Volgens mij gebeurt het vooral veel in het gebied waar ik woon (Oost-Nederland): mensen die -en op het eind vervangen voor een s. Stom voorbeeld, maar kan zo snel even geen ander bedenken, maar:
Schuttings ipv schuttingen
Volgens mij gebeurt het vooral veel in het gebied waar ik woon (Oost-Nederland): mensen die -en op het eind vervangen voor een s. Stom voorbeeld, maar kan zo snel even geen ander bedenken, maar:
Schuttings ipv schuttingen
Collegaatje
Giechel(en)
Mopje (als in een grapje)
Ik heb dit gehaald ipv gekocht
Chill
Sorry ik weet dat heel veel mensen dit gebruiken maar bij het woord āchillā krijg ik altijd een mentaal beeld van iemand die languit op een bank ligt ofzo dus ik snap nooit hoe bijv. iets te eten of een jurk āchillā kan zijn ā¦ Bij āchillenā krijg ik weer altijd een beeld van tieners die in een park liggen met hun bij de AH gescoorde snaai dus dat gaat in mijn hoofd ook nooit samen met een volwassene die dit zegt.
Ja helaas wel:(
Wel vooral tienermeisjes heb ik het idee. Ja dat is wel een beetje hetzelfde inderdaad maar dat zeg ik wel eens haha en ik erger me er ook niet aan. Gek hoe dat werkt. Ik heb altijd dat ik me er ineens vreselijk aan stoor en dat wordt dan erger en erger. Misschien begint dat nu ook met houd op met me haha.
Ja, dat is de vraag. Het is zoān vage term die gebruikt wordt bij vergaderingen en reorganisaties. Het vastleggen/-houden en waarborgen van de kennis zal het ongeveer betekenen.
Echt een jeukwoord.
Ik vind āik heb dat nog nooit gehadā erger als t over eten gaat.
Sowieso heel veel van die kantoortaal vind ik zo verschrikkelijk. Net zoals āschiet jij even een afspraak inā. Gelukkig werk ik niet in een omgeving waar dit soort zinnen worden gebruikt haha, ik zou echt gek worden.
De ja of de nee
Sparren, als in āeven sparren met elkaarā
Kantoor- of vakjargon. Een opsomming:
Het is wel een officieel Nederlands woord.
Maar jij dacht waarschijnlijk meteen aan Deens
āDan doen we even een brainstorm doen om te kortsluitenā
āBrokkenā
De ja of de nee
JA!!! wat IS dit toch?
Ik hoor het altijd als TE ja of Te nee
WAT IS DIT WAAROM
neeheee, nog nooit gekregen
deze snap ik ook nooit: "ā¦ hoe of dat ā¦ "
maar ik vind het zoo lelijk
Die vind ik ook zo gruwelijk
O mijn god, ronduit verschrikkelijk: āje ding doen, doorpakken, over de schutting gooien, klankborden, in je kracht zittenā¦ā
Overigens gebruik ik super veel woorden die hier genoemd worden op een ironische manier en nu ben ik bang dat mensen denken dat ik het meen.
Overigens gebruik ik super veel woorden die hier genoemd worden op een ironische manier en nu ben ik bang dat mensen denken dat ik het meen.
ja ik ook
āMijn hart huiltā en āIk kots in mijn mond(/mijn hart?)ā ofzoiets. Brrrrrr