Stoppen met de pil

Pff eerste 3x was ik gewoon lekker exact op tijd ongesteld maar nu 4 dagen te vroeg, en ik heb al een korte cyclus.

Ik ben toch nu in dubio om voor een paar maanden weer de pil te slikken. Mijn rug, borst en nek zitten onder de pukkels. Het lijkt ook alleen maar erger te worden. En ik merk dat ik nu met het warme weer het niet fijn vind om kleding te dragen die bloot is of om min haar omhoog te doen. Maar dat wil ik wel met deze warmte.

En dan wil ik misschien in de herfst weer stoppen en dan naar een huidtherapeut gaan. Want als ik daar nu ook start en ze wilt een peeling gaan toepassing moet ik ook continu opletten op de zon.

Pff ik weet het niet

Meh, begin een beetje onzeker te worden. Mā€™n eerst cyclus sinds ik gestopt ben duurt nu al 56 dagen. Ik weet dat het even kan duren voordat alles weer op gang komt, maar als ik dan verhalen hoor/lees dat de eerste na zoā€™n 30-40 dagen kwam, begin ik me wel een beetje zorgen te maken (ben 100% niet zwanger trouwens)

2 likes

Ik snap het. Maar als je alles bekijkt zie je ook veel langere termijnen, bij mij was het volgens mij 100-nogwat dagen. Inmiddels (maand of 8 verder) schommelt het nog steeds, zit nu rond de 40 dagen. Het heeft even tijd nodig, soms wat meer en soms wat minder. Hoe dan ook wel vervelend hoor, maar misschien helpt dit een beetje :slight_smile:

2 likes

Ik heb tot nu toe alleen de bloeding gehad na het stoppen van de pil (laatste pil 16 mei). Erna ook nog amper iets, vorige week een paar dagen dat ik dacht er gebeurt iets, maar verder niets, en dat leek me ook niet echt een menstruatie. Ik vind het ook zo onzeker allemaal, ik ga dit weekend een weekendje weg en elke dag denk ik van de kans wordt steeds groter dat ik het dan ben.

1 like

Ik ben nu een half jaar gestopt met de pil en het valt me echt ontzettend tegen hoe heftig mijn menstruatie eigenlijk is, en dat dat met de pil zo ā€˜onderdruktā€™ werd. Heb wel vrijwel direct een stabiele cyclus gekregen (27,5-30 dagen) en voel mijn eisprong nu ook. Gisteren had ik plots hevige rugpijn, zeg maar zoals je zou hebben als je ongesteld moet worden. Een dag later is de pijn gelukkig weer weggetrokken. Zou het kunnen dat de pijn werd veroorzaakt door de eisprong? Iemand van jullie ervaring hiermee?

1 like

Herkenbaar, hier na het stoppen ook nog steeds niet ongesteld geworden. Het kan helaas even duren voordat alles op ā€˜gangā€™ komt. Ik ben ook behoorlijk ongeduldig

1 like

Ik ben ook nog steeds ongeduldig. Op 8 februari gestopt met de pil en sindsdien 39 dagen, 66 dagen moeten wachten en nu in de derde ronde al op dag 30. Ik hoop dat het eraan komt en dat er nu wat regelmaat gaat ontstaan :tired_face:

1 like

@Salmiak @Pizzapunt thanks voor jullie reacties! Stelt me wel een beetje gerust :heart: Ik heb voorlopig nog geen kinderwens, maar merk dat ik toch een soort ā€˜drukā€™ voel om een regelmatige cyclus te hebben voor het geval dat ik er over een aantal jaar wĆ©l aan wil beginnen. Ach ja, meer dan wachten kan ik nu ook niet doen. Zul je zien dat ik precies ongesteld word als ik op vakantie ga, in augustus :joy:

Heel herkenbaar allebei! Wij willen wel denk ik over een jaar ongeveer gaan werken aan onze kinderwens. Die is nu nog niet zo heel actief maar ik voelde alsnog wel de druk van stoppen met de pil. Ik kan me inderdaad ook veel zorgen maken om vakanties enzo. Ik had ook nooit zoā€™n last van de pil dus vond het wel heel gemakkelijk eigenlijk. We wachten geduldig af!

