Haha, zo herkenbaar. Helaas. Véél succes!
Als we ooit weer normaal les hebben, ga ik de knop om de afspeelsnelheid aan te passen zo missen, haha .
Hahaha, precies dit!
Ik ben dus begonnen aan een master, en er zit zoveel statistiek in en daar was ik zó bang voor omdat ik echt 0 wiskunde voorkennis heb en niet eens kan rekenen. Zag er echt tegen op. Heb ik dus gewoon een 7.6 gehaald voor een statistiekvak!! Maar omdat ik daar zoooveeel tijd aan had besteed was ik bang voor het andere vak, hoor ik net dat ik daar een 9.3 voor gehaald heb . Dit is wel echt even wat ik nodig had. Heb nu echt het gevoel alsof ik alles aan kan haha.
Proficiat, goed gedaan!!! Daar mag je trots op zijn hoor. Ik kan ook geen wiskunde, dus snap hoe je je voelt haha.
Ik had vandaag een eindpresentatie voor een 13 ECTS vak en het hele afgelopen half jaar heeft mijn begeleider geen enkel nuttig commentaar gegeven of iets aan begeleiding gedaan, het was alleen maar “ohja ziet er goed uit” “ja goed bezig” “ga zo door." En nu kwam hij ineens met een waterval aan kritiek en ingewikkelde vragen en dingen die ik anders had moeten doen. Hallo dat had je wel wat eerder mogen zeggen
Ugh, zo frustrerend!! Maar zal het voldoende zijn, denk je?
Ik denk het wel! Het is gewoon goed werk dus kan me niet voorstellen dat ik het hiermee niet haal. Maar baal wel een beetje hoor, het idee achter begeleiding is toch juist dat je zulke dingen tijdens je proces te horen krijgt zodat je je werk kan verbeteren, in plaats van dat je het op het einde hoort wanneer je er niks meer aan kan veranderen
Ja, inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Als je helemaal geen deftige begeleiding hebt gehad, moet je achteraf niet komen zagen.
Soms vraag ik me af of ik de enige ben die nieuwe studie info daadwerkelijk leest en ook op tijd. Heb nu dus toegang tot studiehandleidingen van de master en naast dat ik sowieso zo nieuwsgierig als de pest ben, wil ik ook gewoon graag op tijd weten wat ik moet doen, of ik dingen moet inleveren e.d. En merk dat studiegenoten vaak aan mij vragen of ik weet wat de bedoeling is, wanneer we x of y moeten inleveren etc. Maar het staat er gewoon? Waarom lezen zo weinig mensen?
Vandaag alweer mijn laatste stagedag! Echt voorbij gevlogen deze 3 maanden, ookal heb ik veel thuis moeten werken. Voor het eerst heb ik een stage echt leuk gevonden en voelde ik me op mijn plek, als klap op de vuurpijl appt mijn stagedocent net dat ze mij een 8,5 heeft gegeven als eindbeoordeling.
Nu een weekje vrij omdat ik 1 week kerstvakantie heb doorgewerkt en daarna begint een nieuw (online) schoolsemester. Na de voorjaarsvakantie willen ze proberen ons 1x per week weer naar de hogeschool te laten komen. Daar heb ik wel echt behoefte aan, ik ben sinds 15 maart niet meer op de campus geweest.
Uuuuuugh ook mijn irritatie. Maar vooral die paniek eromheen. Ik doe deeltijd en zit met voornamelijk mensen van 40 die al een tijdje uit de roulatie zijn. Hebben we een groepsapp:
Klasgenoot: Heeft iemand al gekeken naar artikel X?
10 anderen gelijk: X??? Wat is dat??? Waar staat dit??? KAN JE DIT NAAR MIJ MAILEN? Oh jongens wat ingewikkeld allemaal. Kan het niet vinden!!!”
En op het mbo is dit in sommige klassen nog 3 keer zo erg. @Baron de meeste mensen lezen gewoon niks meer en laten het liever door andere mensen oplossen.
Ooh, inderdaad! Ik studeer op afstand, dus dat is echt mijn leidraad, echt een werkdocument waar ik van start, want anders mis je dingen of blijkt dat je het vak verkeerd hebt aangepakt, omdat er andere eisen gesteld worden. En in afstandsonderwijs, moet je het zelf doen, want als je iets mist, heb je pech. Ik kan niet zonder.
Maar ik volg nu ook vakken in dagonderwijs en dan merk ik dat dat echt niet zo werkt daar . Daar komen studenten 2 dagen voor het examen nog basis-info vragen of worden er deadlines gemist of stellen ze vragen over dingen die letterlijk nét verteld werden of heel moeilijk te missen zijn als je gewoon eens de posts op het leerplatform opent .
Vind het ook altijd een beetje jammer dat een eerste college vaak voor algemene dingen over het vak is. Al die info die ze dan geven kun je zelf heel makkelijk vinden door gewoon de studiehandleiding even te lezen
Ah zo irritant! Ik haat het ook als mensen mij gaan appen om te vragen of ze zich moeten aanmelden voor een vak (wanneer moet het, welke vakken, zijn dit alle vakken???).
Kijk gewoon op de fucking website!! Je bent bezig met je master en je hebt je je hele bachelor ook voor vakken aan moeten melden (aan dezelfde uni nog wel), op de website staat precies wat je moet doen. Ugh
Nu reageer ik soms met ‘staat volgens mij op de website’ in plaats van het antwoord geven, doe zelf maar een klein beetje moeite.
Natuurlijk anders als je het er al met iemand over hebt en die wil alleen even dubbelchecken ofzo.
Ik doe een mbo studie via derde leerweg. Ik kan dus helemaal geen ov of reisvergoeding krijgen naar stage toe :(?
Ik zou dat aangeven op stage als het een organisatie is waar reiskostenvergoeding gebruikelijk is
Vraagje, hopelijk kan iemand 'm beantwoorden.
Voor mn thesis onderzoek ik of een online onderzoek even betrouwbaar is dan een bepaald face-to-face onderzoek bij een patient. De patient wordt twee keer onderzocht door twee verschillende zorgprofessionals (dus 1 face to face onderzoek en 1 keer online onderzoek) en uiteindelijk wil ik exact levels of agreement en de weighted kappa bepalen over de onderzoeksuitkomensten (zeg maar diagnose). De test is in principe hetzelfde ( de patient moet hetzelfde doen) alleen de manier waarop de test wordt afgenomen zeg maar is anders (face-to-face versus voor de camera)
Hoe noem ik dit?? Het natuurlijk een vergelijkend onderzoek, maar het gaat ook over betrouwbaarheid.
Ik kan dit echter geen interraterbetrouwbaarheid noemen, want de manier van testen is natuurlijk niet exact hetzelfde. Intra kan ook niet, want twee verschillende assessoren.
Kan ik als uitkomst ook gewoon “reliability” zeggen en dat dit beoordeeld wordt door het berekenen van de exact levels of agreement en weighted kappa? Of mag ik in deze situatie deze twee uitkomstmaten niet gebruiken? Hopelijk heeft iemand een goeie tip, loop echt helemaal vast…