Ja bij mij begon het ongeveer 1,5 maand geleden en ik ben gestopt vanaf ongeveer mei. Als ik borstel zit heel me borstel vol en als ik met me handen aan me haar zit zitten er ook allemaal haren aan… nog iemand ervaring mee ?
Ik ben niet gestopt met de pil maar overweeg het en volg daarom hier jullie ervaringen.
Heb zelf wel heel veel last van haar uitval gehad, vanwege stress. Ik gebruik daarom van kerastase de Genesis lijn op aanraden van mijn kapper en soms een rib uit mijn lijf kuurtje met dit: Kérastase Genesis Sérum Anti-Chute Fortifiant Kopen? - Haarshop.nl.
Geen idee of het werkt maar het voelt prettig om er iets aan te doen. En draag m’n haar tegenwoordig in een midden scheiding (dat schijnt ook nog is hip te zijn) want het is aan de zijkanten een grote fluffy bende het groeit gelukkig vanzelf weer terug
Ik heb het afgelopen jaar ook veel stress gehad en medicijnen geslikt dus het kan ook nog een optel som van alles zijn… en helpt de shampoo en kuur al of kan je er nog niks over zeggen? En hoelang hield het haaruitval aan?
Nee heel lastig te zeggen of iets helpt. Ik heb wel heel veel kortere haartjes nu (die extra breekbaar zijn, weinig wassen, hitte en kleuren dus). Het heeft denk ik wel maanden tot een jaar flink meer uitgevallen en voor m’n idee is het nu wel genormaliseerd.
Zuinig op de korte haartjes en geduld is denk ik het devies. Producten doen niet zoveel vrees ik (meer een: baadt het niet schaadt het niet).
Gisteren m’n eerste menstruatie gehad sinds het stoppen met de pil en het is echt een drama, vannacht doorgelekt met tampon + maandverband, alles zat onder . Weet gelijk weer waarom ik als 13-jarige aan de pil ging ooit. Hoop dat het bij het begin hoort en na een aantal keer weer wat rustiger wordt, pijn valt dan gelukkig wel weer mee.
Oh wat een drama. Ik ben nu een beetje bang geworden door je post. Ik moet deze week (volgens de standaardcyclus althans, moet nog maar zien of ik het word) ongesteld worden. Hoop voor jou dat de andere dagen meevallen.
Vandaag exact 9 maanden gestopt met de pil en nu voor de 5e keer ongesteld. Vrij normaal bloedverlies maar ik wacht nog steeds op een regelmatige cyclus. Ik geef het nog een paar maanden, dan ga ik toch contact opnemen met de huisarts.
Hoop dat het bij jou ook meevalt!! Dag 3 is gelukkig al weer een stuk rustiger hier🤗
Ik ben nu voor de 2e keer ongesteld en het is zo veel fijner dan met de pil! Veel minder pijn en bloedverlies. Vorige keer dat ik was gestopt was dat ook zo dus ga er denk ik echt niet meer aan. Wel wat meer onzuiverheden maar ik doe nu ook peelings dus ik denk dat dat wel een positief effect heeft.
Ik ben ongeveer een jaar gestopt met de nuvaring. Ik ben gestopt om te kijken hoe mijn lichaam reageert zonder hormonen. Ik vond het heel fijn destijds om hier mee te lezen voordat ik stopte, dus ik zal hier mijn eigen ervaring ook delen.
Edit: oeps, lang verhaal. Heb het in een spoiler gezet.
Samenvatting
Ik was direct vrij regelmatig ongesteld, maar had op het begin een wat kortere cyclus (24 dagen) terwijl ik nu vaak op 27-28 dagen zit. Ik gebruik een cup en merk dat mijn eerste dag het heftigst is en dat het daarna heel erg meevalt. Ik ben 3-4 dagen ongesteld, maar heb soms op de 5e of 6e dag nog wel een druppeltje bloedverlies. Ter vergelijking: toen ik nog aan de pil zat was ik 2-3 dagen langer ongesteld en tijdens de hele periode had ik meer bloedverlies.
Ongeveer 1 maand nadat ik was gestopt, merkte ik al dat er een soort donkere wolk uit mijn hoofd weg was. Ik kan het gevoel niet helemaal omschrijven, maar ik voelde me echt veel beter. Het was niet dat ik voor die tijd altijd chagrijnig of negatief was, maar ik merkte echt een wereld van verschil.
