Ik had laatst echt precies hetzelfde. Ik was twee maanden tevreden over de pil en ineens zo erge opgeblazen buik, mentaal echt ellendig, ook echt super veel acne en ik slikte hem juist tegen de acne etc. Ik ben gewoon random gestopt en inmiddels weer normaal ongesteld. Ik heb verder ook geen partner, dus ik zag er ook geen probleem in.
Aaaah ik ben gestopt en direct een regelmatige cyclus. Nu een aantal maanden later opeens menstruaties van 10 dagen, 2 weken geen menstruatie, dan weer een lange menstruatie,… hopelijk snel terug regelmatig
Kan dat al dat na 2 weken stoppen dat m’n libido al gigantisch is gestegen? Het is echt vervelend want ik heb geen partner
Jup
Ik meld me hier ook. Om medische redenen (hoge bloeddruk en nierklachten) het advies gekregen om te stoppen, dus na mijn vakantie over 2 weken stop ik ermee. Ik vind het best wel spannend want heb sinds het begin van m’n puberteit aan de pil gezeten dus zou echt niet meer weten hoe het zonder is. Zijn er nog dingen die ik moet weten of rekening mee moet houden?
Na het stoppen kan 't best lang duren voor je eigen hormonen weer in balans zijn. Dus ik zou wel rekening houden met allerlei veranderingen. En dan gewoon te beseffen dat dat oké is. Ik ben nu 5 maanden gestopt en het is best even een gedoe. Het verbaast mij dat m’n gynaecoloog bijv nooit eerder heeft gehoord van misselijkheid na stoppen met de pil, terwijl ik dat overduidelijk merk. Vooral in de ochtend. En gewoon allerlei vervelende klachten, meer angst, depri, en voel mij niet gesteund door gyn wat dat betreft. Ook totale vaginale disbalans. So fun
Rond ovulatie wel duidelijk on top of the world gevoel.
Die misselijkheid kan best goed door hormonen komen. Ik had dat juist met de pil en ben toen nog een keer geswitcht van pilsoort omdat 't niet te doen was! Dus kan me heel goed voorstellen dat het andersom ook zo kan zijn.
Ik heb wel een andere ervaring dan @Spinner, heb nog niet echt negatieve gevolgen ervaren eigenlijk. Ik herken wel dat je je met pil wat vlakker voelt, dan zonder, maar als voordeel dus. En ja bij mij heeft het dus 4 maanden geduurd eer ik ongesteld was, dus wat mij betreft is dat onzekere nu het grootste ding. Verder geen spijt van tot nu toe!
En na 77 dagen was het eindelijk weer zover. Vaccinaties gehad, nu mag er van mij wel regelmaat in komen, ik ben bijna 8 maanden gestopt nu en heb nu 4 menstruaties gehad (cycli van 39, 66, 42 en 77 dagen). Ovulatie nog niet echt kunnen ontdekken.
Ik kom me, na heel lang twijfelen, melden Vorige week gestopt en maarliefst één hele dag - een soort van - ongesteld geweest. Benieuwd of en hoe volgende maand is.
Oh dat is wel lang zeg! Ik kon dan zooo blij zijn als er eindelijk iets kwam.
Had je voor je begon met anticonceptie wel een regelmatige menstruatie? Anders is dat misschien aanleiding voor verder onderzoek? Op welke manier hou je je ovulatie bij?
Geen idee, ik heb maar 1 menstruatie gehad en bij de tweede startte ik met de pil toen ik 15 was. Tussen die twee keer zat ook een half jaar maar dat is normaal de eerste twee jaar. Ik hield het bij met temperaturen maar dat ging alle kanten wat op (tussen 35,9 en 36,5) maar geen lijntje zoals je die verwacht bij een ovulatie.
Ik wacht het nog even af omdat je overal leest dat het wel een jaar kan duren en we op dit moment nog niet voor kinderen gaan. Maar irritant is het wel
Pfff ik ben sinds 1 augustus gestopt met de pil maar het gaat echt niet van een leien dakje. Weinig bloedverlies en gister bijvoorbeeld gruwelijke buikpijn. Daardoor heb ik ook zoveel vragen en twijfels en voel ik me zo onzeker de hele tijd. Verschrikkelijk. Diep in mijn hart zou ik het allerliefste weer terug naar de pil gaan denk ik
Ik ga maandag stoppen met de pil, ben echt heel benieuwd wat het gaat doen! Ben ergens ook wel een beetje zenuwachtig ervoor haha, zo gek eigenlijk
Ik ben inmiddels ook al bijna een jaar gestopt met de pil en ondanks dat ik mij goed voel twijfel ik toch om weer te starten met de mini-pil. Dit omdat ik sex met een condoom wel echt een gedoe vind en best een sfeerverpester.
Overigens een tip; ik weet niet of het echt geholpen heeft maar toen ik stopte met de pil ben ik elke dag 2 indol-3-carbinol (of je kunt ook DIM-) supplementen gaan slikken. Dit voor een betere hormoonbalans. En ik moet eerlijk zeggen, ik heb langer dan 14 jaar de pil geslikt en vanaf het moment van stoppen heb ik direct ‘‘perfecte’’ cyclussen gehad en was ik ook meteen regelmatig ongesteld.
Inmiddels met de supplementen gestopt en ik weet niet of het daadwerkelijk heeft geholpen of dat het tussen mijn oren zit maar ja, wellicht het vermelden waard.
Die dingen stinken overigens wel echt verschrikkelijk haha.
Ik slik zelf alleen omega 3 en merk dat daarmee mijn hormonen altijd wel wat beter in balans zijn. Volgens mij is dit ook wetenschappelijk onderbouwd.
Ik kocht deze. En ja deze stinken nog erger dan ‘‘normaal’’.
Ik merk dat na ruim vijf maanden de misselijkheid minder is geworden, zelfs nu met menstruatie is het prima te doen. Misschien interessant voor als er mensen dit ook hebben.
Wel heb ik nu na 16 dagen alweer m’n menstruatie eerst was 't rond 30 dagen, hiervoor 25,nu dus 16. Hopelijk eenmalig. Herkent iemand dit?
En hebben jullie een gynaecoloog voor dit soort vragen? Vanwege vaginale klachten al twee gynaecologen gehad en het loopt allemaal zo onpersoonlijk en raar. De eerste was een botte idioot, de tweede een fijne vrouw maar is nu weg waar ze zat, en uiteindelijk verliep de communicatie ook niet lekker. Dus I feel lost. En ondertussen struggle ik met bacteriële vaginose (voornaamste klacht is branderig gevoel). Het liefst wil ik naar een kliniek met meer persoonlijke aandacht maar dan moet mijn huisarts mij wel verwijzen.
Wat fijn dat je misselijkheid minder is. Was je gedurende je hele cyclus misselijk of vooral rondom ie menstruatie? Ik heb dat namelijk ook (nu 2 maanden gestopt) maar nu eigenlijk alleen nog rondom mijn menstruatie. In de eerste maand echt weken achterelkaar, dat lijkt nu minder te zijn gelukkig