Stoppen met de pil

Ik voelde het altijd rond dag 10, en daarna een klein beetje bruine spotting. :thinking:

1 like

‘Moet’ je na je stopweek stoppen met de pil of kun je op ieder random moment stoppen?

Je kan op ieder moment stoppen, alleen moet je dan meteen de 1e dag dat je bent gestopt veilig seks hebben.

1 like

De app Clover is gratis en werkt naar mijn idee net zo goed als Clue!

Oké bedankt voor je antwoord! Ik las ergens dat het vooral handiger is zodat je weet wanneer je cyclus begint, maar vroeg me inderdaad af of er nog meer meespeelt

Je eerste menstruatie nadat je bent gestopt is sowieso nog onderdeel van je pil-menstruatie. De menstruatie daarna is pas ‘echt’ bij wijze van spreken (cyclusdag 1 is dan de eerste dag dat je ongesteld bent geworden tijdens je pil-menstruatie). Ik weet niet of dat verder invloed heeft op je cyclus, maar mijn eerste ingeving is nee haha.

1 like

Als je stopt met de pil, is die eerste menstruatie nog geen echte menstruatie maar een ontrekkingsbloeding. Dat moet je even onthouden. Dus even wachten tot de keer daarop (en dat kan soms wel een tijdje duren) en vanaf dan kun je gaan tellen.

Nouuu ik zit weer eens op dag 35
 Ben benieuwd of we de 50 weer aantikken deze keer :sweat_smile: Denk er nu toch over om de huisarts eens te bellen maar weet niet goed of dat zin heeft. Ben sinds januari gestopt met de pil, eerste paar maand netjes 28 dagen En nu al een paar keer 35+

Ben nu 3 maanden gestopt met de pil maar merk geen verschil tussen wel de pil slikken. Ergens had ik gehoopt/gedacht wel verandering te gaan merken omdat ik al sinds mijn pubertijd de pil slik. Voor nu blijf ik er gewoon vanaf aangezien ik geen relatie heb en als ik die wel krijg wil ik gaan kijken voor een spiraal. Vind het wel handig dan je dan gewoon nergens meer aan hoeft te denken.

Ik dacht ook na drie maanden dat ik niet heel veel verschil merkte. Nu een half jaar later merk ik wel echt beduidend verschil. Mijn hormoonschommelingen zijn veel duidelijker geworden, en er zit echt een duidelijk ritme in mijn cyclus. Dus ik zou t nog wat langer de tijd geven!

Oh dan ben ik benieuwd of ik dat ook nog ga merken!

Na het eerste half jaar mega regelmatig telkens rond de dertig dagen nu ineens een cyclus van 47 dagen. Maar ben nu wel ongesteld geworden, en het lijkt wel weer maar 3 dagen te duren, dus dat is chill. Hopelijk wordt het vanaf nu gewoon weer regelmatig, twee weken maar zitten afwachten met af en toe ook buikkrampen en het idee dat het echt nu gaat komen vond ik niet heel chill. De hele tijd eraan denken tampons mee te nemen e.d.

Ik ben nu bijna een half jaar gestopt met de pil en maar 2x voor 1 dag ongesteld geweest (ben gestopt ivm kinderwens). Zouden jullie de huisarts nu al bellen of wachten tot je een jaar gestopt bent?

Ik zou gewoon even bellen! Als ze je nog niet verder kunnen/willen helpen, kan je in ieder geval alvast wat informatie inwinnen toch?

1 like

Je hebt gelijk! Heb een telefonisch consult met de huisarts gepland. Thanks :slight_smile:

1 like

Mijn cycli worden steeds korter. Ik zit nu op 20 dagen. Eigenlijk is dat onder de grens van normaal. Maar weet niet of het al zin heeft om naar de huisarts te stappen hiermee.
Ook klopt het nu niet met wanneer ik mijn ovulatie heb. Want dat lijk ik ook steeds te voelen.

Ik ben nu bijna een jaar gestopt.
Het lijkt erop dat de acne voorzichtig iets minder wordt gelukkig.

Mijn cyclus slaat helemaal nergens meer op, in het begin was het nog wel redelijk ‘normaal’ (cylcus van rond de 30 dagen met soms 2 dagen verschil), nu duurt het de ene keer 60 dagen en de andere keer 40. Wel hele lange cyclussen, dus daar ben ik dan wel weer blij mee (minder vaak ongesteld).

Ik ben de laatste tijd wel wat vrolijker dan normaal en heb meer libido, maar ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft.

Mijn vierde cyclus duurde weer 31 dagen, dus hopelijk bij jou ook daarna weer ok.

1 like

Ik ga eind van deze maand stoppen met de pil. Na 200 jaar eens zien of ik weer ‘normaal’ ongesteld wordt. Ik vond bij de bieb een boek, Mooi Rood Is Niet Lelijk. Was even goede bijles over menstruatie. Echt een aanrader, voor wie ook wil bijspijkeren :'P

Ik heb me ook pas verdiept in mn cyclus en hormonen enzo toen ik stopte met de pil :joy: Best gek vond ik dat

1 like