Hmm ja niet helemaal mee eens haha. Denk dat als je eind bachelor bent je al best wel wat kan op een stage en er niet per de masterkennis voor nodig hebt (als ik kijk naar mijn eigen master en wat ik hierna wil doen, dan denk ik vooral joe leuke stof, maar doen we niks mee haha). En als ik bijvoorbeeld kijk naar de derdejaarsstage die ik op het hbo liep, dat was echt het eerste half jaar van het derde jaar, dus al na 2 jaar studie. Ik heb daar zo ontzettend veel geleerd en ik had taken die ze wo stagiaires (en op sommige vestigingen afgestudeerden) lieten doen. Pittig in het begin, maar super leerzaam en als een bedrijf je die kans geeft, zullen ze vanzelf ook zien dat een student vaak al veel meer kan dan ze denken.
Wij hadden met de premaster een studieadviseur die tegen sommige mensen letterlijk zei dat ze misschien maar gewoon moesten stoppen als ze 1 tentamen niet hadden gehaald. Je bent studieadviseur en ik vind dat als iemand bij je aanklopt, dat je dan samen moet kijken naar mogelijkheden ipv meteen gaan roepen dat het iemand vast niet lukt