Ahhh super! Succes met je verdediging
Nou nou ik weet eindelijk wanneer het is en het is maar goed dat ik al heb geleerd want ze geven het niet echt lekker van te voren door⊠omg als ik tiktok nu even een paar daagjes kan laten voor wat het is dan ben ik misschien wel afgestudeerd straks. Waar moet ik dan mijn identiteit aan ontlenen als ik geen rechten meer studeer?
Doe gewoon nog een master joh
Haha ja normaal ben ik ook die persoon maar mijn werk wil graag weten of ik een vaste dag zou kunnen werken, dus dat wil ik zelf ook graag zsm doorgeven. Maar het ziet er naar uit dat dat nog even moet wachten
Haha, ik zit in hetzelfde schuitje! Geen idee wat ik daarna ga doen, maar goed. We kunnen dit
omg ik ben zo gestresst? mijn verzoek tot inschrijving op studielink is nog steeds in behandeling ondanks dat betalingsmachtiging is bevestigd en geen to doâs meer hebâŠ
Ik meld me even want ik mag ook eindelijk beginnen met mijn scriptie. Ik moet mijn onderzoeksvoorstel over 6 weken inleveren, maar ik merk dat ik moeite heb met het kiezen van een onderwerp.
Ik ben wat onzeker ook waardoor ik maar blijf twijfelen waar ik onderzoek naar ga doen. Het gaat om een bachelorscriptie bedrijfskunde. Ik wil het mezelf ook vooral niet te moeilijk maken want ik werk fulltime naast mijn studie. Iemand tips?
Kies 1) een onderwerp dat je echt interesseert en 2) waar al voldoende over is gepubliceerd. Oh en 3) een onderwerp waarbij je een beetje een chille begeleider kunt krijgen.
Ik ben zelf vooraf wat artikelen gaan zoeken om tot het juiste subonderwerp te komen. Hetgeen ik eigenlijk wilde was nog betrekkelijk nieuw en dat was dan echt lastig geworden.
Zijn hier mensen die het levenlanglerenkrediet bij duo hebben aangevraagd? Ik heb al een paar weken contact met duo erover, vorige week weer bestanden aangeleverd maar het lijkt maar niet in behandeling te worden genomen
Mijn tips zijn
- Neem niet teveel lagen van de organisatie (als je die hebt)
- Zoek een onderwerp waarvan je van tevoren al weet dat er literatuur Ă©n modellen van bestaan, en dat die ook onderling op elkaar toepasbaar zijn
- Neem een onderwerp waar al veel over bekend is, maar waar jij dingen aan toe kan voegen
- Kijk goed naar in hoeverre je terug kan naar de oorzaak van een probleem of onderwerp, ga zover terug in de stappen als je kan
Ik baal echt dat alles online is. Ik begrijp het volledig maar baal wel. Discussies zijn zo leuk onderdeel van mijn studie.
Ik grijp elke kans op sociale interactie met studenten aan. Ik ga dinsdag naar de introductie van mijn master die eigenlijk alleen voor mensen van buiten de uni zijn. Ik heb me zelfs aangemeld voor een tour door de stad, terwijl ik er al 3 jaar woon haha
Ja, ik! Heb er ook veel gezeik mee gehad. Heb je wel die âbriefâ in je inbox gehad? De eerste uitbetaling is eind deze maand (mega kut, want mijn collegegeld is al afgeschreven, maar ja).
