Studietopic

Ik heb deze week voor he eerst vakken gehad met betrekking tot het recht en ik moet zooo wennen. Er wordt verwezen naar artikelen waarvan ik denk: hoor ik dit te kennen? Moet ik dit noteren/markeren of hoe werkt dit.
Wel vervelend want als het goed is heeft bijna niemand hier nog ervaring mee en wordt er niet erg veel uitgelegd hoe dit precies werkt of wat er verwacht wordt.

Ik voel me ook oud bij mijn studie. Gelukkig werk ik er fulltime naast en ga ik niet naar de les. Maar op examens verschiet ik steeds :stuck_out_tongue:. Ben 27 meeste studenten daar zijn 20 ofzoā€¦

Ben je rechten gaan studeren of volg je een rechten minor oid? :slightly_smiling_face:

Ik voel me niet echt oud bij mijn studie maar dat komt omdat heel veel mensen er langer over doen, net als ik. Plus dat ik weinig college heb dus ook niet heel erg hoef te socializen. Kan me voorstellen dat dat op het hbo, waar je meer contacturen hebt, anders is.

Ik herken me alleen niet echt in ā€˜anderen willen nog uit en ik niet meerā€™ want dat doe ik nog steeds. In het weekend dan. :see_no_evil:

Ik heb geen idee over welk rechtsgebied het gaat, maar ik had altijd mijn statutenbundel bij zodat ik op dit soort momenten het betreffende artikel kon opzoeken zodat ik de lectures kon volgen. Ligt een beetje aan de insteek van het vak hoe je het verder moet leren denk ik. Is het een rechten studie?

2 likes

Ik studeer geen rechten/minor maar volg een studie waar het wel een onderdeel van is!
Jullie wel zo te zien?

@Sparkles ik moet inderdaad even een bundel ophalen, gebruik nu nog een app. Ik heb net wat opdrachten gemaakt en ik geloof dat je elke keer moet verwijzen naar een artikel (wellicht hoort dit altijd, maar no idea nog haha). Hoop dat ik het tijdens de tutorial allemaa hoor :blush:

1 like

Komt vast goed! En inderdaad verwijzen naar het betreffende artikel/case wanneer relevant. Veel succes in ieder geval :slight_smile:

2 likes

Misschien helpt het om tabjes te plakken bij de artikelen die je regelmatig nodig hebt? en idd markeren

in het begin van onze studie hebben wij ook zoā€™n tutorial gehad, hoe je moet verwijzen etc en daarna was alles duidelijk dus hopelijk is dat bij jou ook zo!

2 likes

Ja vaak worden die vakken gegeven door rechtendocenten die even vergeten dat niet iedereen er ervaring mee heeft. Als ik je ergens mee kan helpen let me know.

Maar je bundel is inderdaad je bijbel en die kun je het beste gewoon atijd meenemen en inderdaad altijd verwijzen.

1 like

Is iets als Skillshare niks? Is een website met allemaal ā€˜classesā€™ over verschillende onderwerpen waar je een maandelijks abonnement op hebt, hoor er wel goede dingen over! Er zijn volgensmij best wat van dit soort platforms, maar dit is de enige die ik bij naam ken. Skillshare is wel vrij creatief georiĆ«nteerd geloof ik maar ze bestaan vast ook met andere focusrichtingen! Vaak werken ze ook wel met gratis trials dus misschien dat je zoiets eens zou kunnen proberen?

1 like

@Sparkles @littlelamb @Flamoes

Bedankt voor de tips! Lief!! Ga zo maar mijn nieuwe beste vriend voor komend jaar ophalen (bundel). Heb er gelukkig maar een nodig en hoor net dat ze deze helemaal gratis uitdelen. Dat slaat deze billige student niet over!

2 likes

Ik heb morgen een gesprek met mijn scriptiebegeleider en ben best wel zenuwachtig. Hopelijk kraakt hij het niet helemaal af :worried:

@Chan Succes!

Ik heb binnenkort een soort sollicitatiegesprek voor een studieproject dat ik wil doen en mijn bachelorscriptie heb ik ook in die richting geschreven en daar kan ik me dus wel mee onderscheiden. Ik heb nu alleen de titel en een korte uitleg van de scriptie op mijn cv, maar ik vroeg me af of het slim was om mijn cijfer er ook bij te zetten? Ik heb een 7 gehaald en dat is niet echt een heel denderend cijfer, maar nu staat er niks en kan men ook denken dat ik een 5,5 of 6 heb gehaald ofzo. Wat denken jullie?

1 like

ik heb een eigen voorstel ingediend voor een scriptieonderwerp en hoop zo erg dat ze hem goedkeuren

er stonden wel andere leuke onderwerpen op de lijst maar die hebben elk maar 1 of 2 plekken helaas, zal wel direct vol zitten denk ik

2 likes

Er komt echt zoveel op me af nu het studiejaar weer is begonnen. Ik loop al een beetje achter en vind het moeilijk in te schatten wat ze van me verwachten.
Had vandaag wel een prima gesprek, maar ik ben zo bang om te falen en ik kan dat moeilijk loslaten.

2 likes

Mijn scriptiebegeleider was tevreden en binnenkort mag ik hem verdedigen. De datum krijg ik deze week nog te horen. Nu nog even de puntjes op de i zetten en 20x doorlezen op spelfouten :grin:

7 likes

Gefeliciteerd! Laat het vooral ook nog lezen door anderen, op een gegeven moment zie je je eigen fouten niet meer!

Are you fucking kidding me? Dit kan toch niet?

@Sax Faalangst is rot! Hoop dat het snel beter gaat en het gesprek je goed heeft gedaan. Soms is een beetje achter lopen niet erg

@Chan Wat goed zeg, gefeliciteerd! Dat geeft vast een fijn gevoel of niet?

1 like

Dit kan echt niet!!!

@lijnewiets klopt! Ik heb namelijk al een fout uit de conceptversie gehaald die ik eerst niet zag. Ik ga hem laten lezen door anderen en hopelijk staan er dan geen kromme, engelse zinnen meer in :confounded:.

@Pantalones dankjewel! Het is echt wel een opluchting, want scripties schrijven ligt mij niet zo.

1 like

What the fuck. Ik vind dit echt te bizar en super rot voor jou. Hopelijk kun je, ondanks deze organisatorische fout, het jaar dit keer wel goed beginnen!

_

Ik ben dit jaar begonnen met te veel hooi op mijn vork nemen. In principe is het wel te doen, echter heb ik net 6 maanden ā€˜vakantieā€™ gehad waardoor alles echt x3 aan energie kost (voor mijn gevoel). Ik geef nu zelf drie dagen pw les en volg zelf 1,5 dag pw colleges. Daarnaast ben ik dus tussendoor en 's avonds bezig met werk en huiswerk weg te werken zodat ik wel een beetje weekend heb. Ik ga nu week drie in en heb het gevoel dat ik geleefd word en een beetje achter de feiten aanloop. Hoop dat dat verder in het jaar nog wel beter gaat. Schaam me om dit zo neer te zetten omdat het opzich meevalt, maar ik moet het gewoon even kwijt. Ook voel ik mij een beetje onzeker over mijn functioneren omdat ik dus nog in opleiding ben om mijn bevoegdheid te halen voor mijn huidige werk, en aan de ene kant nog niet 100% klaar ben voor deze baan. Anderzijds had ik het gevoel dat ik wel voor deze baan moest kiezen omdat het gewoon veel beter, ipv een stage, bij mij zou passen.