Studietopic

Ik heb een plekje in de bieb gereserveerd en ik had geen koptelefoon meegenomen. Nu zijn ze dus de hele tijd aan het boren en timmeren hier en de boeken die ik nodig heb zijn natuurlijk niet bestemd voor uitlenen

Heel herkenbaar. Bij fysieke lessen vind ik het heel leuk om actief deel te nemen en sla ik alles tien keer beter op. Nu merk ik echt dat ik er gewoon niet 100% bij ben met mijn hoofd. Geen tips dus

1 like

Ik heb hetzelfde en heb totaaaal geen motivatie om iets voor school te doen. Ben het online les volgen zo beu :see_no_evil:

1 like

Kan iemand met mij meedenken? Ik heb ma en di les, woe vrij en dan do weer les. Ik maak op woensdag het huiswerk van maandag en dinsdag maar het huiswerk van donderdag schiet er vaak bij in waardoor ik dat de volgende woensdagavond nog even in paniek snel doe
 Dan maak ik die dag dus het huiswerk van vak 1 en vak 2 van week 5 en dan van het andere vak nog even van week 4 (de les van week 5 is die dag erna) wat ook verwarrend is. Het is misschien een hele domme vraag maar hebben jullie tips hoe ik dat huiswerk niet kan vergeten? Het is nu al vier weken het geval en ik ben echt niet dom, in het weekend ben ik gewoon met zoveel andere dingen bezig (werk, naar ouders, leuke dingen doen) dat ik het gewoon Ă©cht vergeet. Ik heb een planner, noteer alles, maar het lukt gewoon niet :cold_face::rage:

Kan je het niet op vrijdagvoormiddag doen?

Ja dat is de ideale situatie maar ik denk dan WEEKEND en ga naar mn bijbaan of huis en dan dwaal ik af
 vandaag was ik vrij en is het gelukt maar volgende week werk ik op vrijdag

Op de middelbare school maakte ik altijd mijn huiswerk op de dag waarop het was opgegeven, in de avond. Heb mijn leven daarna nooit meer zo op orde gehad dus kan het wel aanraden. Z

3 likes

Eindelijk een stagesollicitatie te pakken aankomende vrijdag! Ik ben/was zo gestresst, echt alle bedrijven negeerden of zaten al vol. Ik ben niet de enige kandidaat die op gesprek gaat stond al in de mail, maar ik hoop zoooo dat ik het word. Dan kan ik vrijdag met een opgelucht gevoel m’n herfst"vakantie" in.

3 likes

Ik ga mijn stagesollicitatie toch maar sturen. Ergens ben ik bang dat ik teveel hooi op mijn vork neem, maar dat doe ik wel vaker en dat is ook altijd goedgekomen. En misschien word ik wel niet eens aangenomen

Ik zou op woensdag het huiswerk voor donderdag en vrijdag maken, en in het weekend het huiswerk voor maandag en dinsdag. Ik doe het zelf ook zo, ik moet altijd best veel voorbereiden voor mijn maandag/dinsdag colleges en dat doe ik dan vaak op zondagavond.

Als je het echt niet in het weekend wil doen zou ik nu vast voor de komende weken op woensdag in je agenda/planner schrijven dat je het huiswerk voor al je vakken die dag moet doen, het liefst met een takenlijstje. Dan kan je het haast niet vergeten! Dus nu vast op de komende woensdagen dit lijstje in je planner zetten:

• Huiswerk vak maandag
  • Huiswerk vak dinsdag
  • Huiswerk vak donderdag
  • Huiswerk vak vrijdag

Is er hier toevallig iemand die veel kennis heeft over factor analysis (in SPSS) en in het specifiek van confirmatory factor analysis?

Jaaaaaaaa omg ik ben net aangenomen!!! Zooooo opgelucht nu

Was uiteindelijk nog een langere procedure dan gedacht en ook meer kandidaten dan gedacht, but they chose me :tada:

9 likes

Eindelijk mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd. Heb me er echt doorheen moeten worstelen. Nu hopen dat het wordt goedgekeurd :crossed_fingers:t3: Vanaf dat moment krijg ik ook een begeleider toegewezen en daar zie ik naar uit.
Ik word helemaal zenuwachtig van mijn eigen planning als ik zie wat ik allemaal nog moet doen de komende maanden. Maar ik kijk tegelijkertijd zĂł uit naar afstuderen.

1 like

Ik werk 35 uur en volgde de eerste jaren 2 vakken tegelijk van elk 8 of 12EC. Het afgelopen jaar heb ik het wat rustiger aan gedaan want het begon me echt teveel te worden. Afgelopen jaar dus meestal 1 vak van 8 of 12EC naast werk.

Als het financieel haalbaar is om 24 uur te werken zou ik daar zeker voor kiezen.

Misschien een zin proberen te maken met alle klanken? Hoeft niet per se zinnig te zijn qua betekenis, maar zodat je de volgorde kan onthouden. Of een soort melodietje/ritme.

Als je veel tijd hebt, kan je ook Anki gebruiken, flashcards met gespreide herhaling. Ik ben zelf ook slecht in dingen uit m’n hoofd leren en ik moet tegen januari alle landen + hoofdsteden en een hele lijst gebergtes, rivieren e.d. kennen, dus dan is Anki ideaal.

1 like

En je kan de bestanden niet downloaden en gewoon zelf versneld terugkijken op je pc etc?

Daar zijn ze tegenwoordig een stuk strenger in geworden. Vroeger kon je makkelijker een van je ouders buiten beschouwing laten.

Deze pagina geeft veel handige informatie: https://duo.nl/particulier/aanvullende-beurs-of-toelage/problemen-met-ouders.jsp

1 like

@Fiets deelde een tijdje terug een goede existentie voor chrome! Werkt heel makkelijk en tot nu toe voor al mijn online colleges op diverse platformen.

1 like

Ik moet elke dinsdag voor 09:00 een college hebben gekeken en een paper hebben gelezen (en alles daadwerkelijk begrijpen en er over kunnen meepraten). Neemt samen ongeveer 2 uur in beslag. De materialen voor morgen zijn 5 minuten geleden online gezet :roll_eyes: zo fucking irritant, doe dat even wat eerder of verzet je deadline? Waarom snappen docenten niet dat er ook buiten studie nog een leven bestaat :pleading_face:

3 likes

Wij hadden dinsdag een werkgroep met, zo zei de docent zelf al, een hele moeilijke opdracht. Daarna werd er een bericht online gezet met het verzoek voortaan beter voorbereid naar de colleges te komen. Het hoorcollege waarin dat leerstuk werd behandeld, was van een dag later. Ook zoiets haha. Had het boek natuurlijk kunnen lezen, maar ik sla het 100x beter op als ik een college kijk dan wanneer ik een boek lees