Nee ik heb nog helemaal niks gehoord van DUO en ze willen ook niet laten weten of het in behandeling is genomen⊠echt heel veel gezeur idd, ze zouden mij per post de nodige formulieren opsturen maar heb dat nooit gekregen waardoor ik het uiteindelijk alsnog zelf moest printen en de fotoâs ervan naar hun moest opsturen. Online aanvragen kon niet omdat ik nog recht heb op stufi. Joh, mensen vragen dit krediet toch over het algemeen aan zodat het na stufi direct kan doorlopen? Echt wat een ellende
Ik ben vandaag ook weer begonnen en vind de online colleges best chill, lekker tandenpoetsen en afwassen met hoorcollege op de achtergrond haha. Ik heb nu 2 dagen per week online onderwijs, 2 dagen op de uni en de 5e dag werk ik (op locatie), dus ik ben uiteindelijk maar 2 werkdagen per week echt thuis aan het studeren/werken. Best wel prima!
Het enige wat ik jammer vind is dat het sociale aspect wel lastiger gaat zo, maar ik hoop dat die twee ochtenden fysiek onderwijs dat makkelijker gaan maken.
Ohh wat irritant. Ik hoop dat ze het snel laten weten, gelukkig heb je nog een maandje voordat de eerste uitbetaling is. Heb je het rechtstreekse nummer gebeld?
Dit is vooral belangrijk. Ik heb dit niet gedaan en ben nu al 8 maand met mân scriptie bezig. Bedenk ook vooral goed wat het probleem is dat je wilt aanpakken en welk doel je wilt bereiken met je scriptie. Verder, wees niet te ambitieus (like me), zelfs een klein stukje oplossen van een probleem of een proces is al voldoende, zeker voor een bachelorscriptie.
Nee dat ga ik ook deze week maar eens proberen! Als ze tenminste bereikbaar zijn
Ik belde vorige week en toen werd er gelijk opgenomen, dus zou het zeker proberen. Succes
Net mân eerste twee lessen gehad en klas (virtueel) gezien. Zodra de docent had gevraagd of iedereen zân camera aan wilde doen om vervolgens even kort voor te stellen viel haar verbinding weg en zat de hele klas in stilte naar elkaars bewegende beeld te kijken Pas na een paar minuten kwam docent er weer in hahaha.
Ik moet vrijwel meteen een stage gaan zoeken, moet ik 3 maanden fulltime gaan lopen vanaf november. Lijkt me zo moeilijk, het mag superbreed zijn en er zijn bijna geen eisen, dus weet niet waar ik moet beginnen. Lijkt me ook dat er nu veel minder stageplekken beschikbaar zijn omdat veel bedrijven nog steeds niet op locatie mogen werken⊠net als op locatie solliciteren, hoe zal dat nu gaan? Het lijkt mij overigens wel fijn om half digitaal en half op locatie stage te lopen, perfecte balans. Meteen fulltime op locatie lijkt me wel heftig namelijk, elke zondag werk ik bij mijn bijbaan dus heb dan 3 maanden lang alleen zaterdag vrijâŠ
Ik doe nu een premaster en dit laatste semester daarvan is echt maar 15 studiepunten ofzo. Dus ik volg vast een mastervak en officieel start ik dus in februari met de master. Eigenlijk mag ik dat vak nog helemaal niet volgen, dat is afgeschaft als je officieel nog geen masterstudent bent. Maar het is een zelfstudievak, inschrijving hoeft niet (alleen melden bij de docent) en de docent die erover gaat is heel chill, dus van hem mocht het gewoon.
Zijn er meer die dat doen? Zo ja, hoe geef je dat aan op je cv of linkedinprofiel? Dat je dus zegmaar laat zien dat je wat extraâs doet? Want officieel ben ik nog geen masterstudent en kan dus niet echt aangeven dat ik er officieel mee gestart ben aangezien ik een soort van illegaal dit vak volg (van de studieadviseur zou t sowieso niet mogen namelijk), maar eigenlijk wil ik het wel aangeven aangezien het bij mijn studie zoân gigantische paardenrace is om maar iets te doen waarmee je opvalt. En iedereen doet dezelfde dingen, waardoor je er nog niet uitspringt. Vind het ook helemaal kut om me bezig te moeten houden met dit soort ongein, want wat boeit t nou. Maarja als dit helptâŠ