Studietopic

Snap dat het een tegenvaller is. Aan de andere kant, je hebt nu nog ongeveer 2 weken om te leren en als je het dan haalt heb je ECHT vakantie. Dan heb je ook niks meer om je alvast druk om te maken voor in Augustus! Je kan het! :two_hearts:

2 likes

Ben bezig met mn masterscriptie en heb volgende week maandag mijn eerste interview ingepland. Alleen is mn interviewguide nog helemaal niet goedgekeurd en zie mn begeleidster volgend week woensdag pas haha. Achja, beetje creatief boekhouden dan maar he

Ik ga vandaag beginnen aan het vak waar ik volgende week donderdag tentamen van heb :confused: het is een soort rekenvak.

@anon69702710 Balen! Maar ik sluit me aan bij wat al is gezegd: het is nog maar even en bij een goede uitslag ben je gewoon alsnog lekker klaar. Zet hem op, en bij dipjes meld je je gewoon weer hier.

Mā€™n tentamen ging niet goed helaas, misschien is dit wel een herkansing :o_o: maargoed nu lekker klaar de komende tijd

Laatste tentamen van mā€™n bachelor gehaald, ik ben zo opgelucht! Nu de scriptie nogā€¦(horror muziek op de achtergrond)

@Noomie Ik vind het altijd zo satisfying voelen als ik Ć©Ć©n woord onder het limiet of precies op het limiet zit! (nerd hier)

5 likes

Ik zit in zoā€™n rare fase waarin ik aan de ene kant super productief ben en aan de andere kant op het randje van een paniekaanval zit omdat ik denk dat ik het allemaal niet ga halen. Fml ik moet nog zo veel doen, thesis draft zsm afmaken en inleveren (is nog veel werk), een paper voor een project schrijven (3000-4000 woorden dus valt mee) en voor dat project het bijbehorende product afmaken (veel werk), en een presentatie van dat paper voorbereiden (weinig werk als dat paper eenmaal af is). Dit alles in de komende 1,5 week :sweat_smile: Hopelijk is de feedback op mijn thesis dan goed zodat ik het voor de vakantie af kan maken in kan leveren. Zo niet dan heb ik besloten het tijdens de vakantie af te maken (indien niet al te veel werk) of helemaal over de vakantie heen te tillen. Ik zet mijn wekker voor 20 minuten waarin ik werk, en dan 5 min pauze, dat werkt gelukkig goed maar ik kan niet meer, pffff. Nog 1,5 week, nog 1,5 week (dit is mn mantra haha)

1 like

pfff ik voel me even echt vet kut. Ik heb afgelopen maandag mn thesis ingeleverd en dat ging echt zonder stress of iets. Alleen nu vraag ik me continue af of ik wel genoeg heb gegeven. Ik ben mijn presentatie in elkaar aan het zetten en krijg daardoor echt giga veel stress of mn thesis wel voldoende is

Ik ga vandaag (hopelijk) weer een stuk van mijn scriptie opsturen, maar ik word er altijd zo zenuwachtig van. Hij zit sowieso 893205 keer beter in elkaar dan mijn bachelorscriptie van vorig jaar en ben er ook best trots op, maar toch ben ik nerveus voor zijn antwoord.

1 like

Ik heb mijn master thesis presentatie en verdediging gehad, zo blij! Ik zag hier echt al maanden tegenop :flushed: Het einde is in zichtā€¦

10 likes

Herkenbaar, ik had hetzelfde gevoel na het inleveren van mijn thesis. Ik heb het op een gegeven moment maar losgelaten, je kan er toch niks meer aan veranderen. Succes met de laatste loodjes! Krijg je voor je presentatie al inzicht in of je thesis voldoende is of pas na de presentatie?

1 like

Ik heb een 7.6 voor mijn scriptie!! Aaah ik ben zo blij.

18 likes

De dag dat ik presenteer doen we ook meteen de eindbeoordeling, maar vooraf is al het commentaar positief geweest dus ik moet extra hard shinen tijdens mijn presentatie en dan komt het hopelijk wel goed

1 like

Een heel mooi cijfer, gefeliciteerd!

1 like

Dankjewel!

Weet iemand toevallig in welk boek Maslow de behoeftenpiramide heeft beschreven? Of in welk (recent) boek een goede omschrijving staat? Ik heb dit aangehaald in mijn theoretisch kader met informatie van internet, maar ik moet Maslow wel in mijn literatuurlijst vermeldenā€¦

Het is een paper en heet ā€˜A Theory of Human Motivationā€™, komt uit een issue van Psychological Review uit 1943.

Toevallig zelf al 100x moeten gebruiken.

2 likes

Held :innocent:

1 like

Pff ik zou vandaag de heeele dag gaan leren. Het is half 1 en ga nu beginnen :ā€™)

1 like

Ik ook! Ben de hele tijd huizen in Spanje aan het kijken op Fundaā€¦ Damn, dit schiet niet op :laughing:

1 like