Studietopic

@Mgg
Wow, 5 tentamens in zo’n korte tijd vind ik ook wel veel. Aan mijn universiteit bestaat een semester uit twee blokken en in elk blok volg je 2 vakken. Toen ik op uitwisseling was had ik ook iets van 5/6 vakken en werd gek van de stress en het constant switchen. Vind het dus goed dat je dit besloten hebt. Wellicht doe je er wat langer over maar je kan je wel beter focussen op elk vak, je voelt je er beter bij (ook op lange termijn) en je cijfers zijn wss een stuk beter!

En ja doen wij ook geregeld en we zijn nog steeds goed bevriend dus het gaat best oké haha. Maar ben wel enorm blij als dit klaar is!

1 like

Ik heb de conceptversie van mijn scriptie ingeleverd :cold_sweat: Nu maar hopen dat ik een beetje positieve feedback krijg van mijn docent! Vrijdag hebben we een Skype-afspraak om het door te spreken (ik woon nogal ver van mijn universiteit vandaan).

4 likes

Wat fijn dat dat mogelijk is! Heb je er een beetje vertrouwen in? En wanneer moet je nu de definitieve versie inleveren?

@Mgg Oh dan studeer ik nu op jouw vorige uni. Ik vind 5 wel echt veel, joh! Twee per week is echt de max voor mij. Hoe doen andere studenten dat? In elk geval heel veel succes en hopen dat je die 2 in elk geval haalt :slight_smile:

Ik vind het zo fijn dat ik in mijn laatste blok zit, nog 6 weken en dan heb ik 6 weken vrij :scream::scream::scream:

1 like

Ja, heel fijn inderdaad! Ik heb er op zich wel vertrouwen in. Ik ben geen excellente student, maar ik heb deze master ook nog nooit een herkansing hoeven doen, dus ik denk dat het met die scriptie dan ook wel goed komt. De definitieve versie moet ik vrijdag 29 juni inleveren!

Lekker vooruitzicht, nog even doorzetten en dan kan je gaan genieten van een welverdiende vakantie!

Motivatie is vandaag helaas weer op een dieptepunt. :cry:
Wel een voldoende voor mijn tentamen dus dat scheelt weer een herkansing deze zomer.

Ik moet nog 2 examens maken en dan mag ik hopelijk dat mooie papiertje in ontvangst nemen! Kan echt niet wachten :dancer:

5 likes

Dankjewel!

1 like

Vandaag heb ik gelukkig mezelf de hele dag gegeven om 1 college voor het vak af te handelen (ik schrijf een samenvatting met de colleges en de literatuur in een). Als ik nog andere dingen weet af te maken is het mooi meegenomen :sunglasses: ik denk dus dat ik nog eventjes ga chillen tot half 12

1 like

Kwam net tot de realisatie dat ik over 4 weken mijn laatste tentamen heb en dus vakantie. Ooh het is zo dichtbij! Nog even 4 weken doorzetten. Vandaag een dag aan de scriptie.

7 likes

@NewBlood ik ga stuk om die kat haha.

Ik wacht nog op een cijfer van een tentamen waar ik niet zo’n goed gevoel over heb. Dit klinkt misschien stom, maar het is de eerste keer in jaren dat ik gewoon niet zeker weet dat ik een tentamen ga halen en ik kan er echt niet mee dealen? De docenten hebben nog tot volgende week woensdag, maar ik kijk echt elk uur in het systeem of er misschien al cijfers staan… word echt helemaal gek van mezelf. Ik kan ook niet helemaal ontspannen erdoor, zit de hele tijd met zo’n onbestemd gevoel.

Ik heb een 8 voor een paper en ik vind het echt kut. 3 keer feedback en alles wat ik kreeg destijds was “meer wetenschappelijk woordgebruik”, wat ik elke keer netjes aanpastte en toen kreeg ik terug “nu wat minder komma’s en dan is het perfect, je zit vrijwel op thesis niveau”. Ook gedaan en ik verwachte dus wel een hoog cijfer, en nu heb ik een 8??? En dat is ook wel hoog hoor, daar niet van. Maar als het vrijwel op thesis niveau zit verwachte ik eigenlijk wel een 9 :roll_eyes:
Schrijven is eigenlijk wel het enige waar ik goed in ben dus ik had dit wel nodig om mn GPA wat op te krikken

@Kurisu ook al is een 8 al super goed snap ik wel je teleurstelling! Soms zijn docenten zo oneerlijk in hun feedback en dan verwacht je echt wel wat extra’s in je cijfer terug te zien. Maar misschien lag het gemiddelde van de andere studenten wel een stuk lager?

Is er iemand die verstand heeft van Chicago bronvermelding? Ik heb een internet bron en ik snap echt niet hoe ik het nou moet vermelden in de bibliography en voetnoten… Ik heb namelijk dit:

“Lion.” The Medieval Bestiary. Last modified January 16, 2011. http://bestiary.ca/beasts/beast78.htm.

