Stoppen met de pil

Inderdaad, vond dit best even spannend haha!

1 like

Na ruim 14 jaar ook gestopt met de pil, zag het nut er niet van in gezien ik de eeuwige vrijgezel ben en solliciteerde naar de functie van non.
En crap, precies wat @boemboem zegt. Werkelijk alles wat maar iets in z’n broek heeft hangen wil ik bespringen. Ik dacht echt altijd dat ik gewoon een heel laag libido had maar oh boy :joy:
Wat zal m’n ex flauw zijn als 'ie dit wist.
Daarnaast merkte ik na een maand al dat ik minder pessimistisch ben en heb ik echt meer scheit aan de wereld gekregen in de zin van “zal mij schelen wat jij van mij vind”. Ook dingen waar ik me vroeger echt druk over kon maken qua uiterlijk boeien me echt niet zoveel meer. Ik kan ook makkelijker de boel de boel laten, vroeger stond ik altijd helemaal strak/aan en moest het allemaal afgemaakt worden per direct. Gister een vaatwasser ingebouwd, vroeger zou ik tot diep in de nacht doorgegaan zijn, nu staat het front er nog naast want dat kan echt later wel.

@VickyViolence die onderhuidse puist herken ik! Verder veel van die vetbobbeltjes, die kleine ophopingen.
Schiet me ineens te binnen, ik heb ineens enorm veel whiteheads rond m’n neus. Vroeger had ik ze ook wel eens maar niet zo enorm veel. Elk voordeel heb z’n nadeel, de neusstrips zijn echt mega satisfying nu :joy::joy:
(Ja dat schijnt heel slecht te zijn i know, maar zoals hierboven beschreven; lekker boeiend ik vind dat ranzige strippie echt mega interessant als je 'm eraf haalt😝)

2 likes

Ik heb nu een bootycall geregeld voor morgenavond :joy:

Lucky basterd haha. Ik hou 't bewust even af, nog niet helemaal zeker hoe ik even moet vertellen dat ik niet meer aan de pil ben tegenwoordig. Condoomgebruik zijn toch altijd een haat geweest voor zowel mijzelf als het beoogde slachtoffer.
(Oud scharreltje dus ik ken 'm langer dan 10 minuten tinderen hoor haha.)

Ik heb 30 april de laatste prikpil gehad, en die van eind juli voor het eerst dus niet meer. Dit na zo’n 7 jaar de Depo provera gehad te hebben. Nu heb ik al 2,5 week echt jeuk en pijn in mijn borsten. Vooral links, rechts een beetje. Pijnlijk in beha, pijnlijk los. Pijnlijk met er tegenaan komen en tepel is pijnlijk.
Is dit normaal bij weer in cyclus komen? Ik vind het zo’n naar gevoel.

Of het normaal is geen idee, maar in een paar posts geleden had ik ook aangegeven dat ik pijnlijke borsten had na het stoppen met de pil. Alleen geen 2 weken, paar dagen.

2 likes

Ik kreeg dat na 4 maanden ofzo ineens. Tepels zijn toen ook veranderd, dacht echt dat ik zwanger was maar dat was niet zo. Maar geloof dat het wel normaal is hoor.

1 like

Okee :relaxed: Ik dacht dat je borsten groeien van de pil, maar bij mij is het andersom volgens mij :joy:

1 like

Ik heb nog een effect van stoppen met de pil ontdekt. Ik val ineens (qua uiterlijk) op hele andere mannen :joy: no more blondies. Als ze nou qua innerlijk ook anders zijn is dat echt top

2 likes

Ik ben ook sinds een paar dagen gestopt met de pil, na vijftien jaar te hebben geslikt. Ik ben heel benieuwd wat ik er van ga merken.

3 likes

Ik ben nu alweer meer dan twee maanden gestopt (en ook maar een half jaartje aan de pil geweest, ik houd het nooit lang vol) en al mijn vage klachten die ik had zijn weer verdwenen :smiley: Ik heb nu bij elkaar zo’n 4 pillen geprobeerd in mijn leven en ik ben nu wel tot de conclusie dat ik gewoon niet goed reageer op hormonen. Wel jammer want op papier is het een makkelijke anticonceptie, maar gelukkig zijn er andere manieren :woman_shrugging:

2 likes

Puisten incomingggggg. Echt nooit last van, maar nu breekt de hel los.

1 like

Woehoee meer blondjes voor mij!:joy:

@Blush herkenbaar, af en toe heb ik echt het idee dat karbonkel snachts even stiekem over m’n gezicht schuurt

1 like

Volgens mijn berekeningen zou ik ongeveer morgen ongesteld moeten worden, voor het eerst weer na het stoppen. Ben benieuwd of het ook gaat gebeuren, heb al wel van die vervelende buikpijn

Na het stoppen met de pil heb ik gelukkig nog maar 1x zware migraine gehad en daarna nooit meer.

Ohhhh wat erg joh, ik had echt hormonale migraine en geen enkele medicatie hielp. Ik ben ook echt zo blij dat dit de oplossing voor je is :blush::blush::blush:! Migraine is echt een hell.

1 like

Nou. Ik heb inmiddels een beetje mixed feelings over het stoppen. Mis de pil an sich niet maar wel het gemak ervan. Ik ben in mei gestopt en in september de eerste echte menstruatie gehad. En nu ben ik alweer voor de 3e keer ongesteld in 1,5 maand tijd.:tired_face: Het zou wel fijn zijn als het iets regelmatiger wordt en het mag ook wel wat minder vaak
 Heb verder op zich niet veel last ervan (was echt heel bang voor migraine) dus dat scheelt wel.

Hebben nog meer mensen last van heftig haaruitval na het stoppen met de pil? Ik ben vanaf ongeveer mei/juni gestopt en heb sinds september heel erg haaruitval. Ook merk ik dat me haar en hoofdhuid veel vetter is en jeukt het ook en heb ik ook sinds een paar weken last van pukkeltjes op me rug, borst en in me haargrens
. Iemand ervaring mee?

Ja, helaas ervaring mee. Ik ben in april gestopt en haaruitval begon vrijwel meteen. Dat is sinds 2-3 maanden wel minder geworden maar ik zie niet dat er ook weer nieuw haar aangroeit (wat ik na mijn zwangerschap bijvoorbeeld wel had, van die babyhaartjes aan de voorkant). Acne ook veel last van gehad, op z’n ergst 4 maanden na het stoppen, maar dat gaat nu wel beter. Helaas wel nog steeds minder gave huid dan tijdens de pil.

Ik merk dat hoe langer ik gestopt ben met de pil, hoe meer last ik heb van PMS, qua moodswings maar ook qua pijn aan mijn bekken/rugpijn. Ik weet niet of ik het nu pas opmerk of dat dit steeds heftiger wordt. Herkent iemand dit?

Ja same, m’n haar valt echt met bosjes tegelijk uit als ik het was, borstel of gewoon met m’n hand er door ga :weary:. Hoop dat dat ook weer minder gaat worden, ben nu zo’n 2 maanden gestopt.