Ben nu bijna een week gestopt met de pil. Ben zo benieuwd naar mijn natuurlijke cyclus…
Ik wil ook graag stoppen en dan een koperspiraal, ivm hormonen… maar ik heb al pijn bij het woord spiraal
Ik ben nu een halfjaar gestopt. De eerste maanden netjes een cyclus van ± 28 dagen en zit nu op 33 Hopelijk komt het gauw op gang en is dit een enkele keer.
Haha ja precies, echt niet te doen… Is het wel overgegaan bij jou?
Dag 38 ondertussen
Ik ben ‘random’ gestopt met de pil, ergens in de afgelopen 2-3 maanden niet meer aan een nieuwe strip begonnen. Ik had toen namelijk geen bloeding in de stopweek, en daar was ik eigenlijk nog op aan ‘t wachten.
Ben dus nu nog altijd niet ongesteld geworden. Erger me er nu aan dat ik geen flauw idee heb wanneer ik precies mijn laatste pil geslikt heb. Vind het ook best erg dat ik dus nu maar moet afwachten of m’n lichaam ‘t nog doet zo als midden twintiger. Ik verwacht dat het wel goed komt en weet dat het normaal is dat het even duurt (tot één jaar zelfs), maar idk. Voelt niet fijn. Weet nog niet wat ik hierna wil qua voorbehoedsmiddel.
Ik ben 22 mei gestopt met de pil, toen een week gebloed en daarna nog echt een week bruine afscheiding (erg vervelend). En nu zou ik dus weer ongesteld moeten worden maar ik ben het nog niet en stress nu al. Vorige keer dat ik stopte had ik meteen een normale cyclus.
Heb al wel 1.5 week erg last van mijn borsten/tepels. Dus nu ben ik meteen bang dat ik zwanger ben terwijl ik alleen veilig seks heb gehad.
Weet dat het normaal is dat je hormonen in de war zijn maar kan zo slecht omgaan met die onzekerheid
Ik heb uitgebreid research gedaan toen ik ging stoppen met de pil paar weken terug, en het een en ander aan supplementen ingeslagen.
Misschien heeft iemand er hier iets aan:
Dim (of meta 3-c)
Zinc
Maca root
Selenium
Vitamin D3
Milk Thistle
Goede probiotic capsules en elke dag beginnen met 400ML organic cold pressed celery sap
Tot nu toe voel ik me echt fantastisch, zoveel meer energie en minder vaak down. Ben vooral bang voor een slechtere huid, daar kreeg ik de vorige keer na ongeveer 3 maanden last van. Vooral Dim schijnt daarvoor erg goed te helpen
@Motherofdragons als je je zorgen maakt gewoon even een test halen! Dat is de beste manier om 't zeker te weten. Bij mij duurde het de vorige keer 4 maanden voordat ik weer ongesteld werd…
Ik ben nu 4 maanden gestopt met de pil en ik merk echt grote veranderingen.
Ik ben merkbaar gelukkiger en minder snel kwaad om de kleine dingen. Ik heb ook meer zin om dingen te gaan ondernemen (afspreken met vrienden, en toen kwam corona langs…). Ook heb ik al meer seks gehad met mijn vriend dan de afgelopen paar jaar. Echt super fijn dit. Ik ervaar ook intenser genot tijdens de seks, niet meer zo oppervlakkig.
Nadelen zijn dat ik veel haaruitval heb en dat mijn menstruatie minstens 1 dag zeer pijnlijk is (bijna flauwvallen zelfs). Maar dat neem ik er graag bij.
Ik voel me weer op en top vrouw na jarenlang de pil te slikken
Ik heb dus ook superveel haaruitval Hoop dat dat nog anders wordt want ik heb al niet heel veel haar haha.
Ik vraag me af of er een wondermiddel bestaat dat het niet meer (of veel minder) gaat uitvallen
Ben ook vanaf vandaag officieel gestopt (net stopweek gehad). Ben heel benieuwd hoe het de komende maanden gaat verlopen
Precies dezelfde ervaring gehad! Ik ben nu een jaar gestopt met de pil en ben veel meer mezelf en gelukkiger. Haaruitval begon bij mij pas een paar maanden nadat ik stopte met de pil. Ben een flinke bos verloren in drie maanden tijd. Gelukkig is het gestopt en krijg nu allemaal nieuwe haren + gebruik nu de haargummies van K.ruidv.at. Hopelijk gaat het nog sneller hierdoor!
