Ik heb mijn spiraal morgen een maand terug verwijdert en ik ben nog niet ongesteld.
Echt vervelend want ik heb die spiraal maar een jaar gehad, en daarvoor had ik 5 jaar de mirena en daarna 5 dagen (!) geen spiraal voor de nieuwe geplaatst werd en toen was ik alweer aan het bloeden.
Maar ik heb dus wel bijna iedere dag hoofdpijn, buikpijn of rugpijn en ik wil het gewoon kunnen verklaren en dat lukt nu niet :(.
Nu ongeveer twee maanden gestopt en dat is eigenlijk nog maar heel erg kort, maar toch heb ik het idee dat ik me zoveel beter voel. Ik weet dat er de komende maanden nog van alles kan veranderen qua kwaaltjes en hormoonschommelingen, maar voor nu heb ik het idee alsof ik me lichter voel. Klinkt een beetje gek, maar ik maar me veel minder druk om van alles en nog wat, ik ben minder geïrriteerd en mij humeur is over het algemeen gewoon beter. Een beetje alsof er een wolk is opgetrokken ofzo. Ook is mijn menstruatie tot nu toe veel minder vervelend en heftig. Alleen één dag krampen en wat meer emotioneel, maar verder nergens last van. Tot nu toe zou ik willen dat ik het veel eerder gedaan had. Los van de kinderwens moet ik er niet meer aan denken om die pil te gaan slikken. Het enige nadeel tot nu toe is dat ik meer zweet, maar daar is met een goede deodorant wel mee te leven.
Oh dat zweten merk ik ook, het lijkt ook een fellere geur, jammer genoeg.
Maar de rest herken ik wel ja.
Ik vind het ook wel leuk dat ookal beginnen we nog niet met proberen zwanger te worden ik al een stap heb genomen voor mijn kinderwens.
Mijn eerste menstruatie viel ook goed mee, geen krampen en maar 3 dagen echt bloeden.
Wat moet je nou eigenlijk rekenen als stopdatum? De datum dat je de laatste pil heb genomen of de datum dat je eigenlijk weer had moeten beginnen na je stopweek?
Ik ben weer eens gestopt met de pil, maar allemachtig. Ik denk dat ik de eisprong echt pijnlijker vind dan de menstruatie. Al de derde dag van intense steken in mn onderbuik/lies die uitstralen naar mn been.
Ja dat vond ik ook! Vreselijk die pijn. Bij mij werd het met de maand wel minder, en op gegeven moment had ik het niet meer. Dus hopelijk heb je ook dat vooruitzicht
Ben nu ongeveer drie maanden gestopt en telkens keurig een cyclus van 30 dagen. Lekker bezig baarmoeder
Wel rond mn menstruatie last van wat meer pukkeltjes, heb er nu 1 op mn bovenbeen (??) en op mn borst. En op mn gezicht 2. Is dus te overzien haha
De datum dat je ongesteld wordt. Na je laatste pil word je na 3/4/5 dagen ongesteld, die dag is de eerste dag van je cyclus. (Kan je nog niet vertrouwen, want is een ontrekkingsbloeding (ofzo ) dus niet een echte menstruatie.
Na een jaar twijfelen ga ik eindelijk stoppen. Ik heb zondag mijn laatste pil geslikt en nu nog in mijn stopweek.
Ik vind het best wel spannend want ik ben vooral bang dat mijn cyclus lang gaat zijn en mijn huid slechter word. Ook bang voor haaruitval maargoed ik hoop ook dat ik positieve dingen ga merken!
Zijn er mensen die last hebben van duizeligheid sinds het stoppen met de pil? Bij mij is het zo opvallend sindsdien ineens, moet wel daar van komen maar kan er maar weinig over vinden. Bij snel opstaan bijvoorbeeld maar ook bij sporten. Heel irritant!
