Ik was eerste keer na stoppen 21 dagen, daarna steeds rond 28 dagen. Dus redelijk snel weer.
Toen ik 2 jaar geleden stopte ivm kinderwens was ik in maand 4 zwanger na stoppen.
Dus kan snel gaan.
Ja n=2 natuurlijk, maar mijn ervaring is hetzelfde als @Lichtknopje. Het kan alle kanten op gaan en het zure is dat je het nooit van tevoren weet, ik hoop alleen dat je je niet te veel laat afschrikken door verhalen waarbij het lang duurt voor je weer een cyclus hebt. Dat kan, maar het hoeft echt niet.
Als ik dit allemaal lees met dat het bij jullie allemaal veeeel langer dan 28 dagen duurde voor jullie ongesteld werden en dat meerdere lange cyclussen zo, dan begin ik me een beetje zorgen te maken over mijn lichaam haha. Ik ben een maand gestopt en toen natuurlijk mijn laatste nepmenstruatie/stopweek/pilbloedgebeuren gehad en daarna al 2x een bloeding. Eentje van 4 a 5 dagen en eentje van 2 a 3 dagen. Snap er niks van en ben echt bang voor een soort fulltime ongesteldheid straks
Hoe was het voordat je met de pil begon?
Ik hoor van vriendinnen en zie bij mezelf na paar maanden weer ongeveer net zolang (of kort) zoals vroeger, voor de pil.
1 vriendin zit bijvoorbeeld rond de 35 dagen steeds en ikzelf rond de 28. Dit was in onze puberteit ook zo.
Ik ben op mijn 15e met de pil gestart en dat is bijna 12 jaar geleden haha, dus ik weet het echt niet meer. Weet wel dat het niet zo was dat ik bijna fulltime ongesteld was. Volgens mij gewoon 1x per maand en niet super onregelmatig
Misschien moet je lichaam nog wennen als je net gestopt bent. 12 jaar is lang.
Ik had in het begin na het stoppen een cyclus van 20-21 dagen! Dus soms twee keer in de maand.
Oke fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Viel me ook op dat ik minder kramp had. Had het wel, maar niet dat ik net als bij de pil de eerste dagen op ibuprofen leef. En ik voel me verder gewoon goed ook. In stopweken voelde ik me altijd super ellendig, zat ik alleen maar te huilen om alles en niks. En nu niet. Al vraag ik me wel af of je zo snel iets kan merken na het stoppen met de pil of dat dit gewoon toeval is. Vond het natuurlijk even kut vorige week toen mijn date aangaf dat hij wat dingen voor hemzelf op een rijtje wil zetten en ruimte nodig heeft, maar als dat in een pilstopweek was dan had ik echt dramatisch zitten janken, maar nu dus niet
Bij mij lijkt nu pas na ruim een half jaar stoppen (na iets van 15 jaar pil) een regelmatige cyclus te zijn gekomen.
Eerste maanden merkte ik weinig.
Menstruaties zijn lang niet zo pijnlijk als vroeger en zijn behoorlijk licht en heb er nauwelijks last van (of komt dat door thuis werken).
Merk wel wat dingetjes na een paar maanden: mijn tepels zijn veranderd, acne is erger geworden en een aantal moedervlekken zijn wat groter geworden.
Verder merk ik eigenlijk weinig. Geen verschil in stemming, beetje in libido rond de eisprong, maar vooral minder droog.
Mis de pil helemaal niet eigenlijk terwijl ik er echt tegenop zag om te stoppen.
Heb je veel last van bijwerkingen van de pil? @Chief want dan is het wel het proberen waard om te stoppen misschien. Achteraf gezien waren bij mij de bijwerkingen nog erger/meer dan ik in eerste instantie dacht! Als je kiplekker voelt snap ik dat je twijfelt. Tja qua kinderwens… Anders dan de meeste verhalen hier was ik juist MET pil een soort sexmachine. Mijn vriend noemde me “rupsje Nooitgenoeg” zijn libido was echt 90% lager dan die van mij. Sinds ik gestopt ben met de pil is dat nog maar 60% denk ik. Vanaf week 1 dat ik gestopt ben kelderde mijn libido. Als ik echt bezig zou moeten zijn om een kind te maken nu hadden we een probleem denk ik
Wat zijn voor jou redenen om wel te willen stoppen?
