Nog even een update. Mijn eerste echte menstruatie duurde 3 dagen. Ik heb geen moment last gehad van krampen of gekke ongemakjes. Wel een paar puistjes en onzuiverheden op mijn gezicht. Maar als het zo blijft, kan daar zeker mee leven. Maar ik ben nog wat voorbarig om al te gaan juichen.
Ja ik ben in november gestopt, vrijwel meteen had ik een cyclus van ongeveer 28 dagen en afgelopen maand ineens 41 dagen.
Ik vond het vooral heel irritant maar volgens Google is het wel normaal, kan een keer gebeuren.
Ik ben sinds mei gestopt met de pil en kreeg na ongeveer een maand echt last van puistjes / acne. Hierdoor ben ik steeds aan het googlen en zoeken naar andere huidverzorgingsproducten. Hiervoor gebruikte ik Skin Food (Light) van W.eled.a. Heeft iemand een tip qua huidverzorging voor (ik denk hormonale) acne?
Dat is echt zo lastig, ik ben jaren op zoek geweest. Gewoon veel uitproberen. Ik heb voor noodgevallen clindamycine, een antibiotica.
Waar en wat heb jij precies gekocht voor Dim? Naar aanleiding van dit bericht van jou wil ik het ook proberen maar kom veel verschillende merken / samenstellingen tegen.
Ik heb deze
Ik woon niet in NL, dus geen idee of ze dit ook in NL verkopen! Maar zou anders even vragen bij een Holland & Barret oid! Ik ben nog steeds echt zo verbaasd wat een verschil het maakt voor mij, dus zeker het proberen waard!
Top thanks! Het zelfde merk kon ik niet bestellen maar heb andere gevonden die hier goed mee overeen komen. Nog bedankt voor de tip!
ik ben ondertussen een jaar gestopt, maar nog steeds is mijn cyclus superonregelmatig. Ik heb het in het begin helaas niet goed bijgehouden, stom van me, maar sinds enkele maanden hou ik het goed bij en mn cyclus is steeds rond de 50 dagen… Daarnaast houdt het bloeden de laatste maanden ook echt lang aan (lees: tot 3 weken). Iemand hier nog last van gehad? Heb ondertussen wel een afspraak bij de huisarts gemaakt, omdat ik graag zwanger wil worden.
Ik heb - dankzij dit topic - ook besloten te stoppen met de pil. Gewoon eens om te kijken wat er gebeurt. Heb echt al lang een depressief gevoel (klinkt nu zwaarder dan het is hoor). Maar merk wel dat ik heel vaak echt down kan zijn totaal zonder aanwijsbare reden. Eigenlijk heb ik dit gewoon al heel lang. Ik heb zelf het idee dat het door de pil (kan) komen. Dus eens kijken, ik zat sowieso al te twijfelen en nu weet ik het zeker. Na 13 jaar eens zien wat er gebeurt… ga de menstruaties ‘regelen’ (= vaak doorslikken) wel missen
Het is nu bijna 3 weken geleden sinds ik mijn laatste pil heb geslikt en merk nog niet echt verandering. Heb nu we een paar extra puistjes maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Ben wel benieuwd of ik nog andere veranderingen ga merken
Inmiddels mijn tweede ongesteldheid doorgemaakt. Ben trouwens ook aan t lezen in period power, naar aanleiding van dit forum, vind het een leuk vermakelijk boek. Wat ik afgelopen menstruatie dacht te merken was dat mijn lichaamstemperatuur hoger was, ik was echt constant aan het zweten. Afgezien van dat kwaaltje heb ik twee keer nergens last van, geen kramp of buikpijn, vergat constant dat ik ongesteld was. Het duurt ook maar 3-4 dagen. Ik was wel veel moe, maar dat kan ook door t warme weer komen.
Nou werd vanochtend wakker en was ongesteld, had niet verwacht dat het zo snel al op gang zou komen en volgens een “normale” cyclus zou ik het pas over een week worden. Hoop maar dat dit eenmalig is want als het altijd zo snel achter elkaar komt ga ik gewoon weer aan de pil
In juni gestopt met de pil, maar tot nu toe merk ik alleen maar negatieve dingen zoals een vette huid/haar en puistjes. De reden dat ik ben gestopt was voornamelijk mijn laatste redmiddel om mijn libido terug te krijgen, maar deze is nog steeds ver te zoeken. Wanneer kwam het libido bij jullie weer terug?
