Ik wil dus gaan stoppen met de pil tijdelijk en over op condooms, maar ik heb nu elke keer als ik mijn laatste stopweek wil inlassen dat ik denk: “nee komt niet uit want dan ben ik ongesteld tijdens kerst” “nee komt ook niet uit dan ben ik op vakantie ongesteld” dus nu zit ik alweer in de eerste week van februari dat ik het pas wil , eigenlijk moet ik het gewoon nu doen maar wil niet met gedoe zitten als ik elke dag ga hiken op vakantie
Ik ken ondertussen ook verschillende mensen in mijn omgeving (waaronder ikzelf) waarbij het maanden, zelfs langer dan een jaar, duurde voor ze weer een cyclus (laat staan een regelmatige) hadden. Ik zit ondertussen aan de medicatie vanwege een kinderwens maar ergens ben ik er wel van overtuigd dat het gewoon tijd nodig heeft en dat het dan vanzelf wel weer in orde komt. Was bij mijn zus bijvoorbeeld ook zo maar dat heeft wel anderhalf jaar geduurd.
Bij mij duurde het ook een jaar, maar mijn huisarts zei dat dat heel normaal was. Na een jaar kan je altijd nog langs gaan. Zolang je verder geen andere symptomen hebt, zal de huisarts ook niet zoveel kunnen doen.
Ik ben nu 7 weken gestopt, en 5 kilo aangekomen?!!
Echt niet tof, ik pas geen één spijkerbroek meer.
ik schommel normaal nooit in mijn gewicht, dus nu maar hopen dat ik het er weer af krijg.
Ik hoop dat het vocht is, maar ik merk het vooral bij mijn heupen en bovenbenen, dus ik weet niet of vocht zo plaatselijk kan zitten. Ik heb niet veel meer honger dan normaal.
Ik had de marvelon pil.
Ik ben nog niet echt ongesteld geweest (alleen gedurende 1 week een minibeetje donkere afscheiding), dus misschien komt het ook daardoor ofzo? Zwangerschapstest al gedaan, was negatief.
Verder merk ik niet heel veel verschil, misschien dat ik iets meer gevoel/emoties heb nu, ik was altijd behoorlijk vlak, nu iets meer temperament.
Nouja, het zou sowieso gezond zijn als ik eens wat aan sport zou doen, dus daar ga ik dan nu maar mee beginnen, hopelijk helpt dat. Maar ik baal er wel van!
Ik woog ook plots 5 kg meer toen ik ben gestopt met de pil ! Nochtans spanden mijn kleren niet meer dan anders maar de weegschaal gaf echt wel 5 kg meer aan. Werd ik gek van.
Ik ben ook een paar kilo aangekomen na het stoppen met de pil, en het ging er echt heeeeel moeizaam af!
Oh neeee ik wil deze maand stoppen maar hoef echt niet nog meer aan te komen Ben door antidepressiva al zoveel aangekomen.
Ah nee, ik verweet altijd de pil mijn gewichtstoename, hoopte al weer iets lichter te worden wanneer ik zou stoppen
@Diamonds Hmmm dan geeft me geen goede moed, balen zeg. Hoe lang duurde het voordat het er weer af was bij jou en heb je daar zelf veel aan moeten doen?
Ik hoopte dat het wel weer zou wegtrekken als mijn lichaam gewend is, maar ik lees online inderdaad wel andere dingen.
@Catalina en @Stjerne ik lees ook wel veel dat vrouwen juist afvallen, volgens mij is het maar net welk lootje je trekt. De één merkt niks, de ander komt aan, de ander valt af, de ander krijgt acné (waar ik het meest bang voor was).
Oh dat is mijn grootste angst idd naast aankomen. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
Ja vervelend dat je er zo verschillend op kan reageren
Je kan er inderdaad ook van afvallen, dus voor de mensen die nog moeten stoppen het kan ook goed uitpakken. Ik ben in augustus gestopt en wel afgevallen. Daarvoor was ik al
4 maanden bezig met afvallen en moest ik echt goed mijn best doen om een paar 100 gram te verliezen. Sinds ik gestopt ben viel ik 3 kilo af terwijl ik juist minder mijn best deed. Acne valt goed mee, misschien iets meer dan voordien.
Menstruatie is minder lang en heftig dan met de pil (terwijl ik juist aan de pil ging omwille van mijn lange en pijnlijke menstruatie)
Daarnaast merk ik dat ik mij emotioneel beter voel. Ik lach meer, lijk meer te kunnen genieten.
Groot nadeel is dat ik meer hormonale hoofdpijn heb, ik hoop dat dit nog verbeterd met de tijd.
Dus het kan meerdere kanten uitgaan en elke persoon reageert er anders op.
Nou ik heb toen ruim een half jaar geen moeite gedaan om die paar kilo’s te verliezen omdat ik er gewoon geen zin in had haha, na dat half jaar had ik er genoeg van en heb ik iedere dag calorieën geteld (dat deed ik voor ik stopte ook regelmatig) maar het ging zo verschrikkelijk langzaam en als ik dan eindelijk een halve kilo was afgevallen kwam ik 3 dagen later weer 750 gram aan. Maar ik heb volgehouden en ben begonnen met sporten en nu een jaar later ben ik op m’n laagste gewicht ooit dus hou vooral vol! Nu is het net zoals het was voor ik stopte dus het is helemaal goed gekomen.
@Stjerne Ahh ik zou het alsnog gewoon proberen hoor! Volgens mij is het juist een uitzondering als vrouwen aankomen na het stoppen met de pil, ik las vooral dat veel vrouwen een paar kilo’s afvielen dus grote kans dat het voor jou ook zo is. En ik was ook ‘maar’ 4 kilo aangekomen dus het valt eigenlijk ook allemaal wel mee.
Ben nu anderhalf jaar gestopt en het is nog steeds de beste beslissing ooit geweest. Voel me als herboren haha. Dat waren me die extra kilo’s zeker waard!
Ben sinds twee weken gestopt na meer dan 16 jaar aan de pil. Voorlopig Merk ik dat ik veel minder ‘honger’ en zin in snoep of ongezond eten heb. Hierdoor val ik hopelijk eindelijk die paar kilo af die ik eigenlijk kwijt moest maar niet kwijt raakte (door teveel te eten). Helaas ook al twee keer hoofdpijnaanval gehad. Maar hopelijk blijft dat niet duren eens de hormonen wat stabiel zijn. Ben wel heel benieuwd of ik meteen een normale cyclus krijg…
Ik ben net weer begonnen met de pil en ik voel me meteen weer stabieler wat betreft emoties. Zo stom dat ik me blijkbaar beter voel mét hormonen!?
Ik ook. En ik had mega haaruitval na het stoppen met de pil, heeft mijn haar echt danig aangetast. Ben weer opnieuw begonnen en verlies nu nauwelijks haar nog.
Genoeg mensen die zich juist beter voelden en/of afvielen. Ik niet. Mijn haar viel af en verder kwam ik aan. Geef mij maar de pil. Maar dat wisselt echt heel sterk, misschien ga je er wel heel goed op.
Dan begin je ook gewoon weer toch?