Studietopic

Van de action. Maar die hebben ze niet altijd. Soms hebben ze alleen met van die pijlen en met hele dikke tabs. Dus als die fijne (5 kleuren, niet te breed) er zijn sla ik altijd een paar pakjes in. Zijn ook van plastic, dus scheurt ook niet. Voorheen had hema ze ook, die waren ietsjes breder dan die van de action, maar die hebben ze niet meer

2 likes

Ik heb soms niet eens een pen mee naar school :joy::joy: succes @Nevermind je gaat het met nu al zo’n goede instelling al supergoed doen!!

3 likes

Ik ga naar de HvA!

En dankjewel @luzarl heel lief :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ja komt goed sowieso!! Niet teveel druk opleggen voor jezelf en gewoon doorzetten.

1 like

De posts hierboven gaan daar over! Of ja over spulletjes die je nodig hebt

Wat ga je studeren? Het gaat heel leuk worden!!!

1 like

Zo raar dat dit mijn laatste semester als student wordt

1 like

Oh wat leuk! Ik overweeg dit na mijn huidige studie nog te gaan doen. Doe nu ook een medische studie die wel redelijk aansluit op bepaalde vlakken dus ik kan waarschijnlijk verkort in deeltijd doen. Doe jij voltijd of deeltijd?

1 like
  • Verzamel de eerste weken direct een leuke groep mensen om je heen waarvan je denkt ‘die zullen naast gezellig zijn wel enige moeite doen’ dat scheelt je veel drama met groepswerk.
  • Als je twijfelt of iets niet klopt (bijv. je rooster) neem dan contact op met de studentenbalie. Beter dubbelchecken dan dat je direct met de gebakken peren zit.
  • Als er redenen zijn waarom het studiejaar moeilijk verloopt (bijv. thuissituatie) trek dan altijd snel aan de bel, want anders zullen ze minder soepel zijn als je het bindend studieadvies niet haalt.
  • Dit zal tegenwoordig wel standaard zijn, maar maak de eerste dag direct een Whatsapp-groep aan met medestudenten. Dat maakt dingen regelen, uitwisselen etc. makkelijker.
  • Geschreven aantekeningen blijven beter hangen in je hoofd dan wanneer je alles tikt.
5 likes

Maar in een werkgroep worden weer meerdere groepjes gemaakt voor opdrachten. Wij mochten zelf groepjes maken, mag niet overal. Maar als het mag zou ik idd mensen verzamelen waarvan je denkt er echt wat aan te hebben

jaaa dit is zo’n frustratie voor mij haha! had ook meteen ingeslagen toen ik die andere een keer tegenkwam! heel soms krijg je ze gratissssch dus dat is helemaal top
echt moeilijk te vinden die dingen soms :cry:

2 likes

Ja de laatste jaren zitten ze ook bij de wettenbundels! Maar 1 zo’n ding is natuurlijk te weinig voor het hele jaar haha

2 likes

goeie tip! ik zie ze vaak niet bij de Hema dus dan zou je ze online moeten bestellen, no way voor dat hoor haha

2 likes

Oh chill! Heb inmiddels genoeg bij de action in kunnen slaan en hoef nog maar 1 semester haha, dus ben nu voorzien gelukkig

1 like

ik krijg ze vaak op de uni als mensen denken dat ik rechten studeer en ze je willen paaien voor hun evenement met die dingen 🥲

1 like

Oh ja dat ook haha

Ja spannend, ik ga als het goed is in september voor het eerst naar de uni waar ik al een jaar studeer :clown_face: gelukkig wel al wat vrienden in real life ontmoet

4 likes

Ga je hbo doen? Dan heb je best vaak nog gewoon een ‘klas’, waarin je zelf groepjes kan maken. Hbo is vaak nog wel schools.

Dit is een grote uitgave die je doorgaans niet zomaar doet, maar ik heb sinds een jaar een iPad met pencil die ik ook gebruik voor studie en dat is echt een gamechanger geweest. Ik gebruik het om boeken mee te lezen, annoteren, aantekeningen maken, etc. Nooit meer gedoe met 20 verschillende schriften, mappen, en losse blaadjes, maar alles in één apparaat. Dus mocht je het geld ervoor (over) hebben of je kan een tijdje er voor sparen zou ik het echt aan iedereen aanraden.

2 likes

Oh nou ben ik wel benieuwd hoor, waar sla jij alles op? Ik heb ook een ipad en pencil en telkens denk ik ohja ik moet dit echt gaan gebruiken maar dan staat het zo in online word of in onedrive en dat haat ik. Google drive gebruik ik wel. Wat gebruik jij?