Ja verschilt ook wel per persoon. Ik heb weinig verandering gemerkt. Had een korte periode last van iets meer haaruitval, en heb nu weer onrustig op m’n rug, de reden dat ik als tiener aan de pil ging. Maar helaas nog steeds zin in veel eten en laag libido. Voel me niet anders. En ben inmiddels halfjaar verder.
Was ik maar nooit met die klotepil begonnen. Ben in januari gestopt en mijn cyclus is zooo lang en onregelmatig. Vind het zo slecht dat de huisarts nooit heeft gewezen op de negatieve gevolgen van de pil en hem maar gewoon voorschreef toen ik 15 was
Moet je niet een keer naar de huisarts om te kijken of er niet wat is? (zeg ik: diegene die ook pas na 10 maanden een bezoekje aan de huisarts bracht ). Op een gegeven moment had ik een cyclus van 113 dagen, terwijl ik vóór de pil heel regelmatig was. Ik heb twee weken geleden te horen gekregen dat ik PCOS heb. Dat hoeft natuurlijk bij jou niet zo te zijn, maar misschien geeft je een verder onderzoek ook wat rust. Ik was zelf namelijk altijd bezig met wanneer ik nou ongesteld word en waarom het zo lang duurt.
Eens. Ik ben met 14 begonnen, 15 jaar geslikt en nu gestopt vanaf september. Ik heb altijd ook maanden doorgeslikt omdat dat geen probleem zou zijn, maar heb toch wel de angst om niet zwanger te kunnen worden als we besluiten om ervoor te gaan.
Ben ik al geweest. Die vond het niet zorgelijk en wil pas onderzoek doen als we bezig zijn voor een kindje en dat niet lukt
Edit: ik heb verder ook geen klachten, alleen dat de cyclus erg lang is
Dat zei mijn huisarts ook inderdaad. Toen wezen allemaal lieve FF’ers me erop dat ik (en jij in dit geval) gewoon moet doordrammen voor een verder onderzoek, omdat het om jouw lichaam gaat. Ik had verder ook geen klachten behalve een lange cyclus. Bij mij was een onderzoek (echo en bloed prikken) binnen 4 dagen gedaan nadat ik de huisarts weer had gebeld. Je hoeft er natuurlijk niets mee te doen! Hoop niet dat je me opdringerig vindt, maar het zou zonde zijn als er wat anders aan de hand is en dat je daar pas later achterkomt als je kinderen wil.
dank voor je berichtje! Vind het nu met de hele nieuwe lockdown even wat lastig, maar ga er straks in januari zeker achteraan!! Ook mentaal vind ik dit heel pittig, wil gewoon weten wat er aan de hand is.
Na hoeveel dagen werden jullie voor het eerst ongesteld? Ik ben eerder met de pil gestopt en werd toen na 30 dagen ongesteld. Na mijn bevalling ben ik bijna gelijk weer aan de pil gegaan. Nu ben ik weer gestopt en zit ik al op dag 40. Ik maak me dan gelijk zorgen omdat ik de vorige x ruim 10 jaar de pil heb gebruikt en wel normaal ongesteld werd, en nu na een paar maanden gebruik nog niet.
Geef je borstvoeding? Kan ermee te maken hebben
Ik zou je in ieder geval ook als tip mee willen geven om op tijd naar de huisarts te gaan voordat je daadwerkelijk een kinderwens hebt. Ik ben inmiddels bijna 9 maanden geleden met de pil gestopt ivm kinderwens en heb na 6 maanden geen cyclus de huisarts gebeld. Kon toen voor de echo voor PCOS pas na 2 maanden wachttijd terecht. Uitslag was zoals verwacht PCOS en nu moet ik opnieuw meer dan 2 maanden wachten voor de afspraak bij de fertiliteitskliniek. Dus vanuit mijn eigen ervaring zou ik op tijd naar de huisarts gaan nu, zodat het straks bij een eventuele kinderwens wat sneller gaat.
Nee
Ik ben nu ongeveer drie maanden gestopt, eerste keer keurig na 28 dagen ongesteld, nu zit ik al ongeveer op het dubbele en nog niks. Merk trouwens verder nog weinig van stoppen behalve iets slechtere huid.
Ik heb echt het tegenovergestelde van de meeste van jullie gehad; ik werd ongeveer om de 22 dagen ongesteld. En nu na 9 maanden op 26 dagen.
Ik ging er vanuit dat het nu net zo snel zou gaan als de vorige keer maar dat hoeft dus niet nee. Na hoeveel tijd zouden jullie wel contact opnemen met de huisarts als je menstruatie uit blijft?
Ik heb afgelopen zondag mijn laatste pil geslikt, maar nog steeds niet ongesteld. Vind ik zo apart… normaal tijdens stopweken (die had ik trouwens niet na elke strip) duurt het ook wel een paar dagen, maar dan krijg ik op een gegeven moment wel klachten en buikpijn. Nu nog helemaal niks.
Edit: never mind. M’n lichaam neemt me in de maling, ga net naar de wc and it’s hereeeee. Alleen geen klachten nu. Mindfuck wel.
Het lichaam is zo raar soms Je kan jezelf ook zo gek maken met de cyclus
Ja en ik zie dit nog niet eens als een normale cyclus, want mijn lichaam weet pas na de stopweek dat ik gestopt ben haha. Maar goed, ben blij dat het er is (voor het eerst in mijn leven).
Haha ik was dus na het stoppen van de pil halfjaar geleden (na 14 jaar slikken) elke keer blij als ik ongesteld werd. Betekent dat mijn lichaam nog functioneert naar behoren. Maargoed. Nu gaat ongesteld zijn niet leuk zijn, omdat ik zwanger wil worden
Sorry ik kom even binnenvallen. Ik ben sinds maart gestopt, na sinds mijn 12/13e microgynon en laatste jaren prikpil, heb ik nu mijn derde menstruatie.
Heb dus eigenlijk nooit echt een natuurlijke gehad maar wat een ramp dit.
Echt helenaal nieuw lijkt het, zoveel hedriger. Liefst ga ik weer aan de pil, ware het niet dat ik niet zonder reden wilde stoppen.
Had sowieso al moodswings en andere dingen maar nu herken ik de datums meer en gooi ik het op m’n menstruatie.
Is dit voor iemand herkenbaar?
Ik ben nu een jaar gestopt met de pil en sinsds oktober niet meer ongesteld geweest. Net weer contact gehad met de huisarts en laat volgende week bloedprikken. Ook is er een verzoek gestuurd naar het ziekenhuis voor een inwendige echo. Ben zo blij dat er nu actie is en we het gaan onderzoeken!