Ik geniet echt van dit laatste blok van drie weken met één vak waar we een meerkeuze tentamen voor hebben. Voelt al bijna als vakantie
Moet vandaag eigenlijk alleen 1 nieuw hoofdstuk inleveren maar heb ook mijn conclusie al af dus ga die ook inleveren! Wil echt een 9 voor mijn scriptie en hoop dat dit helpt . Heb dan nog twee pogingen om feedback in te leveren dus zou moeten lukken dan.
Vandaag ga ik de hele dag studeren voor 1 tentamen, voor dat vak heb ik nu al 51 punten (door middel van de wekelijkse opdrachten en actieve deelname in de werkgroep) en bij 60 haal je het dus de stress is er ietwat af. Morgen heb ik om 10 uur afgesproken met een groepje medestudenten om een paar uur lang een heftige cram sessie te houden voor hetzelfde tentamen dus hoop dat ik na dit weekend wel wat zekerder van m’n zaak ben, moet bij dit vak namelijk altijd heel lang nadenken over m’n antwoorden.
Ah ik herken dit echt heel erg. Mijn vriend werkt fulltime sinds 2010 en ik ben door gaan studeren, maar sinds we samenwonen snapt hij niet dat ik ook gewoon moet studeren.
Kan je vriend niet wat klusjes overnemen, dat hij het zelf doet?
Ja heel goed succes vandaag!
Ik zit op dit moment zo te twijfelen wat ik wil met mijn studie. Het jaar is bijna voorbij en mijn stage is superleuk én ik hoef hierna alleen nog af te studeren a.k.a. scriptie schrijven, maar uiteindelijk is dit niet het beroep wat ik wil uitoefenen. I.v.m herkenbaarheid wil ik even niet vertellen welke studie het is en waaronder het valt, maar ik val iig onder een bepaalde beroepsgroep, maar de richting die ik heb gekozen is naar mijn idee veel oppervlakkiger dan de andere twee + ligt mij niet qua kwaliteiten etc. Sorry vaag verhaal, maar ik denk dat ik me wil omscholen. Heeft iemand ervaring met NTI studies en dergelijken? Want dat overweeg ik dus ernaast of erna te gaan doen…
Waarom via de NTI? Is je huidige studie in de zorg of het onderwijs?
Ik zit in m’n derde jaar maar als ik naar de toekomst kijk wil ik niet eens (meer) in een uniform in het ziekenhuis rondlopen, of alle andere opties die ik zou kunnen. Ik ben het oprecht beu, maar heb ook geen flauw idee wat ik anders wil. Wil iig gewoon dit papiertje ook al weet ik niet wat ik er mee zou willen, maar dan heb ik in ieder geval iets achter de hand…
Ik heb gewoon geen motivatie om m’n laatste verslag af te maken. Ik denk dat het max. een middagje werk is, maar kan mij er niet toe zetten.
Tot wanneer heb je nog? Heb je de luxe om af te wachten tot je een keer wél genoeg motivatie hebt, of vrees je dat dat moment nooit zal komen?
Ik heb nog 1,5 week. Ik moet alleen nog de feedback aanpassen en 400 woorden erbij verzinnen. Ik denk dat ik het vandaag maar moet doen…
Denk eraan hoe fijn en opgelucht je je gaat voelen als je gewoon helemaal KLAAR bent En misschien kan je jezelf een beloning in het vooruitzicht stellen? Ergens een lekker ijsje halen/eten, bijvoorbeeld!
Scriptie is inmiddels ingeleverd maar heb over 3,5e week pas mijn laatste herkansing. Heb er echt geen motivatie voor.
Ik heb (denk ik) een soortgelijke opleiding als jij afgerond (HBO-V) en ik had precies hetzelfde. Toch heb ik het diploma behaald en ik ben heel blij dat ik 'm achter de hand heb. Ik wil er zelf niets mee en ben door gaan studeren op de uni in een totaal ander vakgebied. Maar het voelt toch goed om iets achter de hand te hebben!
Toen ik aan HBO-V begon lag mijn interesse daar, maar ik was ook jong en mijn interesses veranderde en dus paste de opleiding/het beroep ook niet meer bij mij.
En, is het nog gelukt?
Ik heb geen advies, maar wilde wel even zeggen dat een diploma altijd goed is! Ik doe nu toevallig als tweede studie hbo-V. Toen ik ging solliciteren voor een leerlingplek, benoemden ze overal nog mijn vorige diploma als pluspunt, terwijl die vorige studie letterlijk niets met de zorg te maken heeft. Ik waardeer nu pas dat ik toentertijd heb doorgezet.
Ik heb op dit moment echt motivatie nodig. Om mijn studie voort te zetten zoals ik wil, moet ik nog twee vakken halen dit jaar. Voor het ene kan ik niet zoveel doen, voor het andere wel. Ik heb nu een middag vrij dus ik hoop dat dit bericht ervoor zorgt dat ik straks ook daadwerkelijk aan de slag ga.
Ik ga vandaag ook goed aan de slag. Ik moet deze week een rapport schrijven van 18-30 pag. en vandaag wil ik een duidelijke opzet en begin maken, want ik heb nog niet echt een idee hoe of wat ik wil schrijven.
Morgen is het drie weken geleden dat ik een tentamen heb gemaakt en heb nu nog steeds geen cijfer. Had zo gehoopt het vandaag te horen, maar tot op heden nog steeds niks… Ik kan echt niet meer tegen deze stress.
Jaaaa mijn ene scriptie is digitaal ingeleverd en ligt nu bij de drukker! Ga hem zo ophalen en ook de hard copy inleveren en dan ben ik in ieder geval klaar met master 1 mits ik een voldoende haal. Dan nog iets van 3 weken tot mijn laatste project en mn andere scriptie af moet zijn en dan ben ik HOPELIJK Sparkles MSc LLM
Wauw je schreef er twee tegelijk? Wat heftig! Dan mag ik niet klagen eigenlijk haha. En gefeliciteerd met het inleveren van nr 1