Of lekker in de bieb n paar uur opsluiten zodat je thuis nog amper wat hoeft te doen! Vind ik zelf heel fijn, dan is dat echt studie en thuis is echt thuis
Ze zijn gelukkig niet overal zo, mijn proffen zijn meer dit:
(Dat van dat boek heb ik letterlijk een keer gehad trouwens, het boek wat we nodig hadden werd niet meer gedrukt en toen kregen we allemaal een, ik citeer, âclandestiene pdfâ toegemaild van de hoofddocent )
Oh ik kan gelukkig wel in mân normale kloffie naar school. Docenten lopen wel strak in pak. Heb wel een docent, hele oude man, altijd euuuuu ipv ooo. Maar echt een hele lieve enthousiaste man. Had eens mondeling bij hem en iedere keer als je het juiste antwoord had werd hij helemaal enthousiast, onderbrak hij me halverwege en ging hij zelf verder lullen hahaha. Voor zijn vak hadden we een boek nodig die hij zelf had geschreven. Maar hij vond het zielig voor ons arme studenten als we dat moesten kopen, dus had hij het hele boek voor ons ingescand
Iemand die aan de open uni studeert en mij kan vertellen waar ik kan vinden wanneer mijn les-dagdeel is? Ik kan het gewoon echt niet vinden,terwijl het wel online zou moeten staan.
Nee, ik kan alleen vinden dat a.s. woensdag de openingsbijeenkomst is. Alleen deze datum staat overal genoemd en verder geem opvolging.
Ik denk dat ik maar even afwacht wat daar gezegd gaat worden.
Iemand hier die notities e.d. maakt/studeert met de combi OneNote/Goodnotes?
Zat gister in een youtubetunnel met allemaal filmpjes over meiden die studeren dmv aantekeningen op een tablet maken en vraag me af of dat fijn is.
Ja ik, ik heb een paar posts hier boven erover gepost.
Ik gebruik goodnotes! Persoonlijk vind ik het vooral handig voor vakken waarbij je niet zo makkelijk aantekeningen maakt op je laptop bij hoorcolleges. Daarnaast is ook het annoteren van pdfâs en boeken erg fijn (maar dit kan ook best handig op je laptop).
Soms maak ik de opdrachten ook op mân iPad, maar uitschrijven kost natuurljk meer tijd dus doe dat eigenlijk alleen voor vakken waarbij dat handig is (dus wiskundige dingen, of dingen met tekeningen enz.).
Het is allemaal handig en fijn, maar als je vooral je laptop gebruikt (en minder papier) zal dat het handigste blijven denk ik, vooral als je met veel verschillende lange pdfâs werkt en typt). Volgens mij gebruiken mijn meeste medestudenten echt alleen hun laptop en soms Ă©Ă©n schrift
Sinds gister klassenindeling en rooster gekregen, maar ik vind mân rooster eigenlijk een beetje tĂ© chill? Tot de herfstvakantie gewoon alleen maar wo en do les En eerste les begint ook pas op 8 sept.
Ook moet ik binnenkort echt een minor gaan kiezen, inschrijven kan blijkbaar over een maand al en dan zitten de leukste meteen vol natuurlijk.
Oh en voor het eerst eindelijk geen boeken kopen! Al het studiemateriaal is blijkbaar online bij mijn gekozen themasemester.
Haha ik had meestal twee dagen college per week, en nu heb ik er drie (eigen keuze door extra vak) en vind ik het zo veel đ„Č
Gewoon zsm inschrijven voor je keuzevakken, in je planner zetten en een reminder zetten en dan komt het goed!
Thanks! Heb besloten om gewoon eerst het onenote systeem op mn laptop te proberen ipv meteen een tablet erbij kopen enz. Veel tekenen enz doe ik niet en als ik schemaâs wil dan scan ik die wel in ofzo
Mijn stagebegeleidster heeft deze week geen tijd om af te spreken om kennis te maken en doelen te bespreken en ik begin maandag. Ik baal echt want tijdens mijn vorige stage had ik ook een begeleidster die geen tijd voor mij wilde vrijmaken. Vind het echt rot
Wat voor studie ga je doen? Je hoeft het niet te zeggen natuurlijk maar ik had soms maar 1 dag per week les voor mijn res. master en die studiebelasting was wel minstens 40 uur/week. En maar 1 vak per lesblok.
Wat balen! Hopelijk is het eenmalig en maakt je begeleider volgende week het goed.
Is er een eis vanuit je opleiding om zoveel uur per week/maand begeleiding te regelen?
Aan het begin van de stage leveren we een stageplan in (moet binnen 2 weken na je eerste dag) en dat bespreek je met je begeleider, een gesprek op locatie, een eindgesprek en elke week een logboek via mail. Dus de begeleiding is best veel. Mijn begeleider is me trouwens toegewezen door de opleiding
Stageplan, doelen bedenken, literatuur zoeken, 100 x reflecteren ughh nu al geen zin in
Maar er word geen tijd vrijgemaakt nog daarvoor?
Hoop dat het veranderd. Anders bij je opleiding aangeven. Lijkt me wel normaal en nodig dat je ook gewoon je begeleiding krijgt, daar is een stage toch voor. Succes in ieder geval!
Nou de meeste docenten maken er wel tijd voor maar veel van mijn docenten combineren lesgeven met een andere baan en zijn altijd drukdrukdruk en toevallig heb ik twee keer die pech. Als het niet goedkomt mail ik zeker!
Ik heb dit filmpje gekeken van Ruby Granger omdat de lessen opnieuw beginnen, maar wow zo âon top of thingsâ ben ik helemaal niet. Ze maakt haar achternaamgenote alleszins trots met haar orde en organisatie!
Waysfostudy is ook zoân kanaal waar ik helemaal stress van krijg. Zo geordend ben ik echt niet haha