Ik ben de hele dag aan het klungelen met de inleiding van mijn premaster thesis. Het slaat nergens op, want ik weet wat ik wil schrijven. Naja, ik ga niet naar bed voordat mijn inleiding af is.
Haha ik vroeg toevallig echt van de week aan iemand hoe het op de VU was en diegene doet deze studie blijkbaar nu en zei dat de kwaliteit matig was vergeleken met de eerdere studie. Maar mensen hebben waarschijnlijk altijd iets te zeiken š„²
Ik vind kwaliteit ook altijd een beetjeā¦ tja. Ik vraag me ten eerste af hoeveel je daar als student over kunt zeggen of hoe je dat kunt beoordelen. Ten tweede is het geen Amerika waarbij er een mega verschil tussen verschillende universiteiten bestaat. In mijn vakgebied maakt het werkgevers althans niet echt uit waar je vandaan komt (al heeft Leiden qua rechten Ć¼berhaupt natuurlijk wel een soort prestige maar dat is volgens mij ook achterhaald). Misschien dat er nog grote verschillen zijn als je echt het onderzoek in wil, maar daar heb ik geen verstand van.
Fiscaal recht op de vu is goed aangeschreven, de meeste docenten werken in de praktijk (waarvan sowieso een aantal bij grote, prestigieuze kantoren) en de studievereniging is actief (en dus alleen voor de master waardoor je ook al meteen kan solliciteren voor bestuur of commissies mocht je dat leuk vinden. Je hoeft niet eerst jaren lid te zijn zoals bij sommige verenigingen). Daarnaast weet ik wel zeker dat als je diversiteit belangrijk vindt, de VU een betere keuze je dan de UvA (ik weet verder niks over de opleiding zelf bij UvA dus wellicht is dat wel net zo goed/beter).
Ik heb overigens geen fiscaal gedaan maar wel iets gerelateerds.
Diegene heeft dus volgens mij beide gedaan, maar ik studeer zelf aan de UvA (gerelateerde studie) en had eigenlijk verwacht dat veel een verbetering zou zijn haha.
Ik denk dat er inderdaad niet heel veel verschil is (professoren die ook allemaal in de praktijk werken of hebben gewerkt en een aantal studieverenigingen), maar dat het ook toevallig net aan de persoon ligt of dat de opleiding gewoon niet past omdat diegene al van iets vergelijkbaars kwam (de VU master is er volgens mij ook voor als je nog geen gerelateerde vakken hebt gedaan).
Verder zijn de meeste medestudenten best wel pessimistisch over de UvA, maar ik denk dat dat op veel universiteiten wel zo is, blijkbaar was dit iemand die dat niet was.
En ik denk dat de VU ook diverser is, dus daarom zou ik dan ook voor de VU gaan @BlairWaldorf als dat juist een belangrijk punt is! Dat prestige ding is een beetje onzin inderdaad, volgens mij alleen omdat Leiden en de UvA ook de bachelor hebben en dan ook meer eisen stellen voor toelating (heb ik me ooit laten vertellen) maar dat is het wel.
Mijn uni doet niet aan met genoegen en vind dat echt stom. Ben mijn master helemaal niet gaan doen met het idee hoge cijfers te halen, want ik werk 24 uur, dus geen tijd om 24/7 te studeren, waar ik werk wil ik na mijn master graag blijven en zij kijken helemaal niet zo naar cijfers. Maar nu heb ik eigenlijk een soort van per ongeluk best wel goede cijfers gehaald. Cum laude wordt lastig, maar met genoegen zou wel moeten lukken, want sta nu al een 7,5 gemiddeld. Maar daar doet mijn uni niet aan en nu ik daar goed genoeg voor sta vind ik dat echt stom
Daaag!
Mag me hier ook weer melden haha, wel pas vanaf november maar ben nu al excited.
Ga aan de OU een cursus doen, maar heb er eigenlijk al meerdere gezien dus ben eens aan het bedenken of ik niet beter de hele opleiding kan doen
Dit ga ik doen;
Ik heb mijn pre-master hier gedaan en ben echt wel tevreden!
Even een peiling voor ik ga mailen:
Ik had afgelopen zaterdag mijn tentamen. Direct hiervoor was een grote technische storing op dit gedeelte van de site waardoor ik niet kon inloggen, pas 1 minuut voor de aanvangst-tijd.
Nu krijgen we een mail dat studenten die toen het examen hebben willen afleggen problemen hebben ondervonden.
Het advies is om een mail te sturen zodat je een geldige absentieverklaring krijgt en dit dus niet geldt als een tentamenkans.
Er staat geen verdere criteria bij wie wel en niet mag mailen of recht heeft op.
Nu heb ik een 5 gehaald voor dit tentamen , waar denk ik ook een groot deel stress heeft meegespeeld vanwege de storing.
Zou ik ook kunnen mailen voor een absentieverklaring? Ik twijfel en ik heb even andere meningen nodig haha.
Ja, zou het doen!
Ik heb het aangevraagd. Dank jullie wel
Iemand hier ervaring met een deeltijd bachelor aan de uni? Ik wil heel graag (weer) een opleiding gaan volgen, maar heb geen recht meer op studiefinanciering. Ik zal ernaast dus ongeveer 24u p/w moeten blijven werken. Omlaag gaan in uren is bij mān werk geen probleem, alleen hoop ik dat ze me twee vaste dagen kunnen geven die dus per semester kunnen wisselen. Ik werk van maandag tot en met vrijdag en als het echt niet anders kan ben ik wel bereid ander werk te zoeken, maar in eerste instantie liever niet. Doel is 30/40 ECT per jaar, en ik heb ook een aantal vrijstellingen, maar zal toch een paar jaar bezig zijn.
