Studietopic

Ik zou het doen. Een goede tas voor je laptop komt echt nog wel van pas na je studie. Ik sjouw tenminste de hele tijd met die van mij rond.

1 like

Ah wat een fijne adviezen allemaal, heel handig, dankjewel :smiley: ik ga op zoek naar deze spullen, ben straks toch in de Action en Hema. Had je veel aan een papieren agenda? Want dan moet je wel je rooster steeds opschrijven en het pakken, in tegenstelling tot een Kalenderapp.

@inezweski dankjewel :grin: ik ga die notitieblokken sowieso kopen dan. Die Herschel ziet er goed uit. Ik had meerdere rugzakken besteld maar begin nu weer te twijfelen of ze wel echt zo praktisch zijn, vooral het gebrek aan vakken (ik heb geen zakken voor mijn telefoon) is irritant.

Ik vind de Jester of Borealis van The North Face de perfecte uni rugzakken! Heeft een laptopvak en genoeg ruimte voor andere spullen, maar hij is ook compact en zit lekker.

2 likes

Ik plak nu gewoon preventief tape op de hoekjes van dat karton zodat het niet begint te scheuren haha. Bij plastic heb je dat natuurlijk niet dat scheelt wel!

Lief dankjewel <3 vandaag was al beter

1 like

Nou het mysterie rondom mijn niet te vinden lesrooster is opgelost.
Er is namelijk geen lesrooster want ik heb geen lesmomenten dit blok. :face_with_monocle:

1 like

Omg, hoe kwam je daar achter?

Ik moet voor 9 september een eerste voorstel voor het idee van mijn scriptie aanleveren en ik heb nu eindelijk iets gevonden waar ik me graag mee zou willen bezighouden. Ik volg een joint master van drie verschillende universiteiten (in Denemarken, Zweden en Noorwegen) en je mag kiezen aan welke uni je je scriptie gaat schrijven. Het is wel de bedoeling dat je onderwerp en uni een beetje bij elkaar passen. Kan zijn omdat op een bepaalde locatie meer expertise daarover zit of omdat je een bepaalde case wil bestuderen met betrekking tot die locatie. Alleen mag je in theorie een case van waar dan ook ter wereld kiezen. Afhankelijk van hoe je het wil onderzoeken kun je dan ook op die locatie je scriptie gaan schrijven en dan hou je via zoom o.i.d. contact met je scriptiebegeleider.

Ik zag het eigenlijk niet echt voor me dat ik dat laatste zou kiezen. Alleen ben ik vandaag dichterbij een onderwerp gekomen en het is zĆ³ logisch om me daarbij op Amsterdam/Nederland te focussen en bijna zonde als ik dat in bijvoorbeeld Zweden ga bestuderen. :sweat_smile: Ik word helemaal enthousiast van het onderwerp, maar nog niet helemaal van het idee dat ik het laatste deel van mijn buitenlandse master in Nederland zou zitten haha.

Ik kwam erachter toen de docent aangaf dat er maar 1 bijeenkomst was :joy: . De rest is zelfstudie i.c.m. wekelijkse taken.
Als ze dat van het hele jaar zo gepland hebben, dan verwachten ze dus dat ik gebaseerd op 4 bijeenkomsten mijn eerste jaar van mijn master haal. Zelfstudie oke, maar dit vind ik wel erg veel.
Maar ik ga mijn best doen!

1 like

Wooow, ik had herexamen van een vak waarvoor ik alle landen en hun hoofdsteden moest kennen, superveel namen van mensen, oorlogen en verdragen en 3000 jaar wereldgeschiedenis. Echt gigantisch veel en nu heb ik blijkbaar 17 voor dat vak?!! Gisteren herexamen gehad van een ander vak waar ik minder aandacht aan had besteed, omdat ik vooral bezig was geweest met bovenstaand horrorvak (het is allemaal heel interessant, alleen bizar veel), en dat ging niet goed. Ik zat helemaal in een neerwaartse spiraal, dat deze vakken niets voor mij zijn en serieus overwegend om te stoppen, maar haha, deze punten, Iā€™m back in the game :stuck_out_tongue: .

8 likes

Ik vind de Belgische schaal altijd ingewikkeld. Maar als het van 0 tot 20 is, zou het dan in Nederland een 8,5 zijn die 17? :smiley:

1 like

Ja, dat denk ik wel!

1 like

Ik had maar 1 herexamen en daarvan weet ik pas de uitslag woensdagmiddag. Ik vind het echt vervelend dat ik mij hierdoor nog niet kan inschrijven voor komend academiejaar en daardoor ook nog geen uurrooster heb of studieboeken kan bestellen. :weary:

Wanneer begint het academisch jaar voor jou dan normaal gesproken?

In BelgiĆ« start het 27 september. Wij weten pas vanaf 13 september ons lessenrooster en ik vind het ook heel vervelend dat ik me daardoor nog niet kan inschrijven, @Kahlo. Ik volg een aangepast schema, dus ik zal o.a. aan de hand van het lessenrooster mā€™n vakken kiezen. En ik kan ook nog niets anders vastleggen (werk bv.) voor na september (ik zal zowel overdag als 's avonds les hebben, of misschien toch niet, want er zal ook nog deels online les zijn en ik weet niet of dat dan live zal zijn of opgenomen), beetje irritant. Ik heb het gevoel dat ik niets kan regelen :stuck_out_tongue: .

2 likes

Ja, echt je laatste zin is waar ik mee zit. De controlefreak in mij kan er niet tegen dat ik nog niet alles kan plannen haha.

@chasingrainbows Hier in BE starten we idd pas ofwel 20/09 (hogeschool) ofwel 27/09 (uni)!

1 like

Ooo zo! Ik kreeg al een paniek gevoel voor jou haha dacht ff dat je uit Nederland was. Veel succes ermee!!

1 like

Zometeen mijn eerste dag en blijkbaar alsnog een soort introductie, maar we weten nog steeds bijna niks? Geen idee waar ik moet zijn of wat ik aan moet trekken :crazy_face:

Ja snap ik! Ik had zelf ook wel wat meer verwacht. Ik ga ervaren hoe het gaat en waar we uitkomen.

1 like

Slopend, een soort teambuilding sportdag in de brandende zon :hot_face: Morgen de echte eerste lesdag, daar heb ik meer zin in haha.

Morgen fysiek college na 1,5 jaar. Om 8:30 uur, dus ik moet echt even goed onthouden dat ik op tijd opsta en naar de uni fiets, want ben echt gewend dat ik om 8:15 een keer uit bed rol, even snel naar de wc ga en mijn lenzen indoe om vervolgens achter mijn laptop te kruipen

2 likes