Stoppen met de pil

Ohh. Ja misschien dat je daardoor ook wel wat last kan krijgen van je hormonen.

Ik hoop het niet te veel :sob:

Nee snap ik. Maar het komt weer goed houd ik me zelf altijd maar voor net voor dat ik een mental breakdown krijg hahaha.

1 like

Ik ben nu ook gestopt na ik jaren geleden ooit begon omdat ik extreme buikpijn/misselijk was tijdens het ongesteld zijn.
Voorlopig nog maar 1.5 week ongeveer, maar ik heb nu ineens zo veel buikkramp in combinatie veel meer afscheiding (beide tot nu toe alleen vandaag). De buikkrampen voelen alsof ik dus ongesteld ben, maar dat ben ik niet en zal ik pas over een paar weken worden.
Herkent iemand dit misschien? Als ik zoek zie ik vooral dingen over schimmelinfecties en soa’s maar dat lijkt me sterk.

Het kan best dat je ongesteld wordt toch, juist omdat je bent gestopt?

Oh dit ben ik vergeten te zeggen. Ik ben gestopt en toen had ik een normale ‘stopweek’ dus ben ik ongesteld geworden, maar ben daarna niet weer aan een stip begonnen. De laatste pil is dan ongeveer 1,5 week terug geweest dus het duurt nog even voordat ik weer ongesteld wordt.

Dus je bent net ongesteld geweest?

Yes! En nu al een paar dagen niet meer.

Hmm dat is vreemd, maar het zou best kunnen dat je lichaam een beetje in de war is omdat de pil maar niet komt hoor

Ah ja dat zou inderdaad kunnen! Heb nu al een beetje spijt dat ik gestopt ben want nu vraag ik me af hoe veel pijn de normale ongesteldheid dan gaat doen maar dat zien we dan wel weer haha

Ik dacht altijd dat ik veel verschil zou merken (ben een paar keer gestopt) maar valt elke keer toch tegen. Het is altijd een beetje zoeken voor me wat nou echt is en wat tussen mijn oren zit (omdat je toch gaat letten op verschillen). Stoppen heeft gewoon voor en nadelen voor mij, de vraag is dus welke ik het belangrijkst vind:

Voordelen stoppen: meer energie, minder pijnlijke borsten, iets hoger libido, algeheel fitter gevoel, ietsje vrolijker

Nadelen stoppen: slappere, kleinere en minder ronde borsten omdat die klieren minder gezwollen zijn, het wat mij betreft fijnste anticonceptie-middel kwijt zijn en dus condooms moeten gebruiken (spiraaltjes hebben ook grote nadelen vind ik), meer stemmingswisselingen geloof ik, vaker ongesteld en langer en heviger

Ik slik nu de pil. Ben er nog niet uit wat ik het fijnst vind, met of zonder.

2 likes

Hoe bedoel je precies? Ik denk dat het qua lichaam en persoon verschilt! Dus dat je moet uitvogelen wat het bij jou doet zeg maar :slight_smile:

Vriendinnen herkennen die voordelen/nadelen bijvoorbeeld niet allemaal

Oh ja! Ik ben al 4 keer gestopt geweest in mijn leven en lijk dit telkens weer te merken.

Ik ben nu twee maanden gestopt met de pil en ik wil deze tijd benutten om mijn lichaam wat beter te leren kennen. Nu heb ik de app Flo gedownload maar ik ben ook bereid om te betalen voor zo’n app. Dat kan ook bij Flo maar is dat wel de fijnste?

Ik vond Flo heel handig maar ik hoor veel mensen hier over clue. Ik weet niet meer waarom maar ik vond clue niet handig

Ja dat heb ik ook gehoord! Het is natuurlijk ook lastig om twee betaalde apps te vergelijken omdat je vaak juist de twee onbetaalde versies eerder vergelijkt. Wat vond je niet handig aan Clue als ik vragen mag?

Ik weet het niet meer precies, want ik heb die apps nu al lang niet meer. Maar kan je de gratis versies niet gewoon allebei downloaden en een paar weken gebruiken en dan beslissen?

Ik gebruik Clue en vind hem heel fijn. Vooral omdat hij voor m’n gevoel wat overzichtelijker is dan andere apps.

1 like

Ja, dat was ook m’n backupplan. Maar ik ben een mierenneuker en dacht: stel dat de onbetaalde van Flo chiller is maar de betaalde juist weer chiller van Clue? En natuurlijk alle andere apps die ik niet ken, wil er liever niet 4 testen met al die gegevens die je in moet voeren.

Edit: ws ben ik te ongeduldig en schaf ik vandaag nog een van die twee aan dus ik maak het nu gewoon onnodig moeilijk :stuck_out_tongue:

Ik gebruik zelf Clue. Heb nooit een andere app gebruikt. Reden voor mij is dat Clue niet je deze super persoonlijke informatie en gegevens doorverkoopt voor commerciële doeleinden