Voor de lessen die ik nu volg is het in mijn ogen niet echt de moeite om naar locatie te gaan. Vind het wel goed, zeker voor wat jongere studenten dat de optie er komt.
Ik niet, niet owv de test maar omdat het voor mij de moeite niet is qua inspanningen/verplaatsing versus lesuren
Ik heb maar 3 colleges per week en die zijn over 2 dagen verdeeld. Ene kant wil ik het wel, want vind op locatie wel veel fijner, andere kant zijn het nu livestreams wat echt al zoveel scheelt t.o.v. opnames van vorig jaar. Maarja om nu voor 1 college naar de uni te gaan…
Ik sluit me aan bij de anderen, vind het de moeite niet waard. Ik zou dan op dinsdagochtend drie lesuren volgen. Voor mijzelf is dat sociale aspect minder van belang, ben ook wat ouder dan de gemiddelde student. Denk wel dat andere medestudenten het fijn vinden dat het mogelijk is.
Ik heb het echt zo zwaar met alles en ik vind dat zo jammer. Ik wil zo graag genieten van mn studie maar het lukt me gewoon niet.
Hartje voor de herkenning. Zijn er vanuit je Hogeschool mogelijkheden om het wat dragelijker voor jezelf te maken? Ik heb laatst na mental breakdown 163717 met de studieadviseur afgesproken en ik mag nu 2 dagen per week op de uni werken (gewoon individueel op een vaste werkplek, maar in ieder geval weg van huis) en dat geeft me al zoveel meer ademruimte. Wellicht zijn er bij jou ook dingen die ze kunnen doen om je wat te helpen?
Pff ik weet het niet. Ik vind hulp vragen en aannemen zo moeilijk. En ik moet zoveel. Ik heb mn minor nog niet afgerond, dat wandelt achter me aan, ik moet elke week een creatieve opdracht maken en daarnaast 4 april een grote opdracht inleveren, maar dat achtervolgt me ook overal, ik ben elke avond doodmoe. Ik haal plezier uit koken, diamond painten, netflixen en spelletjes spelen en studie, school en opleiding voelt zo onbelangrijk door alles wat ik de afgelopen maanden heb meegemaakt. Ik ben er echt maar voor 70%
Misschien kun je het omdraaien: waarom zou het erg zijn als het niet lukt om alles te halen? Om misschien even een (gedeeltelijke) pauze te nemen? Wat is een paar maanden of zelfs een jaartje uitloop nu op een mensenleven? Er zijn belangrijkere dingen dan je studie. Loop jezelf niet voorbij en pas goed op jezelf!
Even klagen: ik doe een duale HBO-opleiding in medisch-technische richting. Alle theorievakken moet ik in mijn eigen tijd doen (ik werk 32 uur). Maar ik heb nu een vak: niet doorheen te komen. Ik had er eigenlijk volgens mijn planning 6 weken voor, maar dat wordt minimaal 8. Ik snap de helft niet, ik haal mijn eigen planning met geen mogelijkheid omdat het ZO VEEL is. Ik ben nu al 1,5 uur bezig met 18 pagina’s samenvatten en dat is nog niet eens de helft van wat ik vandaag eigenlijk wilde doen. Het voelt zo intens nutteloos om zo lang te besteden aan iets en de stapel werk niet kleiner te zien worden. Terwijl ik nog 3 theorievakken hierna moet en eigenlijk eind juni klaar moet zijn met jaar 1. Opzich bepaal ik zelf wanneer ik klaar ben met jaar 1, maar ik voel me tegenover mijn werk wel schuldig als ik er veel langer over ga doen dan juni.
En ik heb tegelijkertijd ook nog een praktijkvak waar ik op vastloop. Ik heb echt 0,0 ruimtelijk inzicht en ik moet dingen super nauwkeurig zien te meten. En inmiddels ben ik zover dat me dat voor 90% lukt, maar ik heb een 100% score nodig om te kunnen slagen. En ik ben soms echt bang dat dat gewoon niet haalbaar is (en zeker niet voor juni). En het is ook nog eens een praktijkvak over een onderzoek wat ik in mijn ziekenhuis helemaal niet uitvoer, dus het voelt ook nog eens nutteloos om te leren. En ik ben de enige student in mijn ziekenhuis, dus het enige wat ik zie is collega’s die alles wel perfect kunnen (oké vast niet) en dan voel ik me zo dom en denk ik: het ging hen vast allemaal veel beter af dan mij.
@Luzarl. Ik heb je situatie een beetje meekregen op het forum, en die 70% vind ik dan eigenlijk al knap! Ik snap helemaal dat je hoofd nu even helemaal niet staat naar studie. Als uitloop niet heel erg is, zou ik dat misschien ook voor lief nemen. Ik heb bij mijn vorige studie ook voor uitloop gekozen (en ga dat bij mijn huidige studie waarschijnlijk weer krijgen) omdat het dan gewoon allemaal beter liep en ik niet 24/7 gestrest was. Geen spijt van gehad!