Vind het eigenlijk een steeds gekker idee dat ik al zo lang iets slikt wat mijn hormoonhuishouding verandert, en wil ook wel eens zien of ik door het stoppen minder vlak ben. Verder benieuwd naar hoe m’n libido verandert, maar lees in @Bex83 haar post al dat het bij haar juist negatief uitpakte.
Verder geen last van bijwerkingen van de pil eigenlijk, en kijk dus vooral op tegen eventuele negatieve gevolgen (vooral de mogelijke acne en haarverlies) en vind kunnen doorslikken ook wel heel fijn. Ik slik nu telkens ongeveer een half jaar door en ben dat ook al gewend Dus misschien dat ik toch nog even wacht tot de kinderwens aanwezig is. Denk dat die extra motivatie er idd ook bij mij moet zijn @JustinBieber
Ik had dezelfde redenen om te stoppen. Voor mij speelde ook mee dat heel veel mensen in mijn omgeving stopten/spiraal en daar super positieve verhalen over hadden. Soort fomo haha. Terwijl ik dus eigenlijk heel erg lekker ging op de pil en nergens last van had. Ik ben ook gestopt vanwege een kinderwens uiteindelijk (op het moment dat ik een kind wilde en mijn vriend nog niet heb ik hem probleemeigenaar anticonceptie gedoopt ), eerder zag ik de persoonlijke voordelen gewoon niet zo?
Ik merk idd ook dat ik veel minder vlak ben (veel diepere lows, veel hogere highs) maar achteraf gezien vond ik mezelf leuker en rustiger met pil haha. Geen idee of dat nou 100% hormoongerelateerd is, maar dat vind ik bij mezelf het opvallendst verschil. Verder is mijn huid iets slechter geworden en ben ik juist iets aangekomen (maar blijk ook pcos te hebben dus misschien ligt beide daaraan). En ik heb opeens standaard een paniekaanval de avond voor ik ongesteld word. Ik zou nooit meer met de pil beginnen maar heb dus ook niet zo de voordelen ervaren die anderen vaak beschrijven.
Ik ben intussen zo’n 6 maanden gestopt met de pil, na deze een kleine 8 jaar te nemen. Ik merk zeker geen dramatisch verschil zoals sommigen melden, maar dat had ik ook niet verwacht. Lichamelijk is mijn huid wat lastiger en ben ik een drietal kilo bijgekomen. Psychisch niet echt een verschil (mss iets stabieler qua gemoedstoestand, maar vooral omdat mijn cyclus nog niet op gang is gekomen).
Ik maak me vooral zorgen omdat ik dus nog steeds geen menstruatie heb gehad. Donderdag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog gepland om alles eens te checken (ben sowieso nog vorige zomer geweest en toen zag alles er normaal uit), maar heb toch wel wat stress. Ik ben vooral gestopt omdat we een beginnende kinderwens hebben en had er niet bij stil gestaan dat het mogelijk wel wat moeilijker zou kunnen worden.
Ik ben deze week gestopt. Reden is dat ik benieuwd ben hoe ik ben zonder allerlei hormonen in mijn lijf, ik wil ook geen spiraaltje/implanon/wat dan ook. Ik ben zo’n 14 jaar aan de pil geweest. Heb nu net mijn laatste stopweek erop zitten en ben niet meer ongesteld, maar merk dat ik vrij veel buik- en rugpijn heb op het moment. En ik ben echt ontzettend moe. Benieuwd of dit ermee te maken heeft of niet en hoe het me gaat bevallen de komende tijd…
Ik ben dus wel 3 kilo afgevallen sinds ik met de pil ben gestopt, is dit herkenbaar voor andere?
Helaas niet
Ik hoop dit haha
Bij mij is er niets veranderd aan mijn gewicht.
Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar gestopt en ik haat het nog steeds.
ergste nadelen:
- niet weten wanneer ik ongesteld word en het niet kunnen plannen
- acne, ook van die dikke onderhuidse pijnlijke, dat had ik voorheen echt NOOIT
- mijn borsten zijn slapper en minder vol
- ik heb ongeveer 1 week per maand een goed humeur
Maar ja dit is voortaan blijkbaar mijn leven (ik ben ook emotioneler en dramatischer geworden).