “extreme” juist wel boeiend haha. Kan me juist langer beter concentreren dan wanneer ik 2 uurtjes heb.
Ulllhg, dat begin van een scriptie is zo naar. Echt jammer dat ie zichzelf niet schrijft
Heb vandaag mijn allerlaatste opdracht oooooit ingeleverd (als ik geen herkansing heb haha) en ook laatste college gehad. Deze winter alleen nog scriptie en dan ben ik ein-de-lijk afgestudeerd na 6,5 jaar. Zo raar?
Ik moet komende week 2 papers schrijven. Eigenlijk had ik ze al af moeten hebben, maar had geen tijd en ook gewoon geen zin. Naast dat ik de onderwerpen niet interessant vind, vind ik het ook nog eens heel erg ingewikkeld en heb ik erg veel moeite met de artikelen die ik verplicht moet gebruiken. Iemand tips?
Ik heb voor beide papers één dag de tijd en het huilen staat me nader dan het lachen
Kun je niet 1 paper uitkiezen om te schrijven en voor de ander een herkansing nemen? Dat haalt de druk er een beetje af en dan heb je twee dagen voor 1 paper!
Eens met @Mila en is het mogelijk om ze te herkansen? Kies bijvoorbeeld om 1 paper te schrijven voor het vak dat geen/kut herkansing heeft en de andere kan je dan op een later moment schrijven.
Hoeveel uur per dag leren jullie op de laatste paar dagen voor een tentamen?
- 1-3 uren
- 3-5 uren
- 5-8 uren
- 8-10 uren
- 10+ uren
0 stemmers
Ik ken een jongen die de dag voor zijn tentamen altijd alles al kende, nog 1x zijn eigen smv doorlas en de rest van de dag lekker ging chillen. Dat is echt mijn droom.