Eigenlijk alles in iCloud! Ik heb ook een MacBook dus dan kan ik overal makkelijk bij. Ik maak aantekeningen vooral in GoodNotes en die heeft een eigen “drive” met mapjes, je kan goodnotes ook op je laptop installeren en dan heb je dezelfde mapjes en bestanden.
Ik ga een hbo-studie doen, op mijn 27e. Heb er veel zin in, maar voel me ook een moeke die bij de hippe jongeren komt zitten. Maargoed, ik kom om te studeren, kan me beter niet te veel focussen op erbij horen.
Neejoh 27 is helemaal niet zo oud! Wat ga je doen?
Sociale en juridische dienstverlening! Ik ben nogal conservatief en heb al een kind en ben getrouwd dus ik zal sowieso vrij anders zijn. Maar ik twijfel een beetje tussen excentriek mezelf zijn of stil en onopvallend zijn en gewoon m’n ding doen.
Leuk!!! Ik denk dat je met je andere achtergrond echt kan uitblinken, ik heb social work gestudeerd en levenservaring is echt handig bij dat soort studies!
Ahh goed om te horen. Dat zou best wel kunnen inderdaad. Ik dacht dat je meer iets deed met journalistiek oid?
Ja doe ik ook maar ik heb eerst 3,5 jaar social work gedaan! Niet afgemaakt omdat ik de scriptie er niet doorheen kreeg
Ohh wat kut😱 maar social work was misschien niet wat je wilde doen? Of is je droom eigenlijk in duigen gevallen?
Gewoon jezelf zijn!
In sept ben ik 29 en dan zullen er ook enkele 18 jarigen in mijn klas zitten. Er zijn 18 jarigen die super serieus met de studie bezig zijn en er zijn 40 jarigen die nooit hun zaakjes op orde hebben en 1 dag voor een deadline in de groepsapp om hulp vragen. Leeftijd zegt echt niks vind ik
Oh ja, ik bedoelde qua leeftijsverschil niet per se het verschil in houding (want zo gedisciplineerd ben ik niet), maar gewoon bij het socializen enzo. Dat ik dan bang ben om een buitenbeentje te zijn, of juist teveel mijn mening toon. Het is misschien niet eens zozeer de leeftijd, maar mijn aparte persoonlijkheid. Sorry ben nu aan het bazelen haha
Ik vond de opleiding heel leuk maar met de participatiewet die toen opkwam werd het werk voor mij steeds minder aantrekkelijk en ik kon mijn draai niet vinden op een stage. Geen stage is geen scriptie. Ik heb het tot januari (dus een half jaar) geprobeerd op twee verschillende plekken maar het lukte gewoon niet. Toen dacht ik, als ik nu al geen leuke stage kan vinden, hoe kan ik dan ooit een leuke baan vinden? En toen ben ik gestopt…
Denk dat het echt wel meevalt! Ja tenzij je meteen zegt; ik haat mensen ofzo. En iedereen is de eerste dag nieuw en zenuwachtig over zichzelf. Naar mijn ervaring vindt iedereen wel een maatje of een klasgenoot met wie t klikt… Bij mij had zelfs de grootste weirdo een vriendengroepje gekregen. (Hij zei letterlijk ik hou niet van kinderen en vind het raar als mannen met kinderen werken … Wij doen de pabo???)
Ik heb een vraag over premasters/schakelprogramma’s.
Momenteel ga ik naar het tweede en laatste jaar van een premaster aan universiteit X. Ik wil hierna ook de opvolgende master doen aan universiteit X.
Nu is er bij universiteit Y ook een master die mij erg interessant lijkt nadat ik eerstgenoemde master heb behaald. Hier moet echter ook een schakelprogramma voor worden gevolgd. Nu wil ik natuurlijk geen instellingscollegegeld betalen want ik mag niet meer bij DUO lenen en moet dus alles zelf bekostigen.
Weten jullie of het ook mogelijk is om voor twee premasters tegelijk (bij verschillende universiteiten) ingeschreven te staan, om vervolgens twee masters te kunnen doen?
Ik stond tijdens mijn premaster geloof ik als bachelorstudent ingeschreven en twee bachelors mogen ook en betaal je er maar 1. Dus lijkt mij dat het zou moeten kunnen
Ik moest even een docent mailen vanwege aanmelding voor een vak. Ik mail altijd met ‘beste meneer/mevrouw (achternaam docent)’. Vind dat altijd zo ontiegelijk kil, afstandelijk en vooral ontzettend onnodig en overdreven dat ze dan terugmailen met ‘geachte mevrouw achternaam’. Echt doe toch normaal, we leven niet meer in 1930 waar je klappen met een lineaal krijgt als je met links schrijft. Kan daar gewoon bijna boos van worden dat ze zo uit de hoogte en elitair lopen te doen Ergste zijn promovendi die dat doen. Hebben ze net een jaartje of twee een master op zak en dan is het tijdens college ‘mevrouw achternaam, weet u wellicht het antweeeurrd daarop?’ Kan dat gewoon echt niet serieus nemen
Hahahaha omg ik had dus een docent (zo’n jonkie ook) die zo praatte, maar dan met een zachte g. In eerste instantie dacht ik die is ontsnapt uit een dispuut ergens in Leiden. Maar vond die zachte g wat gek. Ging ik hem googelen, kwam hij gewoon uit een dorp in Brabant waar de helemaaaaal niet zo bekakt praten
Oké ik heb dit filmpje al meermaals voorbij zien komen, en ik ken deze jongen persoonlijk. Hij is pas 17 en zet zich heel erg in voor de politiek, ik weet dat hij het niet zo leuk vind dat hij gememe’d word. Ik dacht dit is het moment om er iets over te zeggen, tuurlijk staat hij zelf op camera maar hij heeft nooit kunnen overzien destijds dat dit zo zou lopen. Misschien iets om over na te denken voordat mensen (dus niet alleen jij) dit doorplaatsen
Zijn er ook mensen die de opleiding tot GZ-psycholoog doen? Ik doe deze momenteel, en ik merk dat het zo hard tegenvalt. Als in: weinig verdieping. Ik zoek wel de verdieping op op mijn huidige werkplek, maar merk toch dat een ‘droombeeld’ instort, ofzo
Ik ga in september starten met de AD sociaal werk in de zorg. Ik ben nu 40, getrouwd en 2 kinderen en mijn mbo diploma was in 2001. Ik voel me zo bejaard. Gelukkig heb ik 2 collega’s die nu al een jaar bezig zijn met de opleiding, heb ik een fijne hulplijn. Kreeg van de week de boeken voor de eerste module binnen. Het ene moment heb ik er vet zin in, het andere moment denk ik HELP!
Ja komt helemaal goed! Woon je dichtbij je school of ga je op kamers? Als je dichtbij woont kan je gewoon naar huis of lekker met je klasgenoten koffie drinken in de stad of op school!