Op dat soort momenten ga ik altijd lekker forummer of online shoppen. Heb me er inmiddels bij neergelegd dat sommige dingen wat traag kunnen gaan.
Hahaha ja jullie zijn nu ook mn vrijetijdsbesteding maar die vrouw kijkt me telkens aan
Een familielid van mij die makkelijk een nieuwe omgeving haar nieuwe huis maakt kon ook niet aarden in het Belgische onderwijssysteem. Het was voor haar een combinatie van de manier van lesgeven, de afstandelijke houding en andere verwachtingen van docenten ten opzichte van de Nederlandse manier, hoe en wanneer werd getoest en het feit dat mensen ontzettend samenklonterende waardoor het de Nederlanders vs. de Belgen werd. Vanwege uitgeloot te zijn heeft zij daar net zo lang gezeten totdat ze toch het jaar daarop in Nederland kon starten. Is het niet mogelijk om je studie tijdelijk te beeindigen en te kijken of je in een ander land verder kan? Of ben je om een soortgelijke reden in BE gaan studeren?
Edit: deels mosterd.
Oooooh shit als ik dit had gezien was ik ook naar het M gegaan, was nog zo aan het twijfelen maar uiteindelijk gewoon op kot gebleven!
ik vind het trouwens echt belachelijk dat ze je zo noemen, dat soort mensen ligt mij ook echt niet!
Wauw deze is echt perfect! Zijn die verzendkosten niet heel hoog? Of waar heb je deze gekocht?
Ik gebruik een agenda, een soort bullet journal en vaak nog wat losse blaadjes om alles wat ik moet doen op te schrijven. Klinkt als heel veel en onlogisch maar voor mij werkt het wel haha.
Ja dat zou heel fijn zijn! En haha dat kan ik mij inbeelden, ik kreeg het zelfs in mijn bed niet warm met een kersenpitkussen
@Booklover Leuk om je agenda te zien! Ik ben altijd benieuwd hoe anderen dat doen, dus ik vind het altijd wel leuk om planningen en agendaās te zien. Ik zal de mijne ook nog eens posten, maar voorlopig is dit voor mij in beide studies de eerste week, dus ik ben momenteel vooral bezig met boeken regelen, administratie en alles overzichtelijk maken voor mezelf.
@Dombo Dat ziet er echt uit als een fijne planner! Jammer van de service, hopelijk duurt het niet te lang meer.
Ik werk momenteel met een weekplanner (een A3-blok) (hier komt alles samen van to doās en planning, niet alleen qua studie), maand-printables (overzicht van mān semester, examens, deadlines, etc.) en bullet journal (ik ga hier per vak in bijhouden wat ik moet doen). Ik ga in de bullet journal ook een ruwe tijdsplanning maken, zodat ik die in mān weekplanner gedetailleerd kan maken, maar wel weet dat ik wat op schema blijf.
Oh wat jammer. Ik vond hem sowieso ook al een beetje aan de dure kant. Hoop maar dat ie dan wel heel fijn is!
Heb je al Google scholar, kluwer navigator en sdu/opmaat geprobeerd? Met die heilige drie eenheid vond ik bijna alle nlse rechtenbronnen (maar ben niet zo thuis in 't fiscale)
Is het gelukt?
Ik heb die bankenbelasting gevonden via de database van mijn universiteit, als je je email naar me stuurt in een pb kan ik hem naar je mailen?
Lief dat je het vraagt! Het is zo goed als af nu, alleen de bijlages moeten er nog in. Morgen afmaken!
Loop met de rest nog steeds achter haha
Inplannen als in gewoon inplannen wanneer je het leest voordat je college hebt?
Maar dan heb je al heel veel gedaan toch?! Kan je dat ook afsluiten. En altijd motoverend om te bedenken dat je al iets af hebt!
Yessss kan niet wachten tot ik mijn eindgesprek heb gehad en mijn stage klaar is. En dan spookt het inderdaad niet in mān hoofd!
Heb even snel teruggelezen of jij hier dingen gepost had van waar je mee bezig was, maar ik kon het zo snel niet vinden. Maar je zit hier vast niet voor niets! Gaat het goed?
Wat lief dat je dat vraagt! Ja het gaat wel okee. Doe een master Kunstgeschiedenis en het is heel erg veel. Had maandag even een inzinking want zag echt niet wanneer ik alles moest doen de komende weken. Ik werk twee dagen en op die avonden kan ik me moeilijk tot leeswerk aanzetten. Maar vandaag ging een hoorcollege niet door waardoor ik de hele dag vrij was en ik heb echt veel kunnen doen. Dat voelt dan even zo fijn!
Heb je je eindgesprek binnenkort? Succes alvast! En heb je een leuke stage?
Ik zou per hoofdstuk aanraden, dat vind ik logischer en dan stop je ook niet middenin een verhaal of artikel met lezen. Dan kun je de volgende dag gewoon fris beginnen aan andere dingen. Je kunt timen hoelang je erover doet, in mijn ervaring verschilt dat heel erg per soort tekst en schrijver, en op een gegeven moment heb je zelf wel door waar je langer over doet en wat je zo gelezen hebt.