Studietopic

Ik heb er zo’n hekel aan dat er NOOIT plek is in de UB of een andere plek op de campus. En nee, thuis studeren is niet altijd een optie. Want wij mogen boeken niet meenemen uit het gebouw waar ze staan, dus dan moet je een half uur scannen/kopieren per keer. Niet te doen.

3 likes

Ja dat jaar telt al als je extra jaar volgens mij.

1 like

Ben nu tijdens het studeren naar klassieke muziek aan het luisteren omdat dat schijnt te helpen. Hopelijk brengt Vivaldi me naar twee voldoendes voor mijn herkansingen.

5 likes

@Pantalones Wow goede vraag! Ik heb nog nooit afbeeldingen gebruikt in een studie-opdracht waar ik apa moest gebruiken, maar wellicht staat er iets op een van de laatste bladzijden van deze handleiding (die gebruik ik altijd)

1 like

Thanks! Ik moet toevallig nu heel veel afbeeldingen in APA doen en heb daarom ook veel rechtenvrije afbeeldingen gebruikt. :grimacing: Maar emoji zijn zo anders?

Maar ik neem aan dat je de afbeelding van een of andere site hebt geplukt? Dan kun je daar naar verwijzen. Waarschijnlijk staan daar geen maker of titel bij, dus zou ik het gewoon huilende/lachende/etc emoji noemen.:stuck_out_tongue:

Ik vind scribbr.nl altijd heel handig bij dit soort dingen :slight_smile: wel vermelden volgens die website.

Okee typisch hele dag niets gedaan, zit nu pas klaar om te studeren.:crazy_face:

1 like

Ik wacht al een week op mijn cijfer voor een herkansing en zit elke dag m’n mail te refreshen met hartkloppingen. Waren ook maar max 8 herkansers dus hoop dat ze een beetje vaart maken.

Hoe lang zijn jullie samenvattingen meestal? Ik kom voor dit vak aan bijna 100 pagina’s als ik straks alles gelezen heb (colleges zitten er niet bij). Voor mijn gevoel is het zo veel :open_mouth: Al zijn de samenvattingen op stuvia ook wel 80-90 pagina’s en ik zet er graag voorbeelden bij. En dat in iets meer dan 4 weken!

@Okapi Ah ja snap ik! Wat is je gevoel erbij? En wat gebeurt er, mocht je hem onverhoopt niet gehaald hebben? Ik ga duimen dat hij morgen komt, zodat je met een gerust hart het weekend in kan :slight_smile:

Het was echt een pittig tentamen dus erop of eronder denk ik. Stomme is dat ik het tentamen ervoor een 7,8 haalde en dit lijkt maar niet te lukken. Als ik het niet haal zou ik het hele vak opnieuw moeten doen inclusief die 7,8 en een groepsopdracht. Ik droomde vannacht dat ik een 5,8 had gehaald trouwens haha, echt jammer dat dat niet waar bleek te zijn.

Mijn samenvattingen verschillen heel erg trouwens. Bij m’n bachelor waren ze niet langer dan 50pagina’s. Bij m’n master wel langer maar daar heb ik niet echt college’s maar echt diepgang in bepaalde artikelen dus dan neem ik heel veel over tijdens zo’n werkgroep.

Zojuist mijn scriptie ingeleverd! Valt wel echt een last van mijn schouders af! :blush:

10 likes

Goed gedaan!! Ik moet nog een aantal dagen maar kan echt niet wachten. Ben je nu ook helemaal klaar? Hoe voelt het?

Ja voelt goed! :smile: Helaas nog wel twee herkansingen die ik moet doen dus nog geen vakantie. Maar het einde is in zicht :sweat_smile: Succes nog de laatste dagen!

Hier ook bezig met de laatste loodjes! Donderdag de presentatie van mijn onderzoek. En wacht nog op een aantal beoordelingen van opdrachten. Alles moet voor 4 juli binnen zijn. Dus duimen dat dat lukt.

Oh balen. Moet je perse een 5.5 halen of telt het gemiddelde samen met die 7.8? Ik ga duimen dat het een 5.8 is!!!

En wat betreft de samenvatting. Het is inderdaad een bachelorvak en de literatuur bestaat ongeveer uit 1000 pagina’s (zowel artikelen als hoofdstukken) voor 5 ECTS in 5 weken. Dus mijn samenvatting is 10% van de stof. Dat klinkt op zich redelijk, maar toch lijkt het zoveel? Zeker als ik hoor dat jouw samenvattingen uit 50 pagina’s bestonden. Ik heb er meestal 60-70-80 ofzo.

Nee helaas moet alles minstens een 5,5 zijn!

Hmm het klinkt trouwens wel heel veel voor maar 5weken. Ik moet wel zeggen dat ik tijdens m’n bachelor geen hoogvlieger was. Ik deed de colleges + mijn aantekeningen samenvatten en dat was eigenlijk voldoende voor de MC vragen die ik altijd kreeg. Ik zou goed nadenken waar de nadruk op word gelegd. Wordt alles al uitgelicht in de colleges of wordt er specifiek benadrukt dat je thuis nog hoofdstuk X moet lezen omdat dat niet behandeld is. Dat voorkomt onnodige literatuur samenvatten denk ik. Maar sommigen hebben gewoon meer woorden nodig om iets te omschrijven, ik ben altijd heel bondig in alles wat ik opschrijf

Oh echt? Bij ons zijn de colleges (4-5 per vak) echt bedoeld als aanvulling op de gewone stof. Meestal zijn het gastcolleges, dus het staan dan wel echt los van de stof die je moet lezen. Als ik het aan zou pakken zoals jij, zou ik dus altijd een 1 halen, omdat dat hooguit 15-20% van het tentamen is :stuck_out_tongue:

Oh de samenvattingen van mijn artikelen zijn ook nooit megalang. Probeer goed te letten op de abstract, inleiding, methoden (2zinnen) en conclusie. Misschien dat je ze te uitgebreid opschrijft? En anders zou ik het gewoon lekker zo laten. Als je er maar een goed gevoel bij hebt onafhankelijk van de lengte!

1 like

Haha ik heb één vak geschreven, dat was een vak waar we ongeveer 500 bladzijden moesten lezen. Maar alle andere vakken heb ik echt getypt hoor, pfff. I feel you. Succes!

1 like