Heeft iemand ervaring met een jaar extra lenen? Ik mag nog lenen tot mei 2022, maar ik ga vertraging hebben en ben ook gewoon nog niet klaar met studeren. Dus ik heb een gesprek met de decaan dinsdag. Moet ik gewoon de situatie uitleggen of wordt dat ingewikkeld?
Ik ben gewoon bang 🥲
Ik heb ook extra studiefinanciering gekregen omdat ik door persoonlijke omstandigheden vertraging heb opgelopen. Het was heel makkelijk te regelen (zeker als je een vriendelijke decaan hebt), ik moest in een gesprek met een studieadviseur wat er aan was gebeurd. Je hoeft niet in detail te treden als je dat niet prettig vindt, de situatie kort uitleggen is waarschijnlijk al voldoende. Ik vond het zelf wel prettig om even alles uit te leggen (en ook wel therapeutisch werken juist, vreemd genoeg?) maar het hoeft dus niet als je dat niet wilt
Toen hebben we samen een aanvraagformulier ingevuld die je dan kan opsturen naar DUO. Ik moest ook nog een bepaalde medische verklaring regelen bij een arts omdat de reden van de vertraging ook medisch was was, dus het zou kunnen dat je ook een bepaalde verklaring moet hebben (misschien van de huisarts van de familie, of een maatschappelijk werker of iemand anders die betrokken is geweest). Dat regelen ook allemaal vrij soepel. Vervolgens stuur je die formulieren (van je decaan, en eventueel nog een verklaring van bijvoorbeeld je huisarts) op naar DUO. Een paar weken later krijg je dan per brief een reactie of je aanvraag is goedgekeurd. Volgens mijn studieadviseur wijzen ze zo’n aanvraag eigenlijk nooit af dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Succes in ieder geval, komt vast goed.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie
Sorry had niet meer gereageerd, maar als ik het niet toegekend krijg kan ik nog tot mei lenen dus en opzich is dat geen probleem maar al dat geregel. Ik had vorig jaar ook in mei een mail gekregen dat ik mijn ov moest opzeggen en toen in augustus nog een mail, dus ik had achteraf gezien ov gehad tot augustus maarja wist ik veel? dus ik ben bang dat ik weer ergens overheen heb gekeken
Ik heb het volgende week dinsdag!
Ik volg nu een premaster en daarvoor heb ik endnote en spss nodig. Prima, de aanvraag gedaan en vandaag even geinformeerd hoe het daarmee zat.
De aanvraag ligt serieus bij de R.v.B omdat het een andere uni is dan waar ze nu een licentie bij hebben. Serieus…
40 uur is helemaal zwaar! Ik heb het eerste jaar van mijn opleiding fulltime gedaan omdat het moest, maar ik vond dat echt niet te doen. Met 32 heb ik idd nu al het idee dat ik gewoon geen idee heb hoe ik alles moet combineren en waar ik de tijd vandaan moet halen. Hopelijk lukt het een beetje met je vak en daarna de functie die je graag wilt!
Sinds ik op turbosnelheid aan het afstuderen ben heb ik weer nachtmerries waarin ik op random momenten een wiskunde-eindexamen moet maken. Dat ik bij mijn huidige werkgever uit de klas wordt gehaald en dan een wiskunde-examen moet maken in de personeelskamer en al het personeel toekijkt. Hopelijk zit het er gauw voor je op.
Ja precies! Ik zou echt nooit meer terug willen naar mijn oude baan, en ik vind mijn studie vaak ook heel leuk. Maar soms heb je echt even zo’n periode met alleen maar stress en tijdgebrek. Ik werk dan nu maar 32 uur, maar zo’n 75% van mijn weekend + vrije dag is alsnog alleen maar studeren en huishouden. Zeker nu ik bezig ben met het afronden van mijn eerste jaar.
Ik hoorde gister dat de eisen voor het moeilijkste examen van mijn hele studie (voor mij iig) verlaagd zijn! Dat scheelt echt zoveel stress haha, ik denk echt niet dat ik het onder de oude omstandigheden gehaald zou hebben. Nu heb ik er nog wel vertrouwen in dat het te doen is. Hopelijk heb jij je herkansing snel gehad en haal je het gewoon!
Net een groepsbijeenkomst gehad. Ik zou de individuele stukjes samenvoegen tot een lopend verhaal.
Prima gedaan.
Nu mist iemand zijn “persoonlijke touch” en dit moest toch echt erin meegenomen worden,anders werd het te droge kost.
Dit hele onderzoek, het hele studieblok en de hele premaster is zo droog als een uitgedroogd mariakoekje, daar gaat zijn " touch" niets aan veranderen maar prima, vul het lekker aan.