Stoppen met de pil

Ohh echt! Jammer, bij mij verricht het helaas ook geen wonder maar merk wel buiten mijn menstruatie om dat mijn huid gladder is. Heb jij ook van die onderhuidse ontstekingen? Op voeding letten helpt bij mij ook niet ook al denken mensen dat het altijd maar weg gaat als je stopt met chocola en varkensvlees eten, echt voor langere tijd. Haha dood moe word ik wel eens van die tips :stuck_out_tongue:

Lastig zeg… hopelijk houdt het niet al te lang aan en is het na een paar dagen alweer minder. Geen ervaring mee, dus echte tips heb ik helaas niet voor je, maar heb je chocola eten al geprobeerd? Omdat de cacao toch op bepaalde stoffen in je hersens werkt

1 like

Ik moet zeggen dat tot noch toe het stoppen met de pil mij meer nadelen dan voordelen heeft opgeleverd. Iets hoger libido aan de ene kant, en aan de andere kant een slechtere huid (zowel gezicht als rug en hals), ovulatiepijn en een hevigere en pijnlijkere menstruatie. Nu twijfel ik echt of ik niet weer de pil zou gaan slikken puur voor de minder pijnlijke menstruatie waardoor ik gewoon minder lekker functioneer (en mijn huid ook een beetje). Maar het idee zelf staat me best tegen, heb in die zin liever een natuurlijke hormoonhuishouding.

1 like

7 maanden geleden, dus hoop nog steeds dat mijn huid wellicht nog wat stabiliseert. Vooral omdat ik het voordat ik met de pil begon nooit zo erg had

1 like
1 like

Nu ik toch geen partner meer heb ,ben ik per direct weer gestopt met de pil.

Hopelijk is mijn lichaam snel weer afgekickt van al die pil hormonen .

1 like

Ik ben nu 1,5 maand met de nuvaring gestopt. Mijn huid is zo onrustig geworden, dat ben ik echt niet gewend. Dus maar met nieuwe skincare kijken of dat een beetje onder controle te krijgen.
Daarnaast val ik niets af, kom eerder wat aan volgens mij. Ben zeer benieuwd wat er de aankomende maanden gebeurt, of het stabiliseert of dat het zo blijft.

Ik ben na bijna een jaar stoppen nog steeds niet echt goed ongesteld geworden. Ik vraag me echt af of het door de pil komt

Ik was laatst begonnen omdat ik iemand had ontmoet, en hij heeft me redelijk onverwacht ineens aan de kant gezet. Nu zit ik ook echt te twijfelen of ik moet doorgaan, of stoppen? Mijn pilstrip is nog niet eens af… Ben jij gewoon van de een op de andere dag gestopt? Wat gebeurt er dan? Ongesteldheid neem ik aan?

(Errr, ja, het is heel snel bergafwaarts gegaan tussen hem en mij.)

Je kan gewoon stoppen, maar ik heb de pil zelf wel netjes afgemaakt

Ik zou je stripje afmaken tot je menstruatie en daarna stoppen.

en @Coco
Daar zat ik nu inderdaad ook aan te denken. Dan doe ik dat wel. Ik kijk wel op tegen de komende menstruatie. Die zal wel weer heel anders zijn.

Ik heb gewoon de pil niet meer genomen na mijn stopweek(3 dagen terug)
Als je er al over twijfelt om te stoppen zou ik het gewoon doen na je strip.

Balen dat het bij jou zo onverwachts over is gegaan zeg!

1 like

Meestal is het met de pil minder!

Bij mij was het veel minder

en @Luzarl

Het is grappig dat jullie dat allebei zeggen, want in de maanden zonder pil was ik echt kort en licht ongesteld in vergelijking met de 12 jaren daarvoor. Misschien was mijn lichaam nog niet volledig ontwend, al was ik wel zo’n 7 of 8 maanden gestopt.

Ohh echt! Ik heb echt meer bloedverlies, acne en pijn. Al moet ik zeggen dat de pijn wel steeds minder word. Toen ik net bevallen was moest ik gewoon huilen van ellende, en ik heb niet een hele lage pijngrens.

Wat vervelend zeg. Mijn huid is inderdaad wel veranderd, maar nu ik enkele weken aan de pil zit is het ook even geen pretje op mijn gezicht… Pijn heb ik eigenlijk maar weinig last van.

Deze maand heb ik wel een MAP geslikt (voor het eerst ooit), de vraag is ook of dat nog van invloed is… Ook dat zal wel verschillen per persoon.

Wat is een map?

Morning after pil