Ik ben sinds begin december gestopt met de pil, maar mijn menstruatie nog steeds niet op gang gekomen. Verder is mijn huid helaas veel onrustiger dan toen ik de pil nam (te verwachten) en ben in een paar kilo bijgekomen. Ik zit echt heel erg met dat laatste; ik ben vooral met de pil gestopt aangezien ik aan het herstellen ben van een eetstoornis en mijn gemoedstoestand wilde kennen zonder bijkomende hormonen. Ik had er niet eens bij stil gestaan dat bijkomen een mogelijkheid zou zijn aangezien je meestal het omgekeerde hoort.
Ik ben sinds eind december gestopt.
Heb nu 2 cyclussen gehad sinds de ontrekkingsbloeding, 33 en 35 dagen, hoop dat het niet steeds langer wordt. Ook veel meer zwart bloed/afscheiding dan ik hier voor had.
Mijn huid is vooral rond mijn kin wat onrustiger. Verder vind ik ook dat mijn zweet een sterkere geur heeft. Qua gewicht had ik ook het gevoel een ietsje bij te komen en vooral deze er niet af te krijgen maar sinds een paar weken gaat het vanzelf terug richting hoe het was.
Ik ben voor mijn gemoedstoestand ondertussen 5 dagen gestopt (dus stopweek + 5 dagen) met de Diane 35. Mijn gynaecologe zei dat het zo’n 3 à 4 dagen zou duren voor ik een verschil zou merken en ik hoop dat dit geen placebo-effect is want ik heb op die paar dagen tijd meer dingen gedaan en ondernomen dan in het afgelopen jaar volgens mij.
Ik ben sinds begin januari gestopt met (de merkloze variant van) Mycrogynon 30. Ben sindsdien twee keer ongesteld geworden, de eerste keer na 31 dagen en de tweede keer na 26 dagen. Wat ik merk tot nu toe:
- Vaak hoofdpijn. Niet eens per se gekoppeld aan menstruatie, eigenlijk gewoon gedurende de hele cyclus.
- Verhoogd libido rondom eisprong.
- Slechtere huid in het algemeen, niet alleen vlak voor menstruatie.
- PMS: vanaf ongeveer 5 dagen voor menstruatie buikkramp, pijnlijke borsten, heel erg down.
- Lange menstruaties: zeker 7 à 8 dagen.
Ik hoop vooral dat die hoofdpijn toch wat minder gaat worden .
Hier nog een update van mijn kant:
Ik ben sinds maart 2020 (nu een jaar geleden) gestopt met de pil. Ik heb het eerste halfjaar enorm veel huiduitslag gehad en wel wat meer haaruitval dan normaal. Voor de huiduitslag ben ik naar de dermatoloog geweest want het stoorde mij wel. De producten die ik heb gekregen hebben wel geholpen en nu ben ik vrijwel puistvrij. Tegenwoordig gebruik ik geen producten meer voor de puisten, en ik krijg ook geen puisten meer dus ik denk dat ik door de “kwade” periode door ben.
Mijn cyclus is vanaf het begin heel regelmatig, ik kan de app die ik gebruik ook 100% vertrouwen. Mijn menstruatie duurt maar 3-4 dagen. Wel heb ik enorm veel buikpijn de eerste dag van mijn menstruatie, maar dat neem ik voor lief. Mijn libido is wel hoger dan voor dat ik gestopt ben, maar hij is ook niet skyhigh geworden. Mijn humeur is ook beter, ik kan voor mijn gevoel beter relativeren en dingen loslaten.
Mijn conclusie: het was een goede beslissing om te stoppen en ik voel me zeker beter in mijn vel.
Ik ben in december gestopt, had dezelfde pil. Ik ben nu drie keer ongesteld geworden (26, 30, 26) en herken bovenstaande klachten heel erg. Alleen de slechte huid heb ik echt alleen rond menstruatie. Vind het wel een beetje irritant dat de menstruatie tot nu toe elke cyclus iets langer is. Niet heftiger ofzo, maar de eerste was 3 dagen, de tweede 4 en nu deze laatste 5. Vijfde dag wel heel licht, maar toch.