Na 1-2 maanden merkte ik heel sterk dat ik mijn eigen gevoel/intuïtie meer voelde. Ik voelde ineens zo sterk dat ik bepaalde dingen wel of niet moest doen. Dat had ik daarvoor eigenlijk nooit. Daarvoor ging het alleen vooral op ratio.
Na ongeveer een half jaar had ik het gevoel dat ik een heel ander persoon was. Een leuker persoon, omdat die donkere wolk weg was. Ik leerde weer meer naar mijn gevoel te luisteren en niet alleen naar de ratio. Ik had toen echt zo’n ‘on top of the world’-gevoel. Nu was dat ook toen de lente begon, dus dat kan er ook wat mee te maken hebben, maar ik had wel sterk het gevoel (daar heb je hem weer ) dat het te maken had met het stoppen met de ring. En ik vond het besef dan ook best heftig hoeveel invloed de pil (12 jaar) en de nuvaring (2 jaar) altijd op me hebben gehad. Ik was dus helemaal happy, maar tegelijkertijd schrok ik ook van de persoon die ik was geweest mét de pil en de nuvaring.
Wel heb ik sinds ik ben gestopt veel meer last van een onzuivere huid. Ik had mijn huidverzorging de eerste maanden niet aangepast, maar sinds ik dat heb gedaan, is het echt stukken beter geworden. Wellicht een beetje dom hoor, maar ik was echt aan het balen dat ik ineens een onzuivere huid had, maar had dus ook mijn gezichtsverzorging nog niet aangepast naar mijn ‘nieuwe huidtype’ (vet).
Verder heb ik een vriend en hebben we momenteel geen actieve kinderwens. Wij gebruiken een condoom en ik vind het helemaal niet storend. Was even wennen, omdat we dat nooit gebruikt hadden, maar nu geen last van. Vind het eigenlijk zelfs wel fijn, want ik heb na de seks minder ‘last’.
Dat met die donkere wolk herken ik ook zo erg! Ik voel me nu ik gestopt ben ook veel vrolijker en fijner in m’n vel. Heb ook het idee dat ik wat positiever ben geworden. M’n vriend valt het ook al op haha.
Dit duurde een week, toen een weekje rust en nu alweer ongesteld😭 cyclus WTF
Ik ben een paar weken geleden met de pil gestopt (de Yasmin), omdat ik zwanger wil worden. Maar wow, wat een verschil?? Ik ben begonnen toen ik depressief was, dus ik had gewoon geen libido. Dacht dat dit door m’n depressie kwam. Maar sinds ik gestopt ben, is dat opeens helemaal terug. Voel me ook weer veel verliefder op m’n vriend en ben ook meer aanrakerig.
Ben dus nog niet ongesteld geweest, maar daar kijk ik ook totaal niet naar uit. Zonder pil is m’n menstruatie altijd een en al ellende.
Jaa dit had ik ook vorige keer. Echt balen. Drie keer ongesteld in anderhalve maand . Ben nu weer op mn 28ste dag dus ben benieuwd…
Hahaha ik herken dit. Was echt een nieuw soort verliefd op mijn vriend na het stoppen en ging van nooit willen seksen naar bijna elke dag willen
Jesus christ, mijn hals / borstkas zit vol met puistjes. Echt niet normaal veel Gezicht ook meer dan normaal, maar nog te overzien. Wat een gezeik.
Yeeee ik ben ongesteld. 30 april laatste prikpil gehad en nu voor het eerst weer volgende keer vind ik het al minder leuk denk ik
Ik ben nu best een aantal dagen overtijd. Ik ben sinds maart gestopt en de eerste keer duurde 40 dagen maar ik zat nu wel steeds rond 33 dagen. Ik had wel wat stress en een flinke verkoudheid/griepje de afgelopen weken dus ik maak me niet zo druk maar soms denk ik nu toch: “Oh wat als?”
Ik voel ook nog niks als in; krampen, hoofdpijn en meestal krijg ik ook wat meer puistjes
Ik ben sinds juli gestopt. Nu drie maanden achter elkaar telkens op dezelfde datum ongesteld geworden, maar ik ben nu 5 dagen overtijd. Voel ook nog niks maar heb wel last van acne op mijn kin. Maar dat kan ook door het mondkapje zijn haha. Vind het ook wel spannend ofzo maar tegelijkertijd weet ik voor 99% zeker dat ik niet zwanger kan zijn. Heb het nu heel erg op mijzelf betrokken maar meer om je te laten weten dat je niet de enige bent
Ik begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden, het is bij mij nog echt een zooitje.Iemand met een positiever verhaal? Waar het na een tijdje toch regelmatiger werd?