Ik weet dat het pittig zal worden, maar ik vind het zĆ³ lastig of dit een beetje realistisch is. Ik draai met de voltijd studenten mee (alleen minder vakken) en ik ben benieuwd of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben? Qua groeps opdrachten zal ik natuurlijk minder flexibel zijn OU heb ik ook bekeken maar de bachelors daar spreken me gewoon niet aan. Ik vind het best spannend om de knoop door te hakken.
Ik sta voltijd ingeschreven, maar ik werk 24 uur naast mijn master, dus 3x8 uur op vaste dagen. Ik heb weinig colleges, dus daarom sta ik gewoon voltijds ingeschreven. Deeltijd inschrijven voor de master kan geloof ik ook niet bij ons. Als ik een keer een tentamen op een dag heb dat ik werk, dan kan ik gewoon een andere dag werken en als het semester daarna mijn colleges op andere dagen vallen, dan kan ik mijn werkdagen wisselen. Bij ons kunnen deeltijders zich melden bij docenten en aparte afspraken maken voor bijvoorbeeld papers die ze niet kunnen presenteren. Groepswerk hebben we verder niet. Ik doe zelf mijn master gewoon binnen een jaar trouwens en dat vind ik goed te doen tot nu toe
@Molotov Alsnog bedankt voor je antwoord hoor! Volg jij het dan met alleen deeltijd studenten, of weer helemaal anders? Ik vind het wel interessant hoor, ben al mān opties even aan het bekijken. Knap dat je er 32u bij werkt, klinkt behoorlijk pittig!
āā
@Baron Ja precies, als je (nog) weinig colleges hebt dan kan ik me voorstellen dat het qua werk wat makkelijker te plannen is. Uiteindelijk zal dat voor mij ook wel zo gaan zijn, maar in ieder geval niet de eerste anderhalf jaar. Voor de ttās is het inderdaad geen probleem, verlof aanvragen gaat natuurlijk ook, maar wel goed om te horen dat deeltijders aparte afspraken kunnen maken. Ga denk ik maar even de studieadviseur mailen om te kijken hoe zij daarmee omgaan - maar qua 24u werken per week geloof ik aan de hand van jullie berichten in ieder geval wel dat dat zeer zeker haalbaar moet zijn.
Ik werk 24 uur per week en heb net een bachelor behaald (wel hogeschool), grotendeels in afstandsonderwijs. Ik deed zoān 45 studiepunten per jaar (ongeveer 30 voor de hogeschool en nog zoān 15 aan de universiteit) en ik vond dat goed te doen (ik deed er ook nog andere dingen naast).
Het moeilijkste is alles georganiseerd krijgen: onverwachts extra lessen, korte deadlines, vergaderingen/opleidingen/extra dingen voor werk, e.d., maar als je extra flexibiliteit kan krijgen aan de universiteit en je werk is meegaand (of je kan bv. verlof nemen), is het zeker haalbaar.
En je moet het zien zitten om er heel wat jaren mee bezig te zijn. Maar mij bevalt het wel, want ik ga verder voor een master, dus ik ben weer vertrokken voor 4 Ć 6 jaar .
Ik heb vrijwel al mijn bronnen voor mijn scriptie opgeslagen in een juridische databank die zowat iedereen en elke (onderwijs)instelling gebruikt en daarnaast stonden er allerlei andere interessante artikelen in die ik wilde bewaren. Heeft de uni besloten dat ze per direct geen gebruik meer maken van die databank omdat ze het niet eens zijn met het AVG-beleid. Nu kan ik dus niet meer bij mijn bronnen
Nee hoor vind ik niet erg! Klopt wel, alleen ik doe niet aan de uni, dus ik weet niet hoe anders dat is. Ik werk er 32 uur naast. Ik deed eerst 36 maar dat vond ik niet te doen. Ik vind de combinatie opzich wel te doen. Wel denk ik dat ik iets langer bezig ga zijn dan de 4 jaar die ervoor staat, maar dat vind ik zelf niet zo heel erg. Liever wat rustiger aan dan 24/7 stressen.
Ik studeer nu journalistiek en volgend jaar ben ik als het goed is klaar. Nu wil ik nog wel iets doen, maar ik weet gewoon echt niet wat. Ik heb allemaal masters bekeken, maar ik vind het allemaal zo verschrikkelijk saai. Weet iemand nog leuke opleidingen/ ideeƫn/ cursussen???
Kan ik helpen? Als het Jura, jurisquare of Stradalex is heb ik toegang
Ik zit er echt even doorheen met afstuderen. Ik heb al mijn vakken gehaald en scriptie is voor zoān 80% af. Ik zou morgen mijn conceptversie inleveren maar heb corona gekregen en vorige week de hele week in bed gelegen. Vandaag voor het eerst weer wat gedaan maar ik krijg niks uit mijn vingers. Ondertussen komt de deadline dichterbij en ik zit in de stress maar ik kan me ook nergens toe zetten. 1 september begin ik met een baan en ik hoopte daarvoor ook nog even te kunnen uitrusten, maar nu denk ik alleen maar āals ik maar op tijd klaar benā.
Als het straks allemaal is afgerond denk ik waarschijnlijk echt waar maakte je je druk om. Maar als ik nu anderen zie die al afgestudeerd zijn en van hun vakantie genieten denk ik waarom ben ik dat niet
Bedankt voor je aanbod, lief! Ik probeer eerst zelf of ik alles terug kan vinden, maar als ik een bron niet kan vinden zal ik je een berichtje sturen!