Studietopic

Ja het werkt wel gewoon goed! Ik dacht tot gisteren dus dat ik nog niet ingedeeld was in een werkgroep. Zo dom.
Wel lekker optijd op de hoogte voor maandag :slight_smile:

In Amsterdam!

Oeeeeh thanks! Ga ik morgen even kijken

Het studiejaar begint weer voor mij vanaf morgen. Ik doe een deeltijdstudie naast 32 uur werken. Heb zin om dit jaar weer te beginnen!
Alleen ik heb nog geen boeken omdat het niet duidelijk welke versie we moeten kopen :thinking:

Ik zit vanaf morgen weer in de bieb. Ben er de hele zomer niet geweest en nu wordt het echt wel weer tijd. Die scriptie is een blok aan mā€™n been :sob:

1 like

I feel you! Ik morgen aan niet eens een nieuwe studie, maar het jaar is zĆ³ klein geworden dat de mensen die ik ooit sprak of Ć¼berhaupt herkende zijn gestopt of doorgestroomd zijn naar iets anders.
Success morgen! You got this!!

1 like

Succes vandaag @anon95960165 en @Floepsie!

ik ben dit jaar aan mā€™n master begonnen en heb enkele vakken mogen kiezen en heb gewoon de vakken gekozen die me leuk leken maar verder totaal niet gekeken naar de inhoud van het vak ofzo en nu ben ik erachter gekomen dat er voor drie van de vijf vakken dit semester extra presentaties gegeven/essays geschreven moeten worden :slightly_frowning_face: waar ik totaal niet goed in ben

Ben echt veel te laks/ongeorganiseerd

1 like

Succes weer iedereen met het nieuwe studiejaar!

Is er trouwens ook een scriptie topic of heb ik dat gedroomd? :thinking: Of is die members only?
Ik ga dit semester dus mijn scriptie schrijven en heb nu vooral nog even wat organisatie vragenā€¦
Wat is voor jullie de beste manier om je bestanden op te slaan? Drive of ook nog op een harde schijf ofzo? Hoe houd je alles overzichtelijk voor jezelf vooral haha :persevere:

Succes allemaal aankomend jaar!

18 likes

Ik zit dus in de bieb, maar er komt geen normale engelse zin uit mijn vingers. En nu werk ik met google translate. Ik heb even last van een black-out :neutral_face:

1 like

Ze zijn uitverkocht daar :frowning:

Succes iedereen. We kunnen het!

1 like

Ik ga dit jaar mā€™n master afronden (scriptie vooral dus, moet nog een onderwerp kiezen), maar door een verandering in het puntensysteem moet ik nu ook nog een werkcollegevak volgen. Ik vind het best ongemakkelijk om tussen een hechte groep ā€˜verseā€™ studenten te belandenā€¦ :woman_shrugging: Hopelijk valt het mee

1 like

Neee! Balen zeg :crying_cat_face:

Ik moet ook weer volop aan de slag. Naast mijn master loop ik 24 uur per week stage dus het wordt even aanpoten deze paar maanden. Plan nu elke stagedag in om 1,5 uur/2 uur 's avonds te studeren dus wel heftig. :no_mouth:

1 like

Mijn laptop ging de dag na het inleveren van mijn bachelor scriptie niet meer aan, dus bij mijn masterscriptie heb ik alles in de cloud opgeslagen en dan heel af en toe op mijn harde schijf. Verzamelde literatuur had ik ook op een usb-stick staan, maar dat was meer voor de handig: kon ik zo meepakken en ergens gaan zitten werken.
En qua overzicht was mijn systeem niet super handig (ja per deelvraag nieuw bestand en als het af was andere naam geven aan het nieuwe bestand en die verzamelen), maar ik was hem tenminste niet kwijt!

2 likes

Meh, ik had vandaag mā€™n eerste collegedag op een andere uni maar het niveau is hier zo 192938 keer hoger dan mā€™n oude uni :frowning: Zat ook naast hele slimme mensen en verder had iedereen heel veel voorkennis, voelde me met het moment kleiner worden.
Heb zo lang over deze (deel)opleiding gedroomd en het valt me echt tegen dat ik me echt zo onzeker voelā˜¹ Hopelijk wordt het morgen wat beter

Ik duim voor je! Iets nieuws is altijd even lastig.

Ik ben vandaag begonnen aan mijn minor en moet elke dag best wel lang reizen en heb vrij veel contacturen. Tot nu toe vind ik het echt leuk, maar pfoe wat een lange dagen (vandaag meer dan 12 uur van huis, morgen ongeveer 10 en woensdag en vrijdag ook ongeveer 12 en donderdag ook vrij lang)! Ben net thuis en helemaal kapot. Gelukkig plan ik nu alles wat eten e.d. voorbereiden betreft in in het weekend

Ik heb een beetje hetzelfde! Vandaag mijn eerste dag gehad op de uni (ik kom van het HBO) en vond het echt wel even wennen. Kon het soms ook niet helemaal volgend dus maakte me wel een beetje zorgen. Maar ik denk dat het wel gaat wennen op een gegeven momentā€¦

Dat trekt wel bij hoor. Ik ben ooit van een hbo-P naar bacheloropleiding van de uni gegaan en ik dacht de eerste weken ā€œHelp wat ligt het tempo hier snel en wat heb ik gemistā€ (bij mijn studie was het soms handig om wat meer te weten van de klassieke oudheid en/of filosofie) maar na een tijdje merkte ik dat mijn iets praktijkgerichtere achtergrond soms ook weer een voordeel was in andere opzichten en lang leve Google.

1 like