Wie heeft er geen hekel aan: stomme woorden (en uitdrukkingen waar je een barfje van legt)
Ik weet er nu even geen maar dat kan nooit lang duren.
Wie heeft er geen hekel aan: stomme woorden (en uitdrukkingen waar je een barfje van legt)
Ik weet er nu even geen maar dat kan nooit lang duren.
Waggelen
barfje leggen
Dadelijk en dalijk in de zin van ik ga dat dadelijk doen. Ik vind dat zo boers.
Stappen vind ik ook een vreselijk woord voor uitgaan. Het is gewoon uitgaan. Het Belgische op cafe gaan vind ik daarentegen prachtig
En natuurlijk slip en slipje. Gewoon bah.
Oh en van het woord vleesboom gaat mijn vacht ook overeind staan.
Prela
Bang van ipv bang voor
Vleesje, wijntje, zo ongeveer elk verkleinwoord van drank/eten behalve biertje en toetje.
Rochel
Mijn vriend zegt altijd āverdersā en ābijtijdsā, daar kan ik zo kriegelig van worden.
brrrr
O ja en een vriend van mij zegt altijd āerbij doorā als hij het over koken heeft (ik doe wat ui erbij door)? Zeg dan gewoon erbij, erdoor, of erin?
Smikkelen
Vleesje
āDenkā ipv ādenk ikā. Een vriendin van me doet dit, bijv: dat kan wel denk. Ik denk dan altijd wat denkt??? Volgens mij is het dialect, maar het klinkt zo lelijk en niet-af. Niet per se een stom woord, maar stom taalgebruik ofzo
Dat dorst ik niet ipv dat durf ik niet
dit is Brabants denk
Mn oma zegt altijd: blief je dat niet? Ipv lust je/wil je dat niet? Vind ik vrij verschrikkelijk.
Dijenkletser, sowieso dijen.
Vochtig, vleesboom, endeldarm.
Korstje.
Vriendlief
Bijkomende biecht is dat als iemand dat zegt ik denk āugh doosā.
" kk" leraren
āklappen krijgenā
"roggelen / tuffen "
Eigenlijk al het taalgebruik dat ik asocieer met ontzettend asociale mensen.
En van die zaken die typerend zijn voor meidenbladen en vrouwen die de PrivƩ etc kopen:
āmijn vrouwtje / mannetjeā
ādrankje doenā
āmeligā