Jep bij mij, twee cyclussen gingen goed en toen ben ik ruim 60 dagen niet ongesteld geweest… gelukkig dus na die twee maanden wel weer… en nu dus benieuwd hoelang mijn vierde cyclus gaat duren.
Bij mij ook.
Ben bijna een jaar gestopt, eerste paar maanden ging het wel netjes, cyclus van 28 dagen ongeveer. Daarna steeds langer.
Ik zit nu ook al weer op dag 49.
Het is irritant dat ik er steeds op wacht en ik draag dus wekenlang oude onderbroeken omdat ik niet ongesteld wil worden in mooi ondergoed.
Maar natuurlijk wel chill om weinig ongesteld te zijn.
Ja ik bij mij was het elke cyclus langer, begon op 28, toen 32 en zo ging het steeds sneller omhoog. Zocht er nooit wat achter maar per toeval vanwege andere onderzoeken kwamen ze erachter dat ik PCOS hebt dus dat verklaarde voor mij de mega lange cyclussen. Ik vond vooral de aanloop ernaar toe vervelend. Altind wachten en idd overal maandverband bij.
Ik ga weer stoppen met de pil (ben 2 jaar geleden ook al eens 6 maanden gestopt maar vond het toen te irritant dat ik telkens plotseling ongesteld werd). Weet iemand een goede app om je cyclus te tracken? Vind het wel fijn als je ook je stemming en kwaaltjes (migraine etc) kan invullen.
Heb je een Apple telefoon? Daar kan het gewoon in de Gezondheid app die standaard op je telefoon staat.
Ik gebruik de app Clue, daar kun je echt heel veel in kwijt. Ik probeer nu zoveel mogelijk bij te houden en moet zeggen dat het me best goed bevalt.
Oh ik wist niet dat dat kon! Thanks ook @Plantengekkie, ga er even naar kijken. @Klikhier agenda kan uiteraard ook wel maar hou die twee het liefst gescheiden en vind het ook wel makkelijk als bepaalde dingen voor ingesteld zijn.
Ook ik gebruik Clue, werd me zowel hier als door vriendinnen aangeraden, ben heel tevreden. Tot nu toe (sinds feb gestopt) is hij behoorlijk accuraat, word telkens echt rond de dag dat ze zeggen ongesteld (+/- 1-3 dagen)
Gisteren de laatste pil geslikt, vind het zo spannend! Knoop dus doorgehakt. Ben echt heel erg benieuwd of het me gaat bevallen en of ik ik überhaupt verschil ga merken
Nou inmiddels heb ik de uitslag van de gynaecoloog: ik heb PCOS
Er waren toch heel veel eiblaasjes zichtbaar in de eierstok, typisch PCOS. Alleen de echoscopiste had dat niet gezegd tijdens de echo, dus ik was er toch niet helemaal op voorbereid.
En ik heb ook een progesteron kuur gekregen van mijn huisarts, waarvan nu de onttrekkingsbloeding bezig is. Wat een ellende.
Ik kon vannacht niet slapen van de krampen in buik en rug, ondanks strak paracetamol schema. En zoveel bloed ook precies zoals het vroeger was voordat ik de pil ging gebruiken
Misschien een domme vraag, maar wilde het toch even dubbelchecken. Ik ben sinds deze week (ma) gestopt met de pil. Normaal slikte ik 'm altijd door, dan had ik soms na 3 maanden wel eens een kleine doorbraakbloeding en hield ik een ‘stopweek’ van 3-4 dagen of zo. Maar verder niet.
Nu ben ik vandaag ongesteld geworden, ook gelijk anders en heftiger dan ik gewend ben. Maar is dit al echt een menstruatie of is dit nog zo’n ontrekkingsbloeding van de pil? Denk dat laatste toch? Dat mijn lichaam nu denkt dat ik een stopweek houd? Dus voor mijn cyclus te weten moet ik eigenlijk eerst wachten op een volgende menstruatie en dan pas gaan tellen toch?
Klopt helemaal!
Thanks! Toch stom dat je dan gaat twijfelen. Realiseer me nu pas hoe weinig ik eigenlijk weet over m’n eigen lichaam wat menstruatie en cycli betreft.
Ja ik heb dit bijna elke maand icm met krampen. Op internet lees ik ook dat het normaal is.
Ik had dit trouwens ook toen ik de pil gebruikte
Ik voel een paar uur krampen zoals ik dat ook heb bij mijn menstruatie! Best wel pijnlijk dus. Mijn zus die dacht de eerste keer dat ze dr eisprong na jaren voelde dat het d’r blindedarm was die ontstoken was. Zoveel pijn had ze
Ik twijfel of ik misschien een jaar abbonement wil nemen op de tracking-app Clue. Hij bevalt heel erg goed en voorspelt alles voor zover het te voorspellen valt heel goed. Ik merk de laatste tijd hele specifieke kwaaltjes op bepaalde momenten in mijn cyclus, dus het lijkt me een goede toevoeging. Alleen voelt het gek om geld uit te geven aan zo’n app. Terwijl het anderzijds ook gewoon een investering in je persoonlijke gezondheid is.
Ja las ik ook! Ik gebruikte wel een “lichte” pil: Mycrogynon.
Over een paar dagen heb ik mijn ovulatie weer, dan ga ik het goed bijhouden en opschrijven.
Wat zijn de extra voordelen van zo’n abonnement?
Ik merk zelf altijd dat ik geld uitgeven aan een app heel absurd vind en al snel duur. Terwijl je het geld zonder nadenken wel gemakkelijk uitgeeft aan een koffie to go of iets anders. Dus ik probeer dan voor mezelf alle voordelen op een rij te zetten en hoe veel me dat dan waard is. Meestal zijn de kosten van zo’n app dan eigenlijk een schijntje.
Maar als je zou ovuleren dan zou je toch ook zwanger kunnen raken ? Ik heb ook tijdens de pil 1 dag dat ik ziek ben en pijn heb die op ovulatie pijn lijkt maar zowel mijn huisarts als gyn hebben allebei beaamd dat dit absoluut geen eisprong kan zijn. @Neroli @zomerliefhebber