Studietopic

@Atlas Gefeliciteerd! Nog even knallen en dan ben je klaar.

@Noomie Ah ik snap heel goed dat je baalt. Je was er zelf zo tevreden over en dan is het gewoon een domper dat je er nog veel aan moet doen, zeker omdat je al een tijdje hebt moeten wachten op die afspraak. Hoop dat je toch nog een eind komt voor je op vakantie gaat en je het dan los kunt laten. Wel gewoon genieten van je vakantie, hoor!

Ik heb volgende week een her, maar ZO geen motivatie. Heb gisteren alles geprint en klaargelegd. Vandaag een planning gemaakt en begonnen, maar ugh ik wil gewoon leuke dingen doen. Heb er destijds echt ALLES voor gegeven, zelfs een extra tentamentraining gevolgd, maar het tentamen toch niet gehaald (ondanks dat ik dacht dat ik hem heel goed had gemaakt). Dus leren voelt nu heel gek. Ik snap en ken bijna alles en sommen gaan over het algemeen ook goed. Iemand hier tips voor? Ik wil mezelf niet overschatten, maar weet gewoon niet hoe ik moet leren, zodat ik de her wel haal.

2 likes

Alleen de oefenvragen die destijds ook beschikbaar zijn gesteld, maar dat is niet hetzelfde niveau als het echte tentamen en ik heb die al meerdere keren gemaakt, dus niet heel betrouwbaar. Helaas :frowning:

Had daar destijds een 8 voor, maar bij het echte tentamen ineens een 5,3, dus zegt helaas ook niet zoveel.

Heeft iemand mijn motivatie gevonden? :tired_face:

Omg ik heb gewoon beide dingen die ik nog moest doen gehaald! Zat een paar weken/maanden geleden echt in de knoop, maar alles is dus goedgekomen. Nu kan ik gelukkig mijn studie verder voortzetten zoals ik had gepland en dat maakt de laatste twee jaartjes hopelijk zoveel leuker dan het voorgaande dat ik al heb gehad <3 Ik kijk er echt heel erg naar uit!

@En_17_Anderen Zet hem op! Nieuwe week, schone lei, nieuwe kansen. Volgens mij doe je al hartstikke veel voor je studie, dus soms moet je het ook even laten rusten. Meer dan wat je nu al doet kan volgens mij niet, als ik zo je berichten lees.

4 likes

Zou een interaction term ook kunnen als dependent variable of is dat raar? Op internet zie ik het alleen bij de independent variables.

Ik zit een beetje met een dilemma en hoop dat jullie me kunnen helpen. Volgend jaar is het laatste jaar dat ik kan afstuderen bij mijn eerste studie (hierna vervallen mijn studiepunten). Om te kunnen afstuderen moet ik natuurlijk een afstudeeronderzoek hebben. Nu is het zo dat ik misschien zou kunnen afstuderen bij mijn huidige opleiding, maar dit is nog helemaal niet zeker. Daarnaast staat er nu een vacature uit voor een afstudeeronderzoek bij een bedrijf in de buurt. Mijn voorkeur heeft het om te kunnen afstuderen bij mijn huidige opleiding, dus nu twijfel ik of ik moet solliciteren op dat andere onderzoek. Wat zouden jullie doen?

Dat is zeker een mogelijkheid! Ik denk inderdaad ook dat dat het slimste is om te doen.

1 like

Ah lief, dankjewel! Doe ik zeker!

1 like

Ik heb dinsdagavond tentamen en als ik het niet haal moet ik het vak opnieuw doen (ofja ik kan helemaal stoppen, maar heb al geïnvesteerd hoewel ik nog niks heb gehaald deels door omstandigheden). Opnieuw doen zou zoveel geld kosten en een knauw zijn voor m’n zelfvertrouwen :frowning: ben het ‘leren’ echt verleerd en dan helemaal het stampen wat ik sinds 4vwo niet meer heb gedaan.

Werken en studeren tegelijkertijd valt me echt tegen

Volgens mij heeft niemand hierop gereageerd nog. Maar dit kan niet. Een effect tussen een independent variable en een dependent variable is een main effect en het geen wat je zoekt. Maar door te kijken naar hoe andere variabelen elkaar beĂŻnvloeden kan je de variantie die je uitlegt met je model vergroten. Als deze variabelen elkaar significant beĂŻnvloeden noem je dit een significant interactie effect. Neem je dit op in je wiskundig model, dan noem je het een interaction term dus kan dat geen Iv/DV relatie zijn. Je dependent variable en effect van een Iv zit al anders verwerkt in je wiskundig model.

Succes met je tentamen! Nog even doorzetten en dan komt het vast goed!

1 like

Bedankt voor je reactie! Ik dacht het al. Wel jammer, want mijn resultaten werden enorm significant.

En als je de ene iv als covariate gebruikt? Of had je dat al geprobeerd?

Nee, maar daar ga ik wel naar kijken morgen. Dankje!

Hopelijk levert het iets op! Graag gedaan, vind statistiek en onderzoek doen super leuk :see_no_evil:

1 like

Ik ga dit jaar, tegen de verwachtingen in, helaas toch niet mijn BA diploma halen. Eerst vond ik het heel vervelend (daarom hier een tijdje niet meegelezen) maar nu ben ik er wel oke mee.
Ik moet volgend jaar nog 2 vakken dus ik heb mooi de tijd om veel te werken (ik heb een baan in de sector waar ik ook voor studeer), mijn rijbewijs halen, op Italiaanse cursus, etc. Toch schaam ik me wel om het aan anderen te moeten vertellen. (Ik heb al best wat uitloop, o.a. omdat ik twee bestuursjaren heb gedaan en er het een en ander gaande was in mijn familie, dus ik deed er al beschamend lang over als ik dit jaar zou slagen maar nu helemaal.)
Mijn werk en ouders zijn er wel helemaal oke mee, dat scheelt wel maar ik vind het echt vervelend dat er zo’n taboe hangt om lang studeren en ik vind het ook stom dat ik me daar wat van aantrek.

ah, het is jammer dat het niet lukt, maar je krijgt er wel andere waardevolle dingen voor terug (cursus, rijbewijs). Ik snap dat het voor jou dan misschien aanvoelt als “falen”, maar je mag hierna nog 40 JAAR werken :scream:! En je hebt ook bestuursjaren gedaan wat ook heel waardevol is! Iedereen bewandelt zijn eigen pad en een jaar of twee langer op een mensenleven, dat maakt als je er over nadenkt helemaal niks uit!

1 like

Maak er maar 3 jaar langer (dus ook door die 2 tussenjaren) van :flushed:, maar je hebt gelijk, aan een andere forummer/vriendin/etc. zou ik precies het zelfde advies geven dus voor mezelf mag ik ook wel even wat liever zijn.

1 like

ja precies :smiley:

Ik heb weer hulp nodig :grimacing:

Van een afstudeeronderzoek binnen mijn huidige opleiding heb ik niks meer gehoord, maar morgenavond zie ik mijn tutor weer, en met haar heb ik het er steeds over gehad, dus ik verwacht morgen meer te horen. Nu heb ik vandaag een mail gestuurd naar de andere vacature, en nu wil diegene morgen bellen. Maar wat nu als morgenavond blijkt dat ik bij mijn eigen opleiding een onderzoek heb, is het dan niet lullig om die ander af te zeggen? Argh, ik loop weer op de zaken vooruit, maar ben hier zooo slecht in. :sweat_smile:

What to do?

@Mgg Ik zou je op de hoogte houden, dus bij deze :relaxed: