Ik heb al 7 jaar de prikpil en ga nu waarschijnlijk stoppen, maar ik ben echt tientallen kilo’s aangekomen die ik er met geen mogelijkheid vanaf kreeg. Mijn omgeving denkt dat dat aan de prikpil zou kunnen liggen, werkt het dan ook zo dat ik wel weer naar een gezond gewicht zou kunnen streven bij het stoppen van de prikpil? Ik heb de depo provera en op internet lees ik ook veel over heftige gewichtstoename.
Nee! Ik slikte gewoon microgynon, dus combinatiepil. Wel echt al jaaaaaren, dus misschien ligt er meer aan m’n hormonen dan aan de pil zelf.
Dan zal het inderdaad toch een effect zijn van opeens een verschuiving van hormonen! Het zou ook kunnen dat je huid pas later vet wordt als je hormonen weer in balans komen? Mijn huid (en haar) werd echt instant vet toen ik stopte maar ben nu aan het wachten op het moment dat m’n hormonen weer normaal doen en anders ga ik ook weer aan de pil.
Het zou wel kunnen. Hormonen hebben invloed op je gewicht/eetlust. Maar is het alleen vet of ook vocht? Want dat kan ook nog hè
Eventjes een hart onder de riem. Ik weet hoe klote het wachten kan zijn. Wees alsjeblieft niet boos op je lijf. Stressen is sowieso een killer voor je hormoonhuishouding. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat pure ontspanning de boel altijd oplost hè. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Knuffel
Ik ben sinds december van de pil af (na 12 jaar?). Ik had vrij snel weer een regematige cyclus. Huid is wel wat vetter en ik ben wel wat in gewicht aangekomen. Verdee balt het mij wel mee. Ik merk er verder niet veel van.
Vind het wel irritant dat ik mijn cyclus nu niet meer zelf kan regelen…
Ah wat lief over het algemeen voel ik ook niet zo veel stress, zeker de eerste maanden had ik iets van “ah komt wel goed, nu meteen zwanger zijn hoeft nog niet”, maar nu het zo lang op zich laat wachten (en er steeds meer insinuaties van buitenaf komen “oh geen glas wijn? Ben je zwanger hihi?” ) begint het toch wel lastiger te worden.
Herkenbaar, al weten mensen niet dat ik met de pil gestopt ben.
Maar al het commentaar op dat ik momenteel niet drink, terwijl ik al nooit veel dronk vind ik zo apart. Weet nu ook hoe vaak ik me wrss toch tot 1 wijntje liet verleiden, terwijl ik geen alcohol ook prima vind.
Heb iig het idee dat ik me steeds moet verdedigen
Bij mij weten ze het ook niet hoor (zelfs niet van een kinderwens)! Tis puur omdat we intussen al even samen zijn, getrouwd en er in onze omgeving ook baby’s bijkomen.
Ik dronk in het verleden nu wel vaker, maar wilde daar sowieso mee minderen. Herkenbaar ook, ik drink nu vaak 1 glas, gewoon zodat er geen opmerkingen/speculaties meer zijn.
En dan nog, zelfs al was ik zwanger, het feit dat ik het nog niet verteld heb wil dan toch duidelijk zeggen dat ik er nog niet klaar voor ben? Hou op met je te bemoeien over mijn lijf.
Echt he, zo stom dat iedereen er iets van moet vinden
@Mimosa en @Perzik herkenbaar! Ik drink nu niet onder het mom van ‘de bob’ zijn. Mijn man vind dat ook niet erg, kan hij lekker een drankje doen😄 Maar eigenlijk wel stom dat we ons zo moeten verantwoorden. En dan alsnog, als ik met de auto ben, gaan mensen zeuren soms.