Ik ben sinds vandaag gestopt met de pil. Heb al jaren last van depressieve en angstige gevoelens en ik wil eens kijken of dit verandert als ik stop. Ik slik al 12 jaar ( jezus ben ik zo oud) de pil. Ik ben ook gewoon in het algemeen heel erg benieuwd of het iets verandert aan mijn persoonlijkheid. Ben nu boeken aan het lezen over de pil en menstruatie en jeetje het is best wel gek hoeveel invloed het (in theorie) heeft en dat we dat dus allemaal maar gewoon slikken. Letterlijk haha.
Ik ben inmiddels iets van 6 weken gestopt, na 14 jaar de pil geslikt te hebben. Ik merk er verder weinig van. Wel iets meer haaruitval. Ik was bang voor acne, maar gelukkig niet. Libido is een klein beetje omhoog gegaan, maar niet wow effect. Mijn eerste cyclus duurde 30 dagen, dus daar ben ik wel blij mee. Ik voel nu wel heel erg de eisprong. Best wel flinke buikpijn, maar gelukkig rond de menstruatie nergens last van.
Ik ‘moet’ ook stoppen met de pil, kreeg zonder doorslikken allerlei bloedingen, na een soa test en uitstrijkje gedaan te hebben (die goed waren) is dit waarschijnlijk de oorzaak.
Vind het wel spannend en wil eigenlijk pas na m’n vakantie stoppen zodat ik niet random ongesteld wordt op vakantie… slik hem ook al vanaf mijn 2e menstruatie dus ben zo benieuwd hoe ik me voel zonder die hormonen.
Ben met name bang voor m’n huid en m’n gewicht en m’n libido is nu al best wel hoog dus ik wil eigenlijk niet dat die nog hoger wordt haha
Ik ben inmiddels vijf maanden gestopt. Mijn cyclus is tot nu toe megaregelmatig, tussen de 27 en 30 dagen. Gisteren ook weer op dag 27 ongesteld geworden. Heb wel meer haaruitval, en mijn huid is ietsje onrustiger, maar niks heftigs. Mijn libido is wel omhoog gegaan maar ik heb ook een nieuwe vriend, bij mij hangt dat ook wel echt daarmee samen, dus durf dat niet helemaal aan de pil toe te schrijven. Mijn eisprong voel ik ook heel goed, doet echt flink pijn, eerste keer schrok ik me dood, dacht dat ik blindedarmontsteking had… Menstruatie is heel kort ineens, en wel wat krampen, maar niet zo erg als voor ik ooit met de pil begon.
Ik ben wel een beetje nerveus, heb al van twee vriendinnen gehoord dat het bij hun het eerste half jaar ook chill was en toen ineens omsloeg, hevige pijnen, enorme puistuitbraken etc. Fingers crossed dat dat bij mij niet zo zal zijn
Oh dat hoop ik ook niet dat na 6 maanden erger wordt. En die buikpijn van de eisprong is raar en naar he. Nieuwe ervaring.
Voor mij waren vakanties en het zelf kunnen regelen de grootste redenen dat ik niet stopte met de pil (naast de anticonceptie natuurlijk). Maar mijn ongesteldheid nu is zo licht dat ik weinig last van heb gelukkig. Dus valt voor mij mee
Ik wilde ook niet stoppen met de pil door vakanties inderdaad. Toen ontdekte ik de menstruatiecup en dat vind ik zoveel fijner dan maandverband/tampons. Voelt helemaal niet alsof ik ongesteld ben! Dus dat trok me over de streep om te stoppen, want op vakantie vind ik het niet erg om 2x met m’n ongesteldheid bezig te zijn met legen en indoen. Mocht je de cup nog niet geprobeerd hebben, vind ik dat zeker iets om uit te proberen!! (mocht je niet heel heftig ongesteld zijn)