Stoppen met de pil

Ik ben inmiddels 1,5 jaar gestopt met de pil en vind dat het wel went dat je niet meer kunt regelen wanneer je ongesteld wordt… nu accepteer ik dat het komt wanneer het komt😛 vind dat ook een stuk minder vervelend dan op 12-jarige leeftijd wanneer je nog zo onzeker bent en klungelig met maandverband en het nog niet de normaalste zaak van de wereld is dat alle vrouwen om je heen ongesteld worden

2 likes

Mijn cyclussen worden steeds korter. Het begon met 28 dagen en nu rond de 24. Ik vind het wel raar want ik wil zwanger worden, maar ik kijk wel.

Ik ben wederom gestopt met de pil. Want elke keer hoofdpijn.
Nu twijfel ik zo erg of ik een spiraaltje wil ?

Ik ben nu iets van 8 maanden gestopt en twijfel nog steeds om weer te beginnen.

Voordelen pilvrij:

• heel kort en weinig ongesteld

Nadelen pilvrij:

• elke maand ongesteld
  • kan niet zelf bepalen wanneer ongesteld
  • onregelmatig ongesteld dus zit de halve maand te ‘wachten’
  • vet haar en huid
  • rug vol acne
  • dikker geworden

En andersom: voordelen pil:

• om de 2 of 3 maanden ongesteld
  • nooit ongesteld tijdens vakanties of belangrijke/ onhandige dagen
  • egale huid

Nadelen pil:

• langer ongesteld
  • doorbraakbloedingen

Qua libido of humeur merk ik geen verschil.

Ik haat ongesteld zijn echt heel erg, dus daar zit voor mij de grootste twijfel. Kiezen tussen heel kort en weinig ongesteld maar wel elke maand en op onverwachte momenten óf zelf kunnen reguleren en vaak overslaan maar wel langer en zwaarder.
En de acne speelt ook wel een rol, daar ben ik eigenijk wel klaar mee nu. :unamused:

1 like

‘Eindelijk’ na drie maanden na het stoppen van de pil ongesteld geworden. Ben heel benieuwd hoe ik komende week ga ervaren. Het is na een dag al zo anders dan ik me herinner van mijn pil bloedingen.

1 like

Ik denk niet echt dat ik veel verschillen merk. Maar er zijn de laatste tijd ook wel wat dingen verandert in mijn leven, dus vind het lastig om het aan de pil toe te schrijven hoe ik mij voel.
Ik ben wel op het een op andere moment 2 kilo afgevallen (ik sportte wel veel, maar toen ik daar mee stopte ging opeens de 2 kilo eraf). Helaas wel veel volume in mijn borsten verloren waar ik beetje van baal. Ik heb iets meer onzuiverheden op mijn huid, maar daarvoor drink ik nu soms een glaasje bietensap (ooit gelezen dat dat zou werken). Mijn menstruatie tot nu toe voelt ook al anders, ik heb nog niets van krampen gehad en normaal heb ik ook altijd pijntjes die het aankondigen, maar nu kwam het uit het niets. En ik voelde twee weken geleden waarschijnlijk ook mijn ovulatie, wat ik voorheen nooit voelde.

1 like

Ik zit nu in mijn 3e week(+ nog een stopweek dus zou pas rond de 1e weer ongesteld worden als dat direct al weer normaal loopt)nadat ik ben gestopt met de pil en ik ben echt geneigd om er nu al weer mee te beginnen. Allemaal van die stomme kwaaltjes waarvan ik niet zeker weet of dat nu al kan komen doordat ik ben gestopt (meer onzuiverheden, aardig emotioneel onstabiel, geen zin meer in dingen) of dat het gewoon toeval is :frowning:

1 like

Ik hou mijn cyclus bij in Clue, met andere symptomen.

En ik krijg deze melding nu:

:rofl:

22 likes

Ik heb echt het idee dat alle supplementen heel erg goed helpen! Ik werd precies op de dag dat ik het zou moeten worden ongesteld, terwijl het de vorige keer dat ik met de pil stopte 4 maanden duurde! Mijn huid ziet er misschien nog wel beter uit dan eerst, al had ik tijdens de pil ook een mooie huid. Maar nu nog meer stralend. Hoop echt dat het zo blijft! Nu bijna 2 maanden, dus ben benieuwd of ik straks weer ongesteld wordt rond de ‘juiste’ tijd.

Tot nu toe in ieder geval echt een wereld van verschil tov de vorige keer dat ik stopte.

1 like

haha ik gebruik die app ook, maar deze melding heb ik nog niet gehad! Ik heb ook niet vaak great poops dus misschien daarom.
Ben benieuwd of het klopt! :rofl:

Het klopt, hahaha! Door deze app ben ik erachter gekomen dat mijn stoelgang beter is rond mijn ovulatie dan vóór mijn mentruatie. Ik ben in die periode ook meer vezels gaan eten en meer drinken.

1 like

Dat is wel handig, maar je vult dus dagelijks alle andere ‘onderwerpen’ in de app ook in? Slaap en energie enzo?

Ja en gewicht ook! Bijna dagelijks.

Okee kan ik ook wel eens doen!

Ja is wel handig op patronen te ontdekken. Ik gebruik de app pas 3 maanden, ik wilde de voorspelbaarheid accurater maken.

1 like

Etenslust werd minder en mijn borsten werden ineens een stuk minder groot en minder mooi gevormd. Nog iemand dit ervaren nadat ie stopte met de pil?

1 like

Het is alleen dit: :joy:

Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en merk veel verschil:

• Veel hoger libido
  • Ik voel me zelfverzekerder en vrouwelijk
  • Meer puistjes (niet schrikbarend nog maar had ik met de pil weinig last van). Ook op mijn hals en rug.
  • Ik voel me de dagen voordat ik ongesteld moet worden enorm opgeblazen. Echt alsof ik heel veel heb gegeten en dat ik op knappen sta, echt vervelend. Hier heb ik nog nooit last van gehad. Iemand die dat herkent?

Vooralsnog ben ik erg blij, ik hoop dat de pijn tijdens de menstruatie niet erger gaat worden.

2 likes

Ik heb vanaf mijn 16e tot mijn 22e de pil gehad. Daarna een hele periode niet meer en toen vanaf mijn 25e tot nu verschillende dingen geprobeerd o.a. spiraaltjes en ook weer de pil. De laatste keer dat ik weer de pil ging slijmen (vorige jaar oktober) was het echt een drama met mijn gemoedstoestand. Ik was echt in no time heel verdrietig en ik huilde twee keer per week terwijl er niets aan de hand was. Nu zijn er bij mij wel onderliggende dingen aan de hand maar toen ik in februari weer stopte ging het echt zo veel beter! Geen huilbuien meer en niet zo vaak meer dat sombere gevoel.

1 like

Is het normaal dat mijn cyclus nu al 61 dagen duurt? Ik ben in februari gestopt en mijn cyclussen waren tot nu toe: 36, 40 en 32 dagen. Ik vind het zo random dat het na een paar maanden nu pas echt lang uitblijft? Iemand die dit ook had en hoe is dat verder gelopen?