Ik zou het er niet opzetten omdat je de kans dat je daarmee je docent ‘verraad’ en het niet meer mag groter maakt. Ik heb mijn extra vakken overigens ook niet op mijn cv of linkedin maar misschien kun je het achteraf als extra vak bij je premaster schrijven? Zou er alleen dan dus wel op letten dat die docent er niet door in de problemen komt. Moet wel zeggen dat ik niet weet of het een mega meerwaarde is. Bij mijn gebied niet echt.
Ja daar heb je een punt! Dan laat ik het gewoon zoals het nu is
stage lopen is een heftige en vermoeiende periode, maar ik zou echt veeeeel minder geleerd hebben als ik het thuis had moeten doen
Ja is ergens midden in een nacht goedgekeurd hahaha?? Vet vaag
Haha lief van die greenscreen!
Thuis studeren bevalt me prima, zeker nu ik een laptopstandaard, toetsenbord en muis heb gekocht. Kan ik gewoon rechtop zitten, scheelt zoveel voor m’n rug. Vandaag m’n eerste assignment ingeleverd (begonnen met nieuwe studie) dus ben erg benieuwd!
Ik volg een joint master van 3 universiteiten in 3 landen waarbij ik in het tweede en vierde semester mag kiezen waar ik heen ga (eerste en derde staan vast).
Vandaag is de deadline voor het kiezen en ik twijfel ZO erg tussen twee (blijven waar ik nu ben in Roskilde, Denemarken of naar Malmö, Zweden). Weet echt niet wat ik moet kiezen😅
Het helpt ook niet mee dat ik hier gewoon fysiek les heb maar in Zweden alles nog online is (ze verwachten in januari wel weer fysiek les te kunnen gaan geven, maar niets is zeker). Ik ben dan al geneigd hier te blijven, maar van de andere kant kwam er vandaag al een boze email dat mensen zich beter aan de coronaregels op de campus hier moeten houden want anders moet de campus hier weer dicht.
De voorlichting vanuit Zweden was heel slecht en ik weet dus niet of het veel beter is dan het lijkt of dat het echt zo tegenvalt. Voordat ik hier kwam wilde ik juist graag naar Zweden, maar nu ben ik gaan twijfelen.
@Pantalones is het inhoudelijk wel hetzelfde? Je kan niet echt in de toekomst kijken natuurlijk, en of je nou hier blijft of naar Zweden gaat - corona zal vast wel invloed blijven hebben. Maar misschien levert het wel meer stress op als je die kant op moet. Ben benieuwd wat je hebt gekozen?
Ik ben vorige week begonnen aan mijn tweede bachelor, die tot januari helaas online is. Vandaag is de eerste dag (ik begin om 12). Ze hebben de colleges qua tijd gehalveerd, en ik heb bepaalde vakken ook maar eens in de twee weken… Verder is de informatie ook heel summier. Ben vooral benieuwd of het qua techniek goed geregeld is, want bij de kennismaking was dat al echt dramatisch. Wel zin in (:
Ik heb uiteindelijk toch voor Malmö (Zweden) gekozen! Kan zijn dat het enorm tegenvalt, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Liever spijt van dat ik gegaan ben dan spijt van het niet aandurven.
Hier blijven was gewoon een hele goede optie, maar heb uiteindelijk gekozen om dat niet te doen omdat zekerheid nooit een reden was om deze studie te gaan volgen.
Ik heb een vraag, mijn broertje heeft een mbo opleiding gedaan en is gestopt en mag nu met een 21+ toets naar het hbo. Maar zijn mbo wil hem niet uitschrijven en nu heeft hij geen recht op stufi, ov enz. Heeft iemand wel eens in een vergelijkbare situatie gezeten?
Waarom wil zijn mbo hem niet uitschrijven? Moet hij dat niet gewoon zelf doen via studielink?
Het lijkt me ook dat hij zichzelf uitschrijft via studie link. Anders kan hij even bellen misschien.
Oh oke, wat bizar dan! Geven ze ook een reden waarom ze hem niet willen uitschrijven? Ik denk niet dat dat mag, wat ze doen.
Ja omdat hij zn diploma nog niet heeft. Maar hij heeft die 21+ toets al gehaald en dat mbo was meer gewoon een soort tussenjaar dus hij wil dat diploma niet. Zijn coach reageert gewoon al weken nergens op en de algemene balie van school blijft hem maar naar zijn coach doorsturen
Als hij onder de 18 is zou dat mogen omdat hij dan nog leerplichtig is, maar aangezien hij 21+ is zou dat niet mogen uitmaken. Zijn ze er wel van op de hoogte dat hij meerderjarig is?
Heel vervelend dat ze ook nergens op reageren. Kan hij de studentenadministratie benaderen ipv de algemene balie? Die gaan doorgaans over zulke zaken dus kunnen die hem misschien verder helpen.
Ja en zijn coach weet ook dat hij naar het hbo gaat, maar die man heeft er gewoon geen zin in. Studentenbalie blijft ook doorsturen naar die coach, daarom zoeken we nu ook iemand die ooit hetzelfde heeft meegemaakt, we willen wellicht juridische stappen nemem omdat hij nu vast zit en niks kan. Die coach neemt zn telefoon niet op, appt niet terug, doet gewoon niks.
Kan hij het niet via de studentendecaan van zijn hogeschool proberen? Kleine kans dat die coach dan wel te bereiken is als ik je berichten zo lees, maar wellicht dat een decaan van een andere onderwijsinstelling wat meer indruk maakt
Heb je een rechtswinkel in de buurt zitten. Die geven vaak gratis advies en een brief van hen aan zijn school schrikt ze misschien al genoeg af
En als hij zelf de onderwijsdirecteur mailt van het onderdeel waar zijn mbo-opleiding deel van uitmaakt?