Niet helemaal het juiste topic denk ik, maar wil toch even mijn verhaal kwijt. Van mijn 16e tot 22e heb ik de pil geslikt, dus was ongeveer 10 jaar gestopt. Eigenlijk gewoon omdat ik me er niet meer fijn bij voelde. Afgelopen vrijdag weer tijdelijk begonnen, om mijn menstruatie in de vakantie over te slaan. Kreeg gisteren ineens last van mijn been, blijkt nu beginnende trombose te zijn. Ga dus nu meteen weer stoppen. Moet nu ook tot eind augustus in mijn buik spuiten met antistolling
Ben wel heel benieuwd wat er nu met mijn cyclus gaat gebeuren, want die was vrijdag gestart en zette niet echt door (door de pil?). Hoop nu dat ik van de week ongesteld word en dat ik er dan alsnog onderuit kom om tijdens vakantie ongesteld te zijn, al heb ik dat natuurlijk 100x liever dan deze pijn en al het gedoe/risico.
Weet het nu in ieder geval zeker, nooit meer de pil voor mij!
Nooit meer de pil, want voel me mentaal veel beter, maar vind het wel kut dat ik nu een paar kilo ben aangekomen. Alsof al het afvallen voor niks is geweest. En verder heb ik de hele dag, iedere dag, zere borsten
Na hoe lang zouden jullie naar de dokter gaan als jullie menstruatie steeds lang uitblijft?
Ben sinds november voor de 2e keer met de pil gestopt en mijn eerste twee cycli waren 24 dagen maar sinds daarna zijn ze tussen de 50-60 dagen. Mijn huisarts wil er eigenlijk niks mee omdat ik geen actieve kinderwens heb.
Wow jeetje heftig @Alicante! Gelukkig was je er snel bij.
Hier hetzelfde! Ik word er bijna verdrietig van als ik denk aan hoe ik me jaren lang zo slecht heb kunnen voelen onder invloed van de pil Ik voel me nu zoveel beter! Hier ook aangekomen…
—
Zijn er meer mensen hier waarop het stoppen zoveel invloed heeft? Eerder gaf ik al aan dat ik ineens heel anders in een kinderwens sta sinds ik gestopt ben. Nu merk ik ook dat ik steeds minder voldoening uit mijn werk haal en ben ik heel hard aan het nadenken wat ik dan wel wil. Ik zie gewoon ineens heel helder in dat dit werk het gewoon niet is. Iets wat ik überhaupt nooit zo ervaren heb, ik leefde echt voor mijn werk. Ik geef het allemaal nog even de tijd hoor, maar vind het wel heel heftig ofzo? Je kan het toch ook geen toeval meer noemen…
Ik had dit in het begin heel erg maar dit ‘stabiliseerde’ wel op een gegeven moment. Ik zou het een jaar aankijken als ik jou was maar daarna wel gaan voor wat je echt wil.
Ik zou het zelf een half jaartje aankijken. Kun je niet vragen om een doorverwijzing naar de gynaecoloog?
Na het stoppen met de pil kreeg ik in ene ook een kinderwens terwijl ik dat daarvoor totaal niet had. Na een tijdje is dat overigens wel weer afgezwakt.
Over mijn werk kreeg ik geen andere gevoelens. Ik heb echter jaren eerder een grote carrièreswitch gemaakt. Eerst een opleiding gevolgd en vervolgens ben ik in de beste baan die ik mij kan wensen gerold.
Mensen kinderen wat is het toch heerlijk om ongesteld te zijn zonder de godganse week de boel bij elkaar te janken om niks. Ik ben gewoon vrolijk ongesteld. Wist niet dat dat kon joh, gaat een wereld voor me open. Never nooit meer de pil. Maandag krijg ik mijn spiraal, de kyleena, die valt geloof ik mee qua hormonen, dus hoop dat ik daar dan geen tot weinig last van heb
@Alicante jeetje, wat heftig! Beterschap
@Flamoes dat is voor iedereen persoonlijk. Ik zou zeggen: in ieder geval na maximaal een half jaar. Maar als het jou geruststelt om eerder te gaan, bijvoorbeeld al na een paar weken, dan zou ik dat vooral doen. Of als je het zelf niet vertrouwt, dan zou ik ook gelijk gaan. Heeft in mijn geval wel wat rust gegeven.
Edit: maar heb zelf wel actieve kinderwens dus daardoor zat ik ook extreem in de stress