Stoppen met de pil

De eerste maanden kon ik geen logica in de misselijkheid vinden, en was ik vaker misselijk dan niet, vooral in de ochtend. Daarna merkte ik 't vooral vlak voor en tijdens menstruatie.
Het lijkt dus echt te verbeteren, want de vorige menstruatie moest ik zelfs nog overgeven.

1 like

Fijn zeg :relaxed:

1 like

Mijn lijf zit zo te kloten met het stoppen. Twee weken geleden ongesteld en nu weer. Hopelijk gaat mn lijf hierna weer doorhebben dat het iets regelmatiger moet.

2 likes

Ben nu 1 dag gestopt met de pil en vind het zo spannend wel eigenlijk. Vind het zo gek dat na zoveel jaar bijna dagelijks een pil naar niks meer. Ben benieuwd wel wat het met m’n lichaam gaat doen

4 likes

Ik ben ook net gestopt! Gisteren de dag waarop ik na stopweek eigenlijk weer zou beginnen. Ben ook heel benieuwd naar of ik er wat van ga merken en zo ja, wat

4 likes

Ik ben ± 3 weken geleden gestopt en ben ook zó nieuwsgierig hoe mijn lichaam reageert en of ik ook daadwerkelijk gelijk weer ongesteld wordt of dat mijn lijf nog helemaal van slag is.

6 likes

Ik ben ook benieuwd hoe 't bij jullie zal gaan! Ik heb ondertussen alweer bijna een week last van weer misselijk zijn helaas, begon nu juist na de menstruatie :woman_shrugging: het gaat ook samen met heel onrustig wakker worden vaak. Herkent iemand dat? Ik weet natuurlijk niet of 't een gevolg van stoppen met de pil is maar het is wel sindsdien begonnen, of iig veel erger. Misschien dat ik het sporadisch wel eens had.

Ik ben zo ongelooflijk moe de hele tijd. Dit is de derde maand (lees: cyclus) zonder de pil en de eerste twee maanden was ik kotmisselijk een draaierig. Dat is nu gelukkig helemaal weg maar die moeheid, jezus mina. Ik kan zowat in slaap vallen bij het hardlopen. Het voelt ook echt heel anders als luiheid. Herkent iemand dit? Gaat dit nog weg? :sweat_smile:

M’n libido is nog steeds hoog (tot frustraties toe) en ik merk ook dat ik emotioneler ben.
Ik ben nu bijna een jaar single en ben daar prima mee geweest en nu voel ik me opeens heel alleen en mis ik aanraking en word ik daar terug onzeker door. Echt heel vervelend. Ik weet niet goed of het door de pil komt. Herkent iemand het?
Ook mijn acne is een beetje terug :roll_eyes:

Ik zou ook wel een keer willen stoppen. Slik al sinds m’n 15e, maar ik durf het eigenlijk niet aan vanwege de stemmingswisselingen. Voel me juist normaler met pil dan zonder. In de stopweek ben ik echt een emotioneel wrak en krijg ik een soort pms-symptomen. Vorige keer zelfs wat depri gevoelens, dus nu slik ik maar weer zoveel mogelijk door zonder stopweek. Weet gewoon niet hoe ik ben zonder pil. Ik betwijfel ook of ik een normale cyclus zou hebben, want ben als tiener dus juist aan de pil gegaan wegens hele lange bloedingen en pijn.

Ik merk nu al heel erg dat ik ben gestopt met de pil. M’n libido is zo hoog :sweat_smile: dat had ik hiervoor echt nooit, voelt ook zo bizar. M’n vriend merkt het ook haha. En heb nu ook niet meer de hele dag een onstilbare honger, weet niet of dat ermee te maken heeft maar valt me ook wel op

2 likes

Ik ben in maart gestopt met de Diane 35 en mijn huid is nog steeds in de war đŸ„Č veel piepkleine witte bolletjes, regelmatig een dikke onderhuidse puist en gewone pukkeltjes in mijn haarlijn, op m’n rug en zelf in mijn decolletĂ© :slightly_frowning_face:

Ik stop eens in de zoveel tijd met de pil om verschillende redenen, lui / eerste pil vergeten / strips op / toch geen seks / kijken of mijn lichaam nog werkt.

En het enige wat ik duidelijk merk is verschil in mijn libido. Wtf. Ik wil echt elke man bespringen :joy: dat is niet chill als vrijgezel zonder lopende lijntjes.
Echt van alles en iedereen wordt voor mij seksueel aantrekkelijk wanneer ik even geen pil slik - zoals nu.

4 likes

Ben ik weer hoor, heeft iemand anders ook na het stoppen darm issues gekregen? TMI, sorry maar ik ren echt naar de wc tegenwoordig. Heb qua voeding geen aanpassingen/eet niet ineens heel anders dus kan het verder niet echt verklaren.

Ik ben ook al een poosje gestopt met de pil en had ook erg last van acne daarna, nog even gedacht dat het van mondkapjes kwam omdat het veel op die plekken zat. Ben naar de huisarts geweest, heb nu een zalf gekregen

Ik ben ook begonnen met de pil omdat ik ook als puber 9 dagen lang ongesteld was en om de 2 weken ofzo. Ook had ik veel last van pijn. Nu ben ik een half jaar gestopt en ik ben vrij regelmatig ongesteld en steeds maar 5/6 dagen. Ook heb ik amper last van buikkrampen of hoofdpijn. Het is zelfs minder dan toen ik aan de pil was.

Ik voel me mentaal wel slecht voordat ik ongesteld wordt en de eerste paar dagen. Echt laag in mijn energie en erg onzeker over alles. Maar ik weet dat het na een paar dagen voorbij is.

1 like

Ja, mijn darmen waren ook helemaal overstuur. Heel erg veel rommelen, gassig en vaker naar het toilet moeten. Dat ging na een paar weken geloof ik wel weer over.

2 likes

Wow, ben gewoon precies volgens de verwachting ongesteld geworden vandaag. Ben zo verbaasd? En blij na ruim 15 jaar de pil slikken en pas een maand geleden gestopt.

7 likes

Ik ga ook eindelijk stoppen met de pil! Ik slik deze al sinds mijn 13 of 14e vanwege acne (dus bijna 16 jaar). Ik vind het nog steeds zo vreemd dat dat zo snel en simpel voorgeschreven werd!
Heb tegenwoordig echt het gevoel dat ik me zo vaak somber voel en er is geen echte duidelijke reden.
Ben echt benieuwd hoe het gaat gaan!

6 likes

Mag ik vragen welke zalf? Ik probeer nu allerlei dermacosmetische smeersels (La Roche-Posay, Vichy) en dat helpt wel een beetje, maar de witte bolletjes krijg ik niet weg.

Ik gebruik ook al Paula’s Choice BHA toner en een lage concentratie retinol.

1 like