Positieve noot blijft toch dat ik over het algemeen beter gehumeurd en minder snel geïrriteerd ben. Kan dingen ook makkelijker loslaten lijkt het.
Hoofdpijn merk ik ook! Maar kan ook wel door mijn werk + mondmasker + te weinig drinken komen.
Sinds het stoppen met de pil had ik een cyclus van 33 dagen en deze 35 dagen. Als ik dit tenminste als menstrueren kan tellen. Er is amper rood bloed. Sinds donderdag beetje bruine afscheiding en sinds zaterdag al zwart bloed/afscheiding, klonters,… En best weinig in vergelijking met normaal. Mijn vorige menstruatie was gewoon 3 dagen helder bloed dus snap het niet.
Algemeen beter gehumeurd herken ik ook wel ja!
Laat ik ook een update geven! Ik ben in februari 2020 gestopt, nu dus ruim een jaar verder.
Negatieve dingen die ik heb gemerkt:
- Na 3 maanden ‘regelmatige’ cyclus (rond de 30 dagen) bleef mijn menstruatie uit vanaf mei t/m september. Na onderzoek kwam ik erachter dat ik PCOS heb. Aan de ene kant blij, want als ik was gestopt omdat ik kinderen wilde, was ik heel lang bezig en zorgen en bla bla. Ik ben nu sinds september ook maar 2x ongesteld geworden.
- Voor mijn gevoel meer afscheiding door de hele cyclus heen
- Langer ongesteld (5/6 dagen i.p.v 4/5 met de pil)
- Wat meer haarverlies, maar kan ook komen doordat ik sinds februari mijn haar minder was.
- Vermoeiend om overal waar je heen gaat rekening te houden met wanneer ik evt. ongesteld kan worden, maar als je steady cyclus hebt maakt dat niet zoveel uit
Positieve dingen
- Ik voel me mentaal beter, kan makkelijk dingen van me af zetten
- Niet meer zoveel honger
- Mijn gewicht is niet gestegen of gedaald, gewoon steady
- Geen acne/puisten (maar heb ik voor de pil ook niet gehad, dus een gelukje denk ik)
- Het voelt ook gewoon gezond om geen hormonen te slikken
- Mijn ongesteldheid is niet heftiger geworden qua pijnen dan voor of tijdens de pil.
Ik ben begin november gestopt en tot nu toe 1x ongesteld geweest. Wel het gevoel dat het er weer aan komt, maar dat is vast weer bedrog :P.
-
Ik vind het best lastig om niet te weten wanneer het komt, nu ben ik veel thuis ‘gelukkig’.
-
In de basis voel ik me denk ik wat kalmer, maar stemming is wel wisselender zonder aanleiding (ja, hormonen dus).
-
De huid op mijn rug is onrustiger.
-
Ik ben wel best bang om ondanks bescherming zwanger te raken en merk dat ik daardoor nog niet tevreden ben/nog steeds hoop op een wonderlijk alternatief voor de pil of spiraal.
-
Ik heb minder honger/vraatzucht, dat vind ik wel fijn. Was soms aan het eten om het eten
Goed al deze updates. Zal ook nog een update geven, wel inmiddels zwanger.
Ik ben in mei 2020 gestopt na 14 jaar pil. Cyclussen gehad van 31, 25, 62, 31, 37, 36, 36 en 31 dagen (laatste cyclus zwanger geraakt).
- Libido ging helaas niet omhoog.
- Merkte ook geen verschil in mijn mentale toestand, maar voelde me met de pil ook altijd prima.
- Wel aangekomen, maar denk meer dat dat door corona is gekomen.
- Ik had wel wat haarverlies in het begin, maar inmiddels niet meer.
- Ook heb ik weer wat meer pukkels op mijn rug en decolleté (dat was de reden waarom ik in eerste instantie de pil slikte). Maar niet mega storend.
Al met al merkte ik weinig verschillen tussen met en zonder pil.