Ik wacht nog steeds! (Ongeveer 10 maanden gestopt)
Hmm eerste twee keer menstruatie na stoppen pil waren gewoon op tijd gekomen. Nu duurt het al 40 dagen en nog steeds niks. …
Bij mij vrijwel meteen, rond de ovulatie is het een waterval daar beneden.
Hier ben ik ook benieuwd naar! Hoop dat het snel terugkomt voor je. Ik ben de laatste tijd er veel bezig met wikken en wegen wat betreft wel of niet stoppen met de pil. Voornamelijk vanwege libido dus en moodswings/depressieve gevoelens. Vind het zo lastig want ik ben echt heel zwaar ongesteld van nature en ook heel bang om zwanger te worden (en van continu bang zijn wordt ik ook niet vrolijk). Ga dit topic dus nog even verder volgen! Ben heel benieuwd naar meiden die een duidelijk verandering hebben gemerkt wat betreft libido.
Fijn dat je al wat verbeteringen merkt! Hopelijk houdt dat aan! Ik slik ‘m denk ik een jaar of 8. Ben vrij laat in m’n pubertijd pas begonnen. Maar je hebt gelijk met wat je zegt over weer gewoon opnieuw starten. Dat is inderdaad geen probleem, alleen jammer dat je wel echt even een paar maanden de tijd moet nemen om te kijken wat er al dan niet verandert (en dat vind ik dus vervelend met de angst om zwanger te worden haha. Maar direct een spiraal laten zitten durf ik niet ivm heftige menstruaties die ik het misschien niet waard vind om te stoppen met de pil)
Ik ben ongeveer 3 maanden geleden gestopt met de nuvaring (zelfde soort hormonen als de pil). Mijn libido ging pijlsnel omhoog, dat had ik echt niet verwacht. Dit was voor mij een belangrijke reden om te stoppen, dus ben wel heel blij dat dat gelukt is. Ik kon echt terug genieten van seks, terwijl dat dat heel lang meer ‘ja oké dan’ was.
Daarnaast had en heb ik ook het gevoel dat mijn gewicht stabiliseerde: ik was veel afgevallen door zwangerschap (geen pretje, want kwam door de extreme misselijkheid), en daarnaast 1 jr borstvoeding gegeven. Om de een of andere reden kwam ik niet bij terwijl ik bv gaf, terwijl ik normaal echt wel op mijn eten moet letten. Maar daarna dus begonnen met de nuvaring, en ben op een jaar tijd 10 kg bijgekomen. Ik dacht eerst dat dat gewoon mijn lichaam was dat terug naar zijn normaal gewicht ging, maar ik bleef maar bijkomen, zelfs als ik echt heel hard op mijn voeding lette. Dat laatste is nu gestopt: ik eet en beweeg normaal, en blijf op mijn gewicht. Ik weet niet of dit echt een duidelijk verband heeft met elkaar, want met de pil had ik daar precies nooit last van, maar het is in elk geval wel fijn:).
Wat ik wel merk is dat ik de laatste weken echt in een serieuze emotionele dip zit. Ik dacht eerst PMS, maar het blijft maar duren… Mijn vriend heeft me er wel op gewezen dat ik vaak een dipje heb in augustus heb (klopt ook wel ,maar was de voorbije jaren vaak gelinkt aan bvba een overlijden), en mijn werk loopt niet helemaal op rolletjes, maar ik hou het toch maar even in de gaten. Zijn er nog mensen die dat herkennen: meer neerslachtigheid na het stoppen met hormonale anticonceptie?
Ik merk dus dat ik allerlei zaken had toegeschreven aan de pil, waarvan nu blijkt dat ik zelf gewoon zo ben.
Ik wou stoppen met de pil omdat ik vaak weinig emoties had, me vaak vlak en moe voelde, weinig libido had.
Toen ik net was gestopt was er wel even een kleine opleving qua humeur enzo, maar inmiddels ben ik gewoon weer zoals ik ook was met de pil.
Ik denk dat er wel vaker veel negatieve symptomen worden toegeschreven aan de pil, en dat er na het stoppen een soort placebo effect is, maar dat voor veel/sommige vrouwen de pil eigenlijk nauwelijks invloed heeft.