Haha ja ik doe ook HBO-V. T is alleen dat dit m’n derde studiepoging is (en die ik dus gewoon af wil maken) en ik gewoon geen flauw idee heb wat ik wel wil? Denk er ook over na om uni te gaan doen maar aan de andere kant heb ik geen zin meer in studeren
Nee, ik vond in de zon zitten belangrijker vanavond poging 2…
@Sparkles super knap! Succes nog even!
Succes!
Wat is je onderwerp als ik vragen mag?
Lijkt me nog best een leuk taakje zo’n lijst maken haha!
Hé, toevallig, dat raakt wel een beetje aan mijn onderwerp (Jeugdwet)! In het Engels schrijven lijkt me wel lastig, gelukkig mag mijn scriptie gewoon in het Nederlands. Succes!
Heb deze zomer nog twee herkansingen die ik moet halen wil ik mijn bachelor halen. Als ik 1 vak niet haal heb ik halfjaar vertraging en bij die andere dus een jaar.
Nou niet helemaal hoor. Ik had vorige zomer mn scriptie voor master 1 voor 60% af maar toen kreeg ik een hersenschudding waar ik erg veel last van had waardoor ik hem niet meer af kreeg. Toen ging ik master 2 doen in september en is de scriptie een beetje blijven liggen door drukte en wat gedoe met mijn supervisor. De afgelopen maanden heb ik hem afgemaakt en tegelijk het eerste deel van mijn andere scriptie gemaakt. Het resultaat is wel dat die tweede nu echt nog een beetje in het beginstadium is (ik heb wel mijn onderwerp, plan en eerste hoofdstuk, maar verder niks), waardoor ik heeeeel veel moet doen in deze 3 weken… Maar ok, ik moet maar denken aan de vakantie die gepland staat de dag na mn deadline als motivatie
Ik was van plan om een taalcursus deze zomer te gaan volgen maar nu is de eerste les de ochtend voor mijn laatste herkansing (die ik in de middag heb). Wat zouden jullie doen? Heb wel nog 4 weken om te leren voor de herkansing en zou wel graag de taalcursus gaan volgen namelijk!
Edit: taalcursus is op dezelfde locatie van mijn tentamen (op de universiteit).
Een deel van mijn resultaten vind ik een beetje raar. Ik denk dat er ergens een fout zit in de stata commands, want er is iets wat super significant is. In theorie kan het, maar hmmm… Toch wel raar. Einde onzinbericht
Ik heb hem net ingeleverd! Morgen m’n presentatie oefenen en volgende week voor het echt. Bijna klaar!
@NewBlood heel veel succes! Je kan het! Ik zou de taalcursus wel gaan doen, lijkt mij interessant. Als het qua tijd niet lukt, zou ik het overslaan.
Ben echt trots (en jaloers) op iedereen die zo goed bezig is met z’n scriptie. Ik wist dat ik een held was in uitstellen, maar pff bij elke nieuwe versie van m’n opzet met commentaar raak ik meer gedemotiveerd
Ik heb zoooveel stress vanwege mn scriptie. Heb iedere week een meeting en iedere keer gaan we dan een stapje verder in het proces en vertelt mijn supervisor wat ik dan moet doen ongeveer, maar iedere week heb ik een soort van paniekaanval omdat ik gewoon niet weet hoe ik dat moet doen? En dan uiteindelijk lukt het wel, maar ik ben zo bang dat uiteindelijk gewoon niet goed genoeg is. Ik heb iedere dag echt zo’n drukkend gevoel op mn borst, ik heb er gewoon zoveel stress van en nu moet ik ook nog een paar herkansingen maken, en ik kan het gewoon allemaal niet aan? Twijfel hierdoor ook zo erg Of dit wel mijn studie is want ik vind het zoo moeilijk allemaal
@floreales, misschien werkt het om hele behapbare to-do lijstjes te maken? Dan kan je beter visualiseren wat je allemaal moet doen en misschien schept dat wat rust.
Ik heb feedback gekregen van mijn begeleider maar ze eindigt iedere comment met een ; ). Ik weet niet maar kan dit niet verdragen?? is die knipoog sarcastisch of echt zo belerend.
Oke, ik heb dit vanmorgen gefixt. Kom ik er nu achter dat er ook een fout in de dataset zit. Dus nu moet ik dat ook nog aanpassen
Ligt eraan of je normaal gesproken de ochtend voor het tentamen nog leert en dat ook voor dit tentamen graag wil doen. En of je je na zo’n les nog kan concentreren op een tentamen.
Nooo, ik had morgen eigenlijk mijn laatste interview, zegt die mevrouw af Ik heb nog wel een back-upplan, maar alles wordt zo kort dag nu… Echt stom.
Vandaag mijn oefenpresentatie gehad. Ik heb handige tips gekregen, vooral rustig praten. Volgende week de echte presentatie.
@Peachpuff das echt klote… succes!!
OMG zometeen tentamen ben zoooooo zenuwachtig!! om 3 uur is het voorbij
Je kan het
omg bedankt!!
komende week nog 1 en dan is 't klaar voor dit semester (als ik het haal in 1 x tenminste )