Stoppen met de pil

Ik ben nu tijdelijk met de pil gestopt om te kijken wat de effecten zijn, maar ik vind dat niet kunnen plannen nu al kut dus ik ga het sowieso nooit lang volhouden. Voordat ik de pil gebruikte was ik al onregelmatig ongesteld, maar nu schijnt het sowieso heel lang te kunnen duren voordat ik überhaupt in een soort van ritme kan komen. Ik vraag me af hoe jullie het dan doen als je onregelmatig ongesteld bent? Ik voel het namelijk niet echt aankomen, dus ik doe vlak voor het kan beginnen altijd een inlegkruisje in zodat ik niet onverwacht doorlek, maar ik had nu bijna een week geleden al ongesteld moeten worden en als ik de reacties hier lees kan het soms zelfs maanden duren?

Wow, geen idee of dat lang is want weet eigenlijk niks van de effecten als je stopt met de pil. Hoe lang was je aan de pil? En had je voorheen ook altijd onregelmatige menstruatie?

Hier in november gestopt, maar ook nog niet ongesteld. Soms tekenen; zeurend gevoel in buik, puistjes, soms echt erge stemmingswisselingen. Maar niks zet door. Ondanks dat ik weet dat het normaal is dat het lang kan duren, word ik er toch beetje onzeker van en bang dat er iets mis is. Maar probeer het maar los te laten voor zover dat gaat.

Wel ook veel minder honger en iets afgevallen. En heb echt twee maanden last gehad van onwijze verstopping, maar dat lijkt nu ook enigszins over te gaan.

De dokter zei ooit tegen mij dat als er iets mis is, het meestal gepaard gaat met meer bloed ipv minder. Miss is dat een geruststelling?

1 like

Ik vind het goed om te lezen dat er steeds meer onderzoek naar pilgebruik gedaan wordt, dit artikel is er een voorbeeld van. Er worden niet echt feiten opgesomt maar is wel interessant om te lezen.

1 like

Ik vind het altijd zo raar dat ze zeggen dat er geen correlatie is tussen gewichtstoename en de pil… Bitch…hoe verklaar je dan dat ik in een maandje of twee na het starten van de pil 11 kilo ben aangekomen? :joy: Inmiddels zit er gewoon 22 kilo extra aan sinds het starten van de pil.

1 like

Ik ben ook gestopt, bijna twee weken nu. En ik ga al een week kapot van de pijn aan mijn borsten haha jeeeetje. De ene dag is erger dan de andere, maar vandaag doen ze weer zoveel pijn. Ook al een mega hoofdpijnaanval gehad van de week, wat ik normaal ook niet zo erg heb. Bizar wat die hormonen doen na +10 jaar aan de pil.

Bij mij duurde het destijds geloof ik een maand of drie, maar was daarna wel gelijk heel regelmatig. Maar ken ook iemand waarbij het een half jaar duurde, dus ik zou me nog niet zo erg zorgen gaan maken.

1 like

Ik wil eigenlijk al een tijdje stoppen met de pil. Maar ergens ‘durf’ ik niet het. Ik ben best wel bang voor wat het doet met mijn huid, mijn haar, mijn borsten maar ook hoe mijn cyclus is. Daarnaast vind ik het gewoon zo makkelijk om zelf mijn stopweek te bepalen en natuurlijk met seks.

Maar ergens staat het met ook tegen tegen dat ik dat allemaal niet weet. En ben ik wel benieuwd naar mijn cyclus. Ik ben ook al ruim 10 jaar aan de pil dusja.

Nu zit ik toch te denken aan een koperspiraal. Maar de verhalen die ik daarover hoor zijn vaak niet zo positief. Vooral dat je menstruatie heftiger kan worden

Ik ben 1 januari gestopt omdat ik enorme hormoonschommelingen had, hoop dat dit minder wordt. En ik hoop stiekem ook dat ik wat afval. Maar gaat met name om dat ik een kreng werd en enorm labiel werd.

Ik ben inmiddels toch weer aan de pil (heeft niet lang geduurd). Naast dat ik het mega irritant vind dat ik niet kon plannen en ook niet ongesteld werd had ik ook constant hoofdpijn. Ik dacht eerst dat het aan mijn nieuwe medicatie lag, maar sinds ik de pil weer gebruik heb ik geen hoofdpijn meer?

Ik ben in januari gestopt met de pil en zou volgens de app die ik gebruik gisteren ongesteld moeten worden. Maar nog niks. Wel al een paar dagen gevoelige borsten, maar verder nog geen ongesteldheid. Ben benieuwd wanneer het komt!

Ik stopte in oktober met de pil en ik heb helemaal niets gemerkt. Niet aangekomen, afgevallen, geen acne of wat dan ook!

Jaloers!
Ik ben nu een paar maanden gestopt en ik wordt echt gek van mijn huid, ik mis de huid die ik had toen ik aan de pil zat echt :cry: Hoop echt dat het nog een beetje bijtrekt.

Oooh sorry ik bedoelde het als een soort geruststelling, niet om op te scheppen. Ik bedoelde meer te zeggen: ‘er hóeft niet van alles te veranderen’. Ik hoop dat je huid gauw tot rust komt :purple_heart:

2 likes

Ik ben een jaar gestopt met de pil en waar ik aanvankelijk dacht dat mijn huid zou terug opklaren na ±6 maand afkickverschijnselen, werd het alleen maar erger ! Mijn huid ging er volledig aan, stond vol acne en pijnlijk ook. Terug begonnen met de pil en na 2 weken begon mijn huid op te klaren. Ik stop niet meer. Had er alleen maar nadelen van.
Wilde aanvankelijk met de spiraal beginnen maar de gyné raadde dat af voor mijn huid.

Ik hoop voor je dat het nog bijtrekt!

2 likes

Ik ben ook in januari gestopt met de pil en zit nu op dag 40 van m’n cyclus.
Enige wat ik er tot nu toe van merk is dat ik iets stabieler ben in m’n emoties, vreetbuien minder worden, en dat m’n libido een stuk minder is geworden.

Begin het alleen wel een beetje vervelend te vinden dat ik nog niet weet wanneer ik ongesteld word.

Ja; toen ik aan de pil was, wou ik het liefste 6 keer per week seks al dan niet meer en hoefde m’n vriend maar over m’n arm te aaien en ik was ready to go.

Wat opzich wel leuk is maar m’n vriend die heeft een normale libido en ik werd chaggereinig en onzeker als ik geen seks “kreeg”. En ging meer om kwantiteit dan om kwaliteit.

Update! Na een cyclus van 31 dagen kwam mijn menstruatie. Ben zooo blij dat die gelijk kwam na +10 jaar de pil. Merk verder niet heel veel, alleen wat meer genieten/vrolijker. Maar weet niet of dat perse door stoppen met de pil komt.

3 likes

Mijn vriend heeft een vasectomie laten uitvoeren twee weken geleden. Ik ben namelijk al een paar jaar gestopt met de pil en ik heb de verkeerde baarmoeder voor een spiraaltje. (waar ik naar 4 jaar achterkwam) We willen absoluut geen kinderen, geen condooms of de pil. Het is een rigoreuze beslissing, dat beseffen we ons al te goed. Toch ben ik ben hem wel echt super dankbaar. Nu hoef ik nooit meer aan de pil.

4 likes