Studietopic

En word art!!

24 likes

Bij mij moet alles juist heel visueel zijn en wordt er vrij streng gekeken naar de vormgeving. Heb al eens commentaar gekregen op een analyseverslag dat ik had ingeleverd. Het bevatte (in vergelijking met de hoeveelheid beeld) te veel tekst. “Je had toch ook een infographic van de uitkomsten van je onderzoeken kunnen maken?”
Van de ene kant heel leuk, maar het kost wel mega veel tijd.

Maar jij doet dan een creatieve studie neem ik aan?

Ja, klopt! Het is maar net wat je een ‘creatieve’ studie noemt, maar geloof dat die van mij er wel onder valt.

1 like

Is langsgaan een optie? Ik weet van mijn docenten niet waar ze precies zitten, maar ik kan altijd langsgaan bij de servicebalie en dan kunnen zij het me vaak vertellen.

Of vraag aan die stagiair of zij wil vragen of hij/zij terugmailt. Wel echt suuuuperfrustrend. Dit soort verhalen hoor ik altijd van begeleiders vanuit de uni. Bij mij op het hbo was dat echt anders, daar kon je elke week een gesprek krijgen als je wilde :open_mouth:

Joepie! Ik heb al mijn vakken van deze periode gewoon gehaald. Zo onverwacht maar ik ben zooo blij. Nu enkel nog mijn thesis indienen in augustus en dan ben ik klaar. Het einde is eindelijk in zicht na 8 jaar verder studeren.

7 likes

Ik gebruik altijd 8/4=2 om formules om te schrijven. Maar voor jouw formule moet je je bedenken dat er staat: (p-v)*q = c. En om een vermeningvuldiging op te heffen moet je beide kanten delen door die vermeningvuldiging. Dit betekent dat p-v = (c/q), en dan moet je dus nog de -v aan allebei de kanten optellen. Gewoon bedenken wat je zou doen als het cijfers zouden zijn om beide kanten “gelijk” te houden. Hopelijk helpt deze uitleg een beetje.

2 likes

Het is dus eigenlijk ook algebra, maar dan toegepast in zo een formule! Dat wat je zegt klopt inderdaad. Je kan zoiets zien als een ev

Wat ik bedoelde lijkt hier op:

image

Je ziet daar dat je beide kante met hetzelfde getaal en dus ook cijfer mag vermeningvuldigen, want dan is er evenwicht. Toegepast op de breakeven zou dat het volgende betekenen:

Wat je dan nog wilt is dat die v weg gaat aan de linkerkant van de vergelijking dus om van -p naar 0 te gaan, tel je er p bij op, dus dat moet aan de andere kant ook gebeuren.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg hoor.

Eventjes nog een spam ik heb die break even formule geleerd als
X= FC/CM waarbij x het aantal units dat verkocht moet worden voor break even is. Fc = fixed costs en Cm= contributional margin ( dus selling price - variable costs). Break even revenue is dan die aantal die je erboven berekend hebt maal de selling price.

Het allerlaatste cijfer ook terug, een 8 :hugs: officieel afgestudeerd nu

12 likes

Vandaag een belangrijke herkansing. Hopelijk die 5,5 :pray:t2:

3 likes

Succes!

Ook aan alle anderen met herkansingen of die nog een cijfer afwachten.

1 like

Ik heb 6.5 terug voor mijn laatste tentamen. Ik ben blij met een voldoende, want het gemiddelde is een 6 en veel mensen moeten herkansen. Maar ik ging voor een 8 bij dit vak en had echt heel goed geleerd. Hoe kunnen mensen in godsnaam cum laude afstuderen man? Dat is volgens mij zowat onmogelijk.

Heel veel medestudenten moeten nu komende week 3-4-5 herkansingen maken. Ik vind het echt rot en het maakt de kans dat ik volgend jaar met mijn matties zit wel heel klein. :frowning:

2 likes

Gefeliciteerd met je bovengemiddelde cijfer! Ik voel ook altijd iets van teleurstelling als ik minder dan een 7 haal, maar je zit boven het gemiddelde én je hoeft het niet te herkansen, dus heel goed gedaan!

3 likes

Ja tuurlijk, moet ik ook blij mee zijn hoor! Maar baalde gewoon een beetje omdat dit vak mij zo lag en ik daarom graag een mooi cijfer wilde halen. Bij veel andere vakken heb ik dat niet en deed ik veel minder, maar haalde ik wel hogere cijfers. Dus dat voelt een beetje gek.

Nu heb ik volgende week nog een herkansing, maar vorig jaar was daar het gemiddelde een 5.4 dus ik moet daar wel echt voor aan de bak. Heb alleen de neiging om mezelf bij dit vak nogal te overschatten, omdat ik de colleges altijd goed begreep en ik bij andere onderdelen van dit vak een 8 en 9 haalde.

1 like

Ik vind het echt moeilijk om de feedback van mijn begeleider te verwerken in mijn scriptie. En daardoor stel ik het uit. Als ik het op mijn manier zou doen, dan zou ik het over een weekje wel af hebben. Werken er trouwens meer meiden in de zomer door aan hun studie?

Ik vond het altijd moeilijk om die kritiek te casseren, terwijl alles wel onderbouwd was. Wat ik meestal deed was het 1 dagje geven om te laten rusten en dan de volgende ochtend vroeg dat als eerste ding doen. Dan had ik het rottigste klusje er weer opzitten :stuck_out_tongue:

1 like

Ja ik. Ik kan echt niet meer eigenlijk. Moet nog 17 dagen echt hard doorschrijven (althans zo lang heb ik er nog voor), dan is mijn begeleider even op vakantie en ga ik alle feedback verwerken, daarna inleveren, wordt zo rond 13 augustus. Maar trek het echt nog zo slecht, ben echt kapot na een heel zwaar studiejaar, had het zo zo zo graag al af gehad en nu zit ik mezelf alleen maar te haten dat het nog niet af is maar ja ik had eerder dit jaar ook echt niet genoeg tijd :frowning:

Ja, dat snap ik. Wel een fijn vooruitzicht dat je midden augustus klaar kunt zijn. Ik haat ook op mezelf. Momenteel vooral op mijn luiheid trouwens, want ik had wel genoeg tijd.

1 like

Yes, ik heb eindelijk mijn master thesis cijfer binnen! Geslaagd, en heel blij met de beoordeling :grin: Bijna mijn diploma en vakantie, nog één project afronden.

13 likes