2 likes

Zo zo zo blij dat ik gestopt ben. Nog geen twee maanden hoor, dus weet niet of je al echt effect merkt dan, maar ik denk zelf van wel. Ik heb de afgelopen jaren zoveel hoofdpijn gehad. Soms periodes dat ik vaker wel dan geen hoofdpijn had, dat ik jankend van de hoofdpijn wakker werd en niet meer wist waar ik het zoeken moest, het liefst mā€™n hoofd tegen de muur kapot wou slaan. Iedere stopweek een week lang janken. Vaak begon het voor de stopweek al. Gewoon uit pure ellende en frustratie dat er zoā€™n kut huilweek aan zat te komen. Of stopweken waar ik het ene moment heel hard moest huilen om niks en het volgende moment in mā€™n eentje helemaal stuk ging om niks. En nu ben ik net ongesteld geworden en ik voel me sinds ik met de pil ben gestopt zo goed. Geen gekke huilbuien meer, geen hoofdpijn meer

7 likes

Sinds ik gestopt ben met de pil huil ik echt om onzinnige dingen. Ik ben dan ook gewoon keihard aan het lachen en huilen tegelijk omdat ik zelf niet snap waarom ik huil. Mijn vriend kijkt me nu regelmatig aan van meid wat doe je?:joy:

1 like

Ik zit er weer een beetje doorheen. Hoe graag ik het van me af wil zetten, het lukt me niet goed. Ik voel me qua stemming na het stoppen met de pil erg goed. Maar heb gewoon het idee dat er niets gebeurd daar down under? Ik zit op iets van 75 dagen. Ik zit er aan te denken om toch weer aan de bel te trekken. IntuĆÆtief heb ik het idee dat het toch niet helemaal klopt. Geen buikpijn, krampjes, helemaal niksā€¦?

@JustinBieber haha, dat had ik eerst ook. Ik weet nog dat ik aan het autorijden was en er een hardloper langskwam in een Disney shirt. Ik lag helemaal dubbel tot tranen aan toe. Mijn partner had echt zoiets van: :exploding_head: wat gebeurd hier?! En dan kon ik het volgende moment weer super depri zijn.

1 like

Even goed nieuws: ik ben ongesteld!!! Nog nooit zo blij mee geweest. Ik ā€˜voeldeā€™ het al een beetje aan mijn water. Vorige week was ik super charijnig en emotioneel. Weken daarvoor juist heel fit, happy en energiek. En dat werd steeds ietsje minder. Gisteren ineens een enĆ³rme vreetbui en trek in zout. Eindigend in een mega jankbui. Dus ik had het idee dat er wat op komst was. Dus meiden, ook al duurt het soms even maak jezelf niet gelijk zorgen. Hoop dat ik jullie even een hart onder de riem kan steken.

13 likes

Wat fijn!

Ik heb 16 mei mijn laatste pil genomen. Erna af en toe wel wat gerommel, af en toe gekleurde afscheiding maar verderā€¦ niks! Wel dus al meerdere keren gedacht van okĆ© het gaat beginnen, maar niet echt een menstruatie gehad. Heb dus ook niet echt een idee of ik wat ik wĆ©l heb gehad als menstruatie moet zien. Vind het best een struggle tot nu toe!

Jup, hier gaat het ook beter. 8 februari gestopt met de pil. Eerste menstruatie was na 39 dagen, toen 66 en nu werd ik vorige week weer na 42 dagen ongesteld, dus ik heb goede hoop dat er een stabiele cyclus op komst is.

1 like

Een menstruatie zou helderrood bloed moeten zijn waar je echt al een tampon/maandverband voor nodig hebt, maar het kan ook goed zijn dat je het wat later ziet en dus bruiner is. Had dit toevallig nagevraagd omdat ik dezelfde struggle had haha.

1 like

Fijn te horen dat het bij jullie op gang begint te komen! Hier helaas nog nietsā€¦ In december gestopt met de pil, met het idee dat rond deze tijd ik een ietwat stabiele cyclus zou hebben en we aan onze kinderwens zouden kunnen beginnen. Maar helaas. Intussen bij de gynaecoloog geweest, echo gehad (zag er ok uit, er was folikelvorming, maar endometrium had meer ontwikkeld moeten zijn) en bloedonderzoek (alles was in orde). Dus doorverwezen naar de fertiliteit van het UZ, daar hebben we eind augustus een eerste afspraak.
Gynaecoloog gaf wel aan dat hij dacht dat het in orde ging komen, maar voel me toch maar matig. Ik ben ā€œboosā€ op mijn lichaam dat het niet wil meewerken.

ik was een maandje gestopt met de pil, en ik merkte dat mijn huid een stuk minder vet leek. ik had hier vroeger nooit last van maar pas sinds een jaar of twee.
alleen lijkt het me zo onwaarschijnlijk omdat ik het tegenovergestelde lees. iemand toevallig dezelfde ervaring? eigenlijk wil ik wel weer graag de pil slikken want ik heb veel last van mijn buik.

Dat hoor je inderdaad niet zo vaak! Slikte je toevallig een pil met alleen progesteron (minipil bijv.)? Die pil kan je huid juist vetter maken.