Maar mijn supervisor zei dat “last modified” tussen haakjes moet en er nog een “last accessed” bij moet komen, maar als ik bijvoorbeeld op Owl Purdue kijk staat dat er helemaal niet? Dus nu ben ik in de war. :expressionless:

2 likes

Een deel van het cijfer is gebaseerd over hoe je feedback aanpast enzo, ik denk dat ik daarom geen 9 heb. Als je weinig feedback krijgt is er weinig aan te passen en dan krijg je niet zo’n hoog cijfer als wanneer je van een paper die een 3 waard is naar een paper die een 6 waard is gaat. Ik vind het eerlijk gezegd best oneerlijk, als ik begonnen was met een half-afgemaakte paper ofzo had ik nu wel een 9 gehad want dan is het contrast veel groter.

@Kurisu Als je goed bent in schrijven heb je dan wellicht tips voor mij? Ik ben er juist heel slecht in. Ik vind een logische structuur aanhouden heel lastig. Dat heb ik zeg maar bij alle aspecten van mijn leven haha.

Wel gek trouwens hoe dat dan bij jullie werkt, wat je al zegt: je had weinig verbeteringsruimte. Wij krijgen eigenlijk nooit echt feedback. Eigenlijk alleen een beetje als je moet herkansen. Ik vind dat wel kut, want ik vind schrijven moeilijk en kan mezelf hierdoor niet echt ontwikkelen.

En ik vind het kut als je niet voldoende goede bronnen kunt vinden. Hoe zoeken jullie naar bronnen? Ik heb er echt al dagen aan besteed en mijn conclusie is dus eigenlijk dat er te weinig onderzoek is gedaan om een goede conclusie te kunnen geven. Maar als ik dat opschrijf krijg ik een onvoldoende. :sleepy:

Qua bronnen, toch doen met wat je hebt. Of er vanaf een ander oogpunt naar kijken, dan kom je vaak op andere steekwoorden die je weer kan gebruiken voor het zoeken naar bronnen.

En ik vind het ook heel kut, maar ik snap het ook wel. Het vak duurt een jaar en is erop gericht om je te helpen ontwikkelen in wetenschappelijke artikelen schrijven. Als je dat al kan valt er weinig te ontwikkelen en dan krijg je alleen een cijfer voor de paper zelf en niet voor de voortgang. Voor jou zou zo’n vak dan juist heel goed zijn :stuck_out_tongue:

Mja ik heb niet echt tips qua structuur, daarin doe ik maar gewoon een beetje wat. Het klinkt stom maar ik heb gewoon echt een talent voor schrijven en heb er nooit moeite mee gehad. Voor essays en fictieve verhalen kreeg ik ook altijd de hoogste cijfers want dat schud ik wel gewoon een beetje uit mijn mouw zeg maar. Ik kan wel goed feedback geven dus als dat helpt wil ik dat natuurlijk wel aanbieden :’)
Maar hm ja, alles wat ik kan bedenken dat zou helpen in structuur doe je waarschijnlijk al. Kopjes maken, onderwerpen aanhouden,etc

wow maar 36 uur werken naast je master is wel echt heftig hoor! ik werk zelf 24 uur nu en red het allemaal maar net met een hele strakke planning en weinig vrije tijd in het weekend… deze week voor de tentamens heb ik ook een extra dag vrij en ook elke dag voor het tentamen heb ik vrij genomen omdat ik anders echt in de stress schiet. Kun jij niet minder werken? En wanneer ga je dan naar colleges/werkgroepen? Of werk je 2 hele weekend dagen?

ik ben klaar voor vandaag en heb zelfs nog extra gedaan dus lig nu content met een radler in bed en zo meteen ga ik uit eten met wat vriendinnen, als je je goals klein houdt lukt het dus allemaal wel haha :+1:

2 likes

Mijn universiteit heeft sinds 2/3 jaar een groot aanbod aan cursussen en schrijf trainingen. Misschien kan je kijken of jouw uni ook zoiets aanbiedt?

Oké, fijn dat je werk zo flexibel is qua werktijden, maar als het klantenservice is dan zouden ze wel wat flexibeler mogen zijn qua vrijvragen, genoeg mensen die ook in de werknemers poule zitten toch!! Krijg je geen toeslagen? Ik heb ook al jaren geen recht meer op dingen (dacht ik, kwam er vorige maand achter dat ik nog OV heb voor 13 maanden maar ga daar pas volgend jaar gebruik van maken), en met toeslagen erbij heb ik toch 1500 netto met 24 uurtjes werk per week.

Mijn scriptie… Wat een drama! Ik heb er zoveel moeite mee. Ik moet hem volgende week inleveren. Ik hoop dat alles goed gaat.

Heb echt een productief dagje gehad vandaag! :smiley: Echt super fijn want gisteren had ik echt een dag waarin ik mijn hele scriptie vervloekte haha. Laatste hoofdstuk is bijna klaar. Morgen de puntjes op de i zetten en dan alleen nog de conclusie. I can do this.

4 likes