Ik kreeg laatst behoorlijk de kriebels toen mijn huisgenote tegen mij zei ‘kijk daar is je mannetje’. Brrr zeg gewoon vriend. Ik vind het sowieso een vreselijk woord hoor, kan er slecht tegen als mensen het over hun mannetje hebben.
‘Blijheid’ … dat was bij Time to Dance echt hét woord om aan te geven dat ze ergens blij van werden, maar ik vind het zo lelijk?!
Wat ik nou wél weer grappig vind, is om ‘me leve’ bv sarcastisch te gebruiken. MAARRRR dan ben ik bang dat mensen denken dat ik het serieus gebruik dus dan doe ik het maar niet.
De leven…
dit is me leve
Goed zo meit
Blijven wij dat gewoon doen honey
Overlaatst en GSM maar dat is nogal regiospecifiek
Maak je niet zo sappel
Ik ben daar wel senang mee
‘brokje’
Als mensen zeggen
Omg dat is zo voor schut!!!
Of
Ik pak altijd een broodje kaas
Ipv ik eet altijd een broodje kaas
Of
Ik heb dat nog nooit op
“Ik heb dat nog nooit op” ga ik ook nooit begrijpen. Op wat? Die zin is niet eens af.
Ik heb dat nog nooit gegeten.
“Ik heb deze ketting/armband/ring aan”
Sieraden doe je om toch en niet aan zoals kleding? Iig vind ik dat ook heel vreemd, maarja niet per se een stom woord haha
Hier op het forum zeggen ze ook veel “toen straks”
Als in: “toen straks onweerde het”
Daar gaan mijn haren echt recht van overeind staan. Ik weet dat het dialect is (volgens mij?) maar het is zo lelijk. Het is gebeurd, of het gaat gebeuren. Hoe kun je twee tegenstrijdige woorden nou in één woord verwoorden.
“En zo niet dan toch”
Vrijwel alle verkleinwoorden. Oh en het woord “verkering” vind ik ook niks. Ben geen twaalf meer, ik heb een relatie.
Mijn vader zegt altijd: komt je vrijer ook?
Verder:
Ongi
Je mannetje / je ventje / je vrouwtje
Sapje
“lekkers”
van “ik zit op de bank een filmpje te kijken met fris en wat lekkers”
Jaaaaaaaaa x 1000! Al vind ik ‘wat/iets lekkers’ al beter dan ‘ik zit op de bank met lekkers’.
En wat dachten jullie van deze…?
Keuvelen
Peuzelen
Hallootjes (dat zegt een vriendin van mij, en ze bedoelt het niet eens sarcastisch)
Haha ja dat gaat nog wel, maar ik blijf het toch best gek vinden. Ik bedoel ik vind ook doperwten lekker, maar dat is nou weer niet echt een popcornvervanger ofzo
Keuvelen vind ik leuk!
Peuzelen gaat wel en hallootjes wordt bij mij meteen DOEI!
Neeeee, keuvelen vind ik zo schattig! Dat zegt mijn oma altijd
Wauw zeggen mensen dit echt? Wtf.
Maar misschien is het net zo iets als ‘houd op met me’, wat ook raar en lelijk en incorrect is maar uiteindelijk toch veel werd gebruikt.