Stoppen met de pil

Ah, thanks! :blush:

Ja ik heb het idee van wel. Ik ben sowieso een luie donder, maar ik merkte wel dat ik me kei energiek voelde en echt heel lekker en indd minder moe.

Zie mijn post hier kort boven, sinds ik ben gestopt ook telkens maar 3 dagen ongesteld. Met pil was het 5-6 en voor pil was het zelfs 7-8. Ben nu bijna een jaar gestopt en elke menstruatie was maar zo kort, echt heel chill. Ook veel minder krampen, alleen wel rugpijn meestal ook op de 1e dag, wat ik met de pil echt bijna nooit had.

2 likes

Oke, haha. Het was weer gestopt na 3 dagen (en ook heel weinig bloed, etc) en na 1 dag is het weer gestart? What? Haha. En nu is het zoals het normaal ook is… Benieuwd hoe dit verder gaat :see_no_evil::joy:

Dag 90 na stoppen en heb vannacht denk ik wakker gelegen van de eisprongpijn. Ik had nog even gecheckt aan welke kant je blinde darm zit haha, maar volgens mij was het dit. Vanochtend ook heel iets spotting en daar las ik ook over.

Niet erg enthousiast over de bijkomende klachten zeg. Nu afwachten of het over 2 weken ook feest is.

Even een poll, weet niet of iets soortgelijks al gevraagd is ik vond het niet via zoekfunctie.

Hoeveel dagen zaten er tussen je ontrekkingsbloeding en eerste dag echte menstruatie?
  • minder dan 25 dagen
  • 25 a 35 dagen
  • 35 tot 60 dagen
  • 60 a 90 dagen
  • Langer dan 90 dagen

0 stemmers

Je bedoelt na de menstruatie? Of inclusief die week (aka hoe lang is je cyclus)?

Ik weet niet zeker of ik de vraag goed begrijp, maar: tussen eerste dag onttrekkingsbloeding en eerste dag echte menstruatie zaten 26 dagen.

Ja zo bedoel ik het, sorry zal het herformuleren

Tussen mijn ontrekkingsbloeding en eerste menstruatie zat 44 dagen. Maar daarna zat er dik 120 dagen tussen.

Nadat mijn laatste pil kreeg ik ontrekkingsbloeding/“”’Menstruatie””

En na die ontrekkingsbloeding duurde het weer 25-29 dagen de eerste maand. Dat was dus mijn eerste echte menstruatie.

Sindsdien schommel ik tussen 25-28 dagen.

Dat weet ik nog niet, ben nu in stille afwachting. Zit nu op dag 27.

heb wel seks gehad zonder condoom dus het kan ook zomaar 9 maanden duren :crazy_face:

33 dagen na 1e dag begon mijn menstruatie echt mega licht, en een beetje bruinig. Dat was zaterdag. Zo en ma nog hetzelfde, en gister wel ineens heftig rood bloed. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren! In ieder geval blij dat ik ongesteld ben geworden haha, hopelijk blijft het regelmatig.

Ik hoop ik ook binnenkort zit nu op 31 dagen na 1e dag ontrekkingsbloeding. Denk ook soms dat ik het voel maar is telkens niets.

Sinds ik ben gestopt met de pil (bijna een jaar geleden) heb ik steeds meer pijntjes in de periode tussen ovulatie en menstruatie ontwikkeld.
1 daarvan is pijn aan mijn borsten. Ik heb nu ook weer een halve wegenkaart er op zitten (zichtbare aderen). Ik draag al tijden geen bh meer in deze periode en maak me echt zorgen over hoe dat moet als we ooit weer naar kantoor moeten :sweat_smile:
Delen meer mensen deze ervaring? Hebben jullie tips voor bh’s?

Edit of ik moet ik dan gewoon lang leve de nipple

Ik heb hier zelfs na twee maanden stoppen al geregeld last van. Ene keer vind ik bh-loos fijner, maar buitenhuis voel ik me daar niet zo comfortabel bij en dan vind ik zachte bralletes fijn. Tmi maakt ook niet meer uit in dit topic: ik heb sowieso de meeste last van mijn tepels en niet zozeer de rest van de borsten. Zo’n bralette voorkomt dan net even dat kleding schuurt of dat er iets tegenaankomt.

Ik heb de afgelopen dagen een beetje last van benauwdheid/kortademigheid af en toe. Sinds vanmiddag ineens ook hele aanwezige hartkloppingen. Niet pijnlijk ofzo, maar meer dat ik mijn hart ineens heel duidelijk voel kloppen, ook iets sneller lijkt het. Benieuwd of dat ook iets te maken heeft met hormoonwisselingen. (Ik geef momenteel hormonen de schuld van elk dingetje dat ik voel in mijn lichaam :joy:)

1 like

Haha allerlaatste is herkenbaar, ik noem mezelf een zeer hormonaal persoon door al die klachten hahaha.
Bedankt voor je reactie, een bralette kan ik idd wel bekijken. Als de winkels weer open gaan maar eens proberen

1 like

Ik heb geen pijn aan m’n borsten, maar wel veel pijntjes/steekjes in m’n onderbuik gedurende de hele cyclus en rondom mijn ovulatie is mijn buik/zijn mijn darmen zo pijnlijk en opgezwollen dat ik al in elkaar krimp als mijn vriend voorzichtig zijn hoofd op m’n schoot legt als ie bij me komt liggen. Echt niet chill

Ja ik heb precies een week na mijn ovulatie mega gevoelige borsten en dat tot aan mijn menstruatie. Had ik eerst ook nooit. Ik kan gelukkig nog wel een BH dragen, maar ben idd blij dat ik thuiswerk. Een BH zonder beugel zou kunnen helpen. En BH’s voor zwangeren/mama’s zijn vaak ook al wat soepeler.

1 like

Bij mij wisselt het per maand, de ene keer zijn m’n borsten gevoelig, de andere keer alleen m’n tepels en soms gewoon helemaal niet. In het geval van m’n tepels plak ik er soms gewoon een pleister over haha, want het is dan vooral de stof die schuurt. Als echt m’n borsten pijn doen dan vind ik een stevige bh zonder beugel (beetje als een sportbh) het fijnst.

2 likes