🙋 120 hier (als ik de kleine bloeding van amper 2 dagen niet mee tel, als ik dat wel doe dag 90 ongeveer!)
Ah best veel dus. Ik heb ook af en toe kramp en dan denk ik inderdaad ook, nu komt het… maar nee. Is dit dus redelijk normaal? Of zou je uiteindelijk naar de huisarts gaan?
Ik heb zo last van haaruitval sinds ik ben gestopt met de pil. Volgens mij heb ik dat wel vaker voorbij zien komen in dit topic. Wordt het minder of heeft iemand iets gevonden om het te verminderen?
Wat ik heb gelezen is het na 6 maanden tot een jaar dat je bent gestopt normaal. Dit houd ik voor mijzelf ook aan, als het in januari niet beter is (dan ben ik een jaar gestopt) ga ik de huisarts bellen.
Hmm ja ok… Hoop dat het bij mij niet zo lang duurt.
Ik ben meer een meelezer in dit topic maar wat een opluchting om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik zit nu op dag 65 en begon me al zorgen te maken over pcos/onvruchtbaarheid.
Gebruiken jullie een app om de cyclus in bij te houden?
Ja, ik gebruik Clue, bevalt goed.
Derde ongesteldheid gehad. Eerste dag had ik enorme last van bloated gevoel en krampen. Eerder nog niet zo erg gehad. Maar nu na 2,5e dag nergens meer last van. Cyclus is ook regelmatig nu, rond de 28-30 dagen. Ik ben helemaal tevreden als mijn menstruatie steeds maar 2-3 dagen blijft duren hoor.
Ik ben op mijn 18e begonnen met de pil (yasmin) en slik hem nu zo’n 10 jaar. Ik was voor ik de pil slikte wel heel regelmatig ongesteld, maar had wel heel veel last van puistjes, daarom ben ik toen ook begonnen.
Zou nu graag willen stoppen, maar ben als de dood voor opnieuw puistjes en ook de stress van of het goed gaat met ongesteld worden.
Voor de mensen bij wie het nu heel onregelmatig is, waren jullie voor jullie aan de pil gingen wel regelmatig ongesteld? En hielden jullie tijdens het pilgebruik maandelijks een stopweek? Vraag me af of dat nog verschil kan maken.
Ik ben op hele jonge leeftijd al aan de pil begonnen, dus ik durf dat over regelmatigheid niet zeker te beantwoorden. Maar ik heb misschien één of twee keer een stopweek overgeslagen in de 15 jaar dat ik de pil heb gebruikt en voor de rest altijd netjes een stopweek.
Misschien rare gedachte hoor , maar ik hoor laatste weken meerdere meiden hier (en in mn omgeving) die ook net zoals ik heel lang niet ongesteld worden of een rare ongesteldheid (elke keer maar 1 dag bijv). Zou het door corona kunnen komen ofzo? Niet het virus zelf, maar door een wisselend ritme, minder bewegen dan voorheen, whatever er nog meer veranderd is…?
Nou inmiddels duurt mijn menstruatie al 5,5 week…
Vanochtend heb ik een echo laten maken en de echoscopiste zag heel erg dik slijmvlies. Opvallend dik, zeker aangezien ik 15 jaar de pil heb gebruikt en je slijmvlies daar dun van blijft.
Dus mogelijk heeft zich in 3 maanden tijd na stoppen met de pil die super dikke laag opgebouwd.
Over 2 weken heb ik pas een afspraak met de gynaecoloog, dus vooralsnog ben ik nog niet heel veel wijzer over de oorzaak.
Ik ga wel morgen mijn huisarts vragen om een progestativum uit te schrijven om de bloeding te laten stoppen. Want ik ben er echt helemaal klaar mee, het bloed en de bijbehorende buik- en rugpijn.
Ik ben op jonge leeftijd begonnen en slikte vaak wel 2/3 maanden door. Ben begonnen ook voor mijn puistjes en merk dat die wel iéts zijn teruggekomen maar zeker niet die heftige acné die ik in mijn puberteit had!
@zomerliefhebber ja ik heb dat heel erg. We willen nu geen kindje maar in de nabije toekomst wel. En merk dat het voor en rond mijn menstruatie zooo heftig is, dan móét ik een kind. Terwijl ik nu, op dag 7 van een nieuwe cyclys, denk van nee, dat willen we echt nog niet! Het is zo bizar wat hormonen met je doen.
Ik ben vanwege een hele heftige menstruatie (10-14 dagen) al snel aan de pil gegaan. Denk na 4 keer menstrueren ofzo en nog niet regelmatig. Eerste 10 jaar de pil nooit doorgeslikt, laatste 6 jaar wel vaker doorgeslikt. Dus het zou bij mij goed daar aan kunnen liggen!
Ik ben aan de pil (diane 35) gegaan voor heel heftige acné en toen ik stopte is het wel deels teruggekomen. Ik slik nu een andere pil en verzorg mn huid goed en het is onder controle
Na 113 dagen ben ik eindelijk ongesteld geworden
Bij mij werd de cyclus elke menstruatie langer en langer.
Bij mij bleef hij vorig maand heel lang uit na eerst 5 maand regelmatig te zijn geweest
Vandaag op dag 31 van mn cyclus. Vorige keer werd ik na 21 dagen ongesteld dus nu vind ik het wel lang duren wel vannacht even heftige krampen gehad dus dacht dat ik vanochtend wel ongesteld zou zijn maar nee…