Studietopic

Ja ben er blij mee hoor dat we weer fysiek mogen! Maar dat vroege opstaan zal wennen zijn haha

Nou pfoe zeg dat wel, ik had vandaag 8.30 tot 14.30 werkcolleges. Zo niet meer gewend, ben echt ge-sloopt

1 like

Ik ook, helemaal moe en hoofdpijn van het concentreren en naar het scherm achter de leraar turen
En nu thuis alsnog achter de laptop zo :exploding_head:

2 likes

Omg en een bh :cry: oh en haren kammen

Maar jij kan lekker in je onderbroek onder je toga joh

1 like

Haha nee heb al een onderwerp en ben al een eindje op weg! Anders had ik wel even onderzoek naar die toga’s gedaan en aanbevolen dat ze dekbedtoga’s moeten ontwerpen

Sorry Inez

Ik ben ook wel echt heel blij dat colleges weer op campus kunnen, maar toen ik gisterochtend om 6:45 moest vertrekken en pas om 19:00 weer thuis was, was het toch even wat minder leuk. 🥲

1 like

Oeps, ben 2 uur te vroeg op school, vergist in het rooster. En ii zat me helemaal te stressen. Dan maar even boeken lezen voor huiswerk met koffie.

Uhm, ik ben dus voor alles geslaagd??? Waaronder ook 3x 14/20 ??? Totaal niet zien aankomen, maar ik kan dus zonder zorgen naar mijn laatste jaar :cry: :cry: :cry:
Bye bye studeren, hallo klinieken en stages :star_struck:
Wel 10 jaar ouder geworden in 4 weken maar dat nemen we er even bij

27 likes

Gefeliciteerd! Wat fijn zeg!

1 like

Proficiat!! Geniet maar van enkele weekjes rust nu, om daarna in de stages te knallen!

1 like

Ik begin in januari weer met studeren. Dan is het zes jaar geleden sinds ik mijn hbo heb behaald.
Ik ben nu alweer over enthousiast van dit moet ik hebben en zus en dit.
Wat zijn echt must haves volgens jullie?
Het gaat om een drie jarige master.

1 like

Je spoiler doet niks!!!

Hahaha dank je maar waarvoor gebruik je de kaarthoekmeter in je overlevingskit?
Hoe groot is je tas?

:joy::joy:

Heeft iemand van jullie voor een scriptie/essay/andere opdracht wel eens een rechtsvergelijking gedaan? Zo ja, hoe kwam je aan je literatuur? Ik zoek nu Engelse literatuur over Zweedse wetgeving en ik kom alleen maar op websites die nog net geen wikipedia zijn. Weet gewoon echt niet waar ik moet beginnen en hoe ik moet zoeken.

Wat is je onderwerp? Want je zou in je biblotheek kunnen vragen naar rechtsvergelijkende literatuur. Mijn universiteit heeft in elk geval een hele kast met rechtsvergelijkende literatuur.
EDIT: beetje onvolledige reactie van mij, maar bedoelde dat je dan een van die boeken als startpunt kunt gebruiken, daar staan dan ook weer bronnen in etc en wellicht heb je dan meer handvatten om in online databanken te kunnen zoeken.

Ik had voor mijn HBO scriptie op een gegeven moment de Nederlandse vertaling van het Turks BW nodig en dat is bijv. online niet te vinden, wel in boekvorm

2 likes

Oh dankje voor de tip, daar ga ik dan eens achteraan! Ik ben (vooral door corona) heel erg gewend om in online databanken te zoeken en daar kom ik natuurlijk vooral bij Nederlandse literatuur uit. Ik ga het vandeweek eens navragen in de UB!

Wist ik ook niet hoor haha, had 2 weken terug een rondleiding door de rechtenbieb (Radboud) dus vandaar. Anders was het denk ik niet eens in me opgekomen om fysiek in boeken te gaan kijken.

1 like

Oh ben je de premaster gaan doen aangezien je het over een rondleiding hebt? Ik studeer daar ook, ook hbo, premaster en nu master haha. Die rondleiding is voor mij alleen al even geleden en de kast met rechtsvergelijkende literatuur heb ik klaarblijkelijk niet opgeslagen haha