Stoppen met de pil

Na 14 jaar pil ben ik in september gestopt, zit nu op dag 47 en hoop dat m’n menstruatie snel weer komt.

1 like

Heb de afgelopen dagen het hele topic doorgelezen omdat ik ook wil stoppen met de pil.
Ik slik de pil al 16 jaar. De laatste tijd kreeg ik weer enorm last van migraines en heb ik na 16 jaar eens de bijsluiter doorgenomen. En blijkbaar mogen mensen met migraine met aura helemaal de pil niet slikken omdat je grotere kans hebt op een beroerte…
Dus ik wil stoppen. Ook omdat mijn hormonen helemaal van slag zijn. Heb ook weer veel puistjes enzo.
Ik slikte de pil altijd 3 maanden door maar ik ben gisteren door de pil heen ongesteld geworden. Dus ik heb besloten nu te stoppen en na mijn stopweek ook niet meer te slikken. Ik ben enorm benieuwd naar de effecten.

2 likes

Waar heb je dit gelezen? Ik heb zelf ook migraines met aura dus ik schrik een beetje… Wil misschien ook stoppen maar ik ben ook niet zonder reden begonnen met de pil dus het schrikt me een beetje af nog

Ik slik de Microgynon 30 en hier staat het in de bijsluiter. En als je op google zoekt op migraine met aura+ pil vind je ook heel veel informatie.

1 like

Thanks ik ga me er eens in verdiepen!

1 like

Ik ben nu begonnen aan dit boek over de pil en hormonen. Ook weer heel leerzaam :smile:

1 like

Bij mij is het zo’n keuze tussen twee kwaden.
Zonder pil voel ik me beter, heb ik een hoger libido maar heb ik ook veel puistjes, haaruitval en weet ik niet waarmee ik ongesteld ben en ben ik bang om zwanger te worden. Ik ben er nog niet achter wat zwaarder weegt. Ben nu voor de tweede keer in 2 jaar gestopt.

1 like

Heb ik ook gelezen, Period power is ook een aanrader! :+1:

1 like

Gaat op de lijst!

Ik ben nu een half jaar gestopt denk ik. Zo blij mee! Mijn huid is prima, menstruatie valt mee qua pijn en libido veel hoger. Ik heb alleen nu al 1 week last van mega pijnlijke borsten. Zo gevoelig, aanraken doet al zeer haha. En dan moet ik nog 1,5 week tot mijn menstruatie :sob:

1 like

Ik ben een tijd geleden gestopt met de pil… nu een spiraaltje, maar de laatste tijd staat dat me ook steeds meer tegen! Het enige wat me tegenhoudt is dat het me heel irritant lijkt om bijv. condooms altijd te moeten gebruiken. Wat gebruiken jullie nu als anticonceptie?

Ik heb nu geen relatie dus voor die enkele keer dat ik seks heb vind ik condooms wel fijn, ook geen gedoe dat ik na de seks snel een doekje of wat dan ook moet pakken om alles op te vangen en het bed schoon te houden :sweat_smile:
Mocht ik wel in een relatie zitten en condooms irritant gaan vinden dat wil ik kijken naar een koperspiraal, is in mijn ogen de meest natuurlijke vorm zonder extra hormonen enzo

Condooms. Heerlijk om na de seks niet na te lekken, iets minder dat seks minder spontaan is.

Ik zit ondertussen weer op een cyclus van meer dan 40 dagen, ben in januari met de pil gestopt. De huisarts wil niks doen, vind het niet erg genoeg omdat ik nu niet bezig ben om een kindje te krijgen. Ondertussen ben ik elke maand super prikkelbaar en gefrustreerd dat ik zo’n lange cyclus heb. Sleep elke dag tampons mee en inlegkruisjes in. Heb nu al een paar dagen lichte spotting en zere boobs, maar er komt nog niks.

Vervelend zeg. Ik zou toch bij de huisarts blijven pushen om doorverwezen te worden of wat dan ook. Jij loopt er mee niet hij/zij.

2 likes

Ik wil na deze strip misschien wel stoppen met de pil maar dit roep ik al een jaar lang. Ik vind het echt lastig want ik heb niet het gevoel dat ik problemen ondervind van de pil maar ik ben al 12 jaar aan een best wel zware pil. Nu vindt mijn vriend het ook prima maar we hebben al wat struggles met ons seksleven en ik ben bang dat condooms weer wat onwennig wordt in het begin. Dusja en de pil is lekker makkelijk.

Maar zo blijf ik elke keer twijfelen

Je kunt altijd meteen weer beginnen als het niks is. Dus waarom niet voor korte periode stoppen en kijken hoe het is. Als je het niks vindt, kun je meteen weer beginnen met slikken.

2 likes

True, al duurt het soms ook even voordat je (positieve) effecten ondervindt. Dat maakt het wel lastiger vind ik.

Ik ben 2 jaar terug na 6 maanden weer begonnen omdat ik niet echt verschil merkte. Nu ben ik voor de tweede keer gestopt en nu merk ik opeens (na 3 maanden) wel al positieve verschillen.

1 like

Even een update. Ik ben vorige maand gestopt met de pil.
Ik had 2 november doorbraak bloeding/spotting en 3 november gestopt met de pil. Toen ongeveer tot 10 november ongesteld geweest. Daarna de pil niet meer geslikt. Ik voel me veel helderder. Had ook altijd heel erg veel last van hoofdpijn en ik heb de afgelopen maand maar 1 keer hoofdpijn gehad! Dit is al een hele positief verschil voor mij. Ook heb ik minder kin-acne (had nooit acne maar de laatste tijd waren mijn hormonen helemaal van slag en kreeg ik enorme pukkels op mijn kin). En 27 dagen nadat ik mijn laatste pil nam ben ik op 30 november weer ongesteld geworden. Heel anders ongesteld, veel roder bloed (bij pilbloedingen altijd heel erg bruin) en ik heb helemaal geen buikpijn gehad.
Dus al met al kan ik al na 1 maand zeggen dat het voor mij echt een positieve keuze is geweest.

Enige nadeel is dus die condoom, wat een gezeik. Na 14 jaar moeten we in een keer weer een condoom gebruiken en dat is soms wel een domper op de seksvreugde haha. Maar dat zal ook wel wennen met de tijd. Het is wel nog zoeken naar een goed condoom omdat mijn vriend ook nog eens een latex-allergie heeft.

Ik ben ook ongeveer een maand gestopt (5 weken volgens mij sinds einde stopweek). Maar ik heb op 1 of 2 dagen na elke dag enorme hoofdpijn. Ik ben er echt naar van. Stopte ironisch genoeg juist vanwege de hoofdpijn rondom stopweken die steeds erger werd.