Studietopic

Als je zelf de discipline kunt opbrengen is de Open Universiteit echt een goede optie. Ik ken verschillende mensen die daar een universitaire opleiding volgen en dat is gewoon even veel waard als een universitaire opleiding aan een andere universiteit.

1 like

Meestal moet je daar een mail voor sturen naar de toelatingscommissie want dat verschilt heel erg per studie.

1 like

En vaak zijn bedrijven ook positiever over dat opleidingsinstituut dan bijvoorbeeld LOI etc. En waarschijnlijk kan je wel tot 30 studiepunten punten vrijstellingen krijgen als je redelijk recent aan de uni had gestudeerd.

1 like

Ik heb m’n Frans oral exam weer niet gehaald (thanks hbo). Dus nu moet ik 'm of over een jaar of over 2 jaar weer overdoen maar heb in de tussentijd geen Frans meer dus het zal niet heel veel beter worden. Ben echt bang dat dit zoiets wordt waarom ik m’n vijfde studiejaar in ga, terwijl ik nu nog in m’n tweede jaar zit.

Vandaag is het officieel gezien de laatste dag dat ze mijn cijfer mogen inleveren van mijn thesis. Betwijfel of het nog komt vandaag :disappointed_relieved:

Ah balen! Kan je er nog achteraan bellen?

aaaah ik ben officieel afgestudeerd! Met een 8 voor onderzoek en een 9 voor mijn presentatie, de realization begint langzaam te komen. :woman_student:

22 likes

Gefeliciteerd, mooie cijfers zeg!

1 like

@Jauregui @Oprah gaat ook loi doen dus wie weet heeft zij nog tips voor je

1 like

Vandaag een voldoende voor een presentatie gehaald en een voldoende voor het tentamen. Nu lekker vakantie houden :grin:

3 likes

Heb m’n pakket van de LOI afgelopen weekend gekregen! Ik ga de HBO opleiding Europese Studies doen.
Ga er volgende week mee beginnen, zijn nu op het werk met de laatste fase van de verbouwing bezig dus stresssss in de tent.

Thanks @anon98052296 voor het taggen.

4 likes

Voor de mensen die hun scriptie hebben geschreven/aan het schrijven zijn: vonden/vinden jullie het ook zo leuk om de layout op te pimpen? :’) Ik ben momenteel los aan het gaan met mijn grafieken en taartdiagrammen. Ik heb ze nu voorzien van een paars/roze kleurenpalet en wil dat kleurenthema gebruiken door mijn hele scriptie. Weet alleen niet of mijn supervisor het ermee eens gaat zijn.

2 likes

Ik heb een heel thema met blauw gedaan. Heel fijn als ik even vastliep en dat kon gaan doen.

Ik wacht nog op het cijfer van de eerste beoordelaar. De tweede beoordelaar heeft een 8 gegeven.

Ik moest mijn scriptie helaas zo saai mogelijk houden. (Ik had ook geen grafieken etc. want ik deed een literatuurscriptie.) Ik had niet eens een leuk plaatje op de voorkant.

(Stiekem wilde ik gewoon wordart natuurlijk.)

Aanvraag voor diploma gisteren gedaan. Moet ik nog een week wachten voordat de examencommissie hierover vergaderd
 Why? Geef mij gewoon mijn diploma!

De tweede lezer had na mijn presentatie gezegd dat ze binnen 2 weken de beoordeling moesten geven, dus daar was ik vanuit gegaan. Maar in mijn study guide staat niets over hoe lang ze hebben voor het beoordelen. Dus nu durf ik niet zo goed te bellen/mailen, wil ook niet te ongeduldig zijn. Ik moet mijn begeleider over een paar dagen wat dingen toe sturen, dus als ik dan nog geen cijfer heb zal ik het meteen vragen!

Edit: Oh, ik zie ineens toch dat ze het binnen 10 werkdagen moeten inleveren. Dus ik ga het toch maar even navragen. Spannend!!

Dankjewel voor je lieve berichtje. Ik weet niet of het duidelijk was bij mij maar ik studeer dus ook in BE (ben van BE haha). Nee ik vind het systeem ook echt kut. Ik heb het gevoel dat ik nooit ademruimte heb (buiten een paar weken in het jaar). Ik snap niet goed wat je met je laatste zin bedoelt. Maar ik merk ook dat nominaal afstuderen niet vaak gebeurt hier aan de uni omdat veel mensen GIT-student zijn (dus vakken van verschillende jaren doen in een studiejaar). In mijn studie zijn de helft van de mensen GIT-student omdat het gewoon bijna niet lukt om het netjes in 6 jaar te doen. Velen doen er hier 7 jaar over, en ik dus wss ook maar dat vind ik zo kut. Want ik ben al een jaar kwijt door een andere studie en ik wil ZO graag verder met mijn leven.

Het hangt ook een beetje af van welke studie je doet, sommige studies gaan makkelijker dan andere maar ze vragen hier idd echt veel van je.
Ik zie hier dan op het forum dat mensen nog superveel werken naast hun studie maar bij mij is dat echt onmogelijk? Af en toe een dag in een weekend lukt me wel, maar vaker echt niet, anders loop ik mezelf voorbij. Ik vraag me dan af of het Nederlandse systeem beter in elkaar zit dan het Belgische? Of is het ‘makkelijker’ in Nederland?

Vind je trouwens geen aansluiting bij medestudenten? Volgens mij moeten die toch ook een beetje hetzelfde ervaren? Ik kan je wel zeggen dat ik me heel goed kan voorstellen dat het als Nederlander moeilijk is om hier je plek te vinden. Belgen zijn best anders dan Nederlanders en volgens mij zijn studies hier een stuk theoretischer (wat ik zelf negatief vind) dus ik begrijp dat je je zo voelt. En ik wou dat ik je kon helpen. Ik heb het volgens mij al eens voorgesteld om af te spreken maar als ik het goed onthouden heb, studeer jij in Leuven? Ik zit zelf in Gent.

Mijn scriptie is supersaai, alles zwart in Times New Roman. Niet eens een plaatje op de voorkant terwijl ik van oorsprong een grafische achtergrond heb. :’). Maar bij mijn stoffige studie houden ze sowieso van saai. :wink:

Ik heb zojuist 18 euro uitgegeven aan het printen van een boek dat ik digitaal heb. Ik zie het maar als blijk van dedication. Wil mijn her zo graag halen.

2 likes

Bij mij op het hbo (pabo) mocht ik inderdaad wel kleurtjes gebruiken voor kopjes en dergelijke en had ik ook grafieken en afbeeldingen, maar nu op de uni moet elk essay, review en straks ook de thesis supersaai in zwart-wit zonder plaatjes.

Verlang terug naar groep 8 met comic sans in lettergrootte 16.