Studietopic

En kan ik dan weer wel een nieuw inschrijfverzoek doen?

Sorry dit lijken misschien echt domme vragen, maar ik heb een keer zooo veel gezeik gehad met een zogenaamd verkeerde inschrijving dat ik daar een klein trauma aan heb overgehouden.

Zou voor de zekerheid die ene inschrijving even laten staan misschien kan de school het later aanpassen en daarnaast een tweede juiste inschrijving doen.

1 like

Dan verwijderen maar en naar de Professor luisteren.

2 likes

OkĆ© dit is zoā€™n stellig antwoord dat ik er vanuit ga dat het goedkomt.
Bedankt voor jullie hulp en snelle reacties!

1 like

Vandaag begonnen met blokken voor mijn herexamen.
Gelukkig maar 1, op 20 augustus.

2 likes

Ik kan je niet echt adviseren omdat ik ook niet echt veel weet hierover, maar ik was op studiereis met mijn huidige hbostudie (die niks met ib te maken heeft) en we waren bij op bezoek bij een ambassade. Zij gaven daar toen aan dat wij welkom waren om daar stage te lopen (juist omdat we iets totaal anders studeerden). Ik heb toen nog een tijdje met een medewerker gesproken en die zei dat ik echt wel een kans maakte als ik solliciteerde. Later zag ik de vacature en daarin werd - zoals jij ook aangeeft - gevraagd naar iemand die ib doet.

Misschien heb ik het wel helemaal fout hoor en was dit een uitzondering, maar wellicht zijn er meer wegen die naar Rome leiden!

1 like

Nog meer net afgestudeerden hier? Ik vind het nog een beetje onwennig, maar wel leuk werken! Opeens heb ik ook voldoende geld om dingen te doen enzo haha. Zonder al te veel kosten of verantwoordelijkheden

Iemand hier die toevalling hbo-rechten aan de hhs heeft gestudeerd/studeerd?

Ik heb hetzelfde en begin de 20ste :cry:

omg wacht jij @diafragma hebt een tijdelijke ban he hiervoor
gvd misschien moet ik dit ook doen

Ik durf dit topic niet een meer te openen. Mijn scriptie is nog lang niet af :blush:

Als het grote rechtenvakken zijn: een goede samenvatting online kopen en die samen met de sheets door en door leren. Per dag 1 of 2 weken stof.
Als het een notarieel vak is: janken en hopen dat er iemand is die bij me in het krijt staat. (Bijna niemand verkoopt daar smv van.) Daar een samenvatting of aantekeningen aan vragen en die leren samen met de sheets.

Bij sommige vakken (bij ons bij bijv contractenrecht en belastingrecht) is het ook heel belangrijk om alle stappen van de antwoorden te leren, dus dan ook stappenplannen maken en die stampen.

Ok sorry lekker op tijd. Heb je er nog wat aan?

1 like

Weet iemand waar ik mooie collegeblokken kan kopen? Mag a4 of a5, maar liefst wel met van die tabbladen, dus niet zo maar een notitieboekje. En geen saaie van 2 euro van de action, want ik ken mezelf en als ik zoiets niet mooi vind dan ga ik het ook snel verslonzen en niet bijhouden

Zijn hier mensen die 2 studies combineren? En wat is/was je ervaring/motivatie daarbij?

Ik studeer nu informatica en ik ben daar nog wel een tijdje zoet mee, maar ik speel nu met het idee om een aantal vakken erbij te nemen van een sociale richting (combinatie sociologie/politieke/communicatiewetenschappen), dus iets volledig anders, puur uit interesse (als hobby), maar ik weet niet of dat wel verstandig is. Enerzijds is het misschien beter om me te focussen op de informatica, daar eerder zoveel mogelijk vakken van te nemen als ik een zwaardere studielast wil (het is een erg flexibele studie, dus je kiest elk jaar zelf je studielast) en dat niet in gevaar te brengen door te gaan combineren met iets ā€˜onnodigsā€™ en misschien in alles te falen (ik heb een lastige relatie/geschiedenis met studeren). Na die informatica kan ik dan nog altijd beslissen om vakken uit die sociale richting te volgen. Anderzijds vind ik het wel inspirerend om met verschillende studiegebieden bezig te zijn, lijken het mij heel interessante vakken (dat zal in realiteit misschien wel tegenvallen, zeker die eerstejaarsvakken, haha) en misschien juist een extra motivatie. Uit ervaring weet ik dat ik het vaak beter doe als ik meerdere dingen tegelijk doe, dan me op 1 iets te focussen. Ik heb altijd beta-wetenschappen gestudeerd (eerst chemie en nu dus informatica) en misschien kan het juist een goede breuk zijn met mijn dubbelzinnige relatie met studeren, omdat het iets heel anders is. Tegelijk weet ik niet of ik het goed kan inschatten, omdat het dus een heel ander vakgebied is en waarschijnlijk een heel andere manier van studeren. Kortom, ik ben er nog niet over uit of het wel verstandig is.

Qua kosten maakt het trouwens niets uit of ik het nu doe of bijvoorbeeld wacht tot na mijn informatica-studie. Het is niet goedkoper om het tegelijk te doen (ik weet dat dat in Nederland soms anders is), het zijn 2 verschillende instellingen.

Zelf heb ik twee studies gedaan. Dit was voornamelijk gewoon om mijn kennis te verbreden en even met iets totaal anders bezig te zijn. Je hebt inderdaad andere vaardigheden nodig, maar dat maakte het voor mij juist extra leuk. Combineren ging bij mij vrij makkelijk. Uni gaf er veel ruimte voor ook qua rooster. Als je meer wil weten mag je altijd een pm sturen. Succes in ieder geval! En ook veel plezier :wink:

1 like

Ik lees mee, ga ik namelijk vanaf september doen! Ik studeer aan Fontys (hbo) en ga een minor doen op de UvA. Of wil je tips met betrekking tot inschrijven en dergelijke?

Binnen Nederland? Ik ga in september een minor doen aan een andere Nlā€™se universiteit. Was veel geregel aangezien de minor niet bij mijn bachelor past, maar doordat ik een goede indruk maakte bij de studieadviseur was ik geselecteerd. Persoonlijk contact zoeken heeft mij dus echt een stap verder gebracht, er is dan zoveel meer mogelijk!

Andere hogeschool ook goed? Ik heb vanuit mn opleiding SPH een minor geschiedenis gedaan. Maar wel op een hogeschool dus :blush:

Sorry dat ik zo middenin dit topic val, maar ik heb een vraag. Ik heb de kans gekregen om voor stage naar het buitenland te gaan, super gaaf natuurlijk, maar nu wil de examencommissie dat ik aantoon hoe ik mijn scriptie ga schrijven. Maar hoe toon je zoiets aan? En hoe is het anders dan wanneer je zoiets in Nederland zou doen? Het is googelen, onderzoek doen, boeken lezen, mensen interviewen, ik kan het bespreken met mijn stagebegeleider. Hoe kan ik het aantonen? Iemand die me wil helpen asjeblieft? :pensive:

Twijfelen ze of je het wel redt wat betreft tijd als je stage loopt in het buitenland? Ik vind het lastig om te begrijpen waar zij op zinspelen. Heb je al een soort klein scriptieplan gemaakt (onderwerpkeuze/motivatie/maniervanonderzoek/lijst van bronnen die je gebruikt etc) en misschien dan een planning maken? Wat je per week van plan bent